Power on - se 4 timmar lång dokumentär om Xbox-historien

Robot
Power on - se 4 timmar lång dokumentär om Xbox-historien

Microsofts konsolsatsning gås igenom på fyra timmar.

#microsoft, #xbox


Medlem

Intressant! Ska ses när tid fås.
______________________________________________
Finns det nån liknande filmserie om SONY's PlayStation historia eller NiNTENDO kanske? Nån som känner till det?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Inne på avsnitt två och fy fasiken vilken nostalgi och kul historier som kommer fram, bland det bättre jag sett på länge! Long live the DirectX Box!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

It's not a lake, it's an ocean

Väldigt, väldigt bra! Överraskande bra, till och med. Och vilket mirakel att de ens lyckades få konsolen och spelen klara.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Riktigt bra måste jag säga.

Medlem

personligen såg jag aldrig nåt köpsug till xbox, inte ens då när den kom.. känn som sony alltid har nåt som man inte vill släppa... men sen köpte jag en xbox 360 som såklart drabbades av den där red ring.. fick en ersättare som jag sen sålde lika snabbt...

Medlem

Av nån anledning köpte jag aldrig första Xbox men köpt alla andra från -86 fram till idag (Nintendo, Sega, Xbox och Playstation)

Medlem

En kompis köpte en av de första Xboxarna, med den feta Duke-kontrollen (han fick sedan en mindre + några spel som kompensation för en prissänkning). Kommer ihåg hur cool uppstarten var och att vi spelade typ Dead or Alive 3.

Då kände jag ingen som hade en PS2. Själv hade jag en Dreamcast.

ELF
Medlem

Xbox var en riktigt trevlig konsol. Är också den sista konsolen jag haft.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Ambassadör
Xbox

Det här är riktigt bra, väldigt intressant och kul folk de fått med.

Laura Bailey som berättarröst gör inte saken värre!


signatur

Jump in.

Medlem

Underbar dokumentär som verkligen visar upp hur svårt det är, även då, att slå sig in i ett segment som är dominerat av andra jättar.
Detta trots enorma tillgångar. Kudos till Microsoft som vågade göra det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Bara sett första avsnittet verkar riktigt bra gjord dokumentär. Visste aldrig att Xbox namnet kom från Direct X

Medlem

Bra dokumentär!

Medlem

Skrattade så jäkla högt när de nämnde att processen att namnge sin konsol är ett h*lvete. 😁

Ja, det kan man verkligen säga...
Från 2st klockrena namn - Xbox & Xbox 360 till - Xbox One, Xbox One S, Xbox One X, Xbox Series S, Xbox Series X... vilka är helt otroligt hur de krånglat till det.

Bra dokumentär i övrigt. Och snyggt att de även lyfter fram sina snedsteg de gjort genom åren.
Väldigt intressant konsol som var ett riktigt kraftpaket.
Upplevde Half Life 2 för första gången på Xboxen, vilket var helt otroligt häftigt.
Även klassiker såsom Riddick och Splinter Cell 3, som även de var imponerande som fanken.

Medlem
Skrivet av Razken:

Skrattade så jäkla högt när de nämnde att processen att namnge sin konsol är ett h*lvete. 😁

Ja, det kan man verkligen säga...
Från 2st klockrena namn - Xbox & Xbox 360 till - Xbox One, Xbox One S, Xbox One X, Xbox Series S, Xbox Series X... vilka är helt otroligt hur de krånglat till det.

Bra dokumentär i övrigt. Och snyggt att de även lyfter fram sina snedsteg de gjort genom åren.
Väldigt intressant konsol som var ett riktigt kraftpaket.
Upplevde Half Life 2 för första gången på Xboxen, vilket var helt otroligt häftigt.
Även klassiker såsom Riddick och Splinter Cell 3, som även de var imponerande som fanken.

Xbox One S/X var helt okej tycker jag. Hade man bara döpt den nuvarande konsolen till Xbox Two S/X så

Medlem

Xbox gillade man pga den var så modvänlig.
Xbox 360 var en jäkligt bra konsol och det som jag ser som den bösta xbox.
Xbox one var en katastrof. Xbox one x var onödig speciellt om man har pc.
Xbox series x ör också onödig lm man kör pc.
Xbox appen på windows är pinsamt dålig.

MS har gjort xbox till en tjänst. Hårdvaran ör otroligt ointressant. Den ör så basic som det bara går.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Intressant dokumentär, köpte xbox orginal när den släpptes. Jag och en arbetskamrat på A6 Jönköping. Inte nån rusning

NuZ
Testpilot

Är på avsnitt 6. Sjukt bra dokumentär. Vilka eldsjälar och ”punk” attityd de har mot sitt moderbolag MS


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Sjukt bra dokumentär faktiskt. Att dom lyckas ge sig in på marknaden är ju smått otroligt faktiskt, men när dom väl tog sig in förändrade dom den.

1
Skriv svar