Ark-utvecklarna stämda efter Steam-drama

Robot
Ark-utvecklarna stämda efter Steam-drama

Myth of Empires-skaparna Angela Games ligger bakom stämningen.

#ark-survival-evolved, #myth-of-empires, #steam


Medlem

Okey, jag tror inte man har rätt till varibelnamnen men enligt bevisningen är det rakt av copy paste. Väldigt osmidigt gjort dessutom.

Medlem

Bara man inte döper en variabel till take eller two

Medlem

Silicon Knights vs Epic Games i repris?

Medlem
Skrivet av newlander:

Bara man inte döper en variabel till take eller two

Eller scrolls


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk

Känns som ett desperat motdrag, deras förhoppning står i en inkompetent jury av det jag läst och sett.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

"Myth of Empires", får allergisk reaktion av såna mobilspelsnamn. "Myth of Empires: Path to Glory Through Fire and Ice - Strategy multiplayer medieval WW2 game"

Medlem

Från vad jag ser så handlar det om copy paste stöld rakt av.

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

"Myth of Empires", får allergisk reaktion av såna mobilspelsnamn. "Myth of Empires: Path to Glory Through Fire and Ice - Strategy multiplayer medieval WW2 game"

Skit rakt igenom.

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

"Myth of Empires", får allergisk reaktion av såna mobilspelsnamn. "Myth of Empires: Path to Glory Through Fire and Ice - Strategy multiplayer medieval WW2 game"

Brilliant. Vad kommer första DLC paketet att heta?

Medlem

Tja som utvecklare så måste jag hålla med, ser väldigt mycket up som copy paste, det är bara för likt för att det ska vara av en slump, speciellt med så komplexa namn med samma betydelser i samma ordning....

Avstängd

MOE har ju uppenbarligen stulit källkod. Hoppas de förlorar i domstol.

För övrigt är ARK ett otroligt bra lir som FZ sällan/aldrig rapporterar om längre. Detta trots att det återkommande under över ett år legat på top 10-15 mest populära på Steam, fick en ny gratis expansion i veckan osv. Märkligt...

Medlem
Skrivet av General White:

MOE har ju uppenbarligen stulit källkod. Hoppas de förlorar i domstol.

För övrigt är ARK ett otroligt bra lir som FZ sällan/aldrig rapporterar om längre. Detta trots att det återkommande under över ett år legat på top 10-15 mest populära på Steam, fick en ny gratis expansion i veckan osv. Märkligt...

Jag fattar ingenting av ARK... testade det för ett år sedan eller nåt, då verkade det vara survival där man skulle göra upp eld och få tag i vatten, fixa stenåldersyxor osv... sen ser man på bilder hur folk typ skjuter med laser i nån sorts multiplayer?

Medlem
Skrivet av Baronova:

Eller Saga


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hullken:

Jag fattar ingenting av ARK... testade det för ett år sedan eller nåt, då verkade det vara survival där man skulle göra upp eld och få tag i vatten, fixa stenåldersyxor osv... sen ser man på bilder hur folk typ skjuter med laser i nån sorts multiplayer?

Sjukt stort spel så finns massor av olika content. I min mening har det bara blivit bättre och bättre med varje update.

Medlem

Nu verkar ju dock inte frågan vara huruvida de "lånat" kod, utan snarare om det går att hävda copyright på denna. Går det inte så vore det ett godtyckligt beslut från Valve och inget som står sig i domstol.

Har jag rätt eller fel?

1
Skriv svar