FZ 25 år - Vi återvänder till Azeroth i vanilla-World of Warcraft - med gamla och nya medarbetare

Robot
FZ 25 år - Vi återvänder till Azeroth i vanilla-World of Warcraft - med gamla och nya medarbetare

Häng med oss när vi minns höjdpunkter från ett kvarts sekel.

#fz-25-år, #world-of-warcraft


Medlem

Trevligt avsnitt.

WoW är ett av de spel man har spenderat mest tid med helt klart, fina minnen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ni vet att det inte är tillåtet att lira Blizzard spel just nu va?

Redaktör
Skrivet av Fiigaro:

Ni vet att det inte är tillåtet att lira Blizzard spel just nu va?

Nu ja. Men det här är en tidsresa till 2004-2005.


signatur
Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Ni vet att det inte är tillåtet att lira Blizzard spel just nu va?

Jasså, utveckla gärna det påståendet

Medlem
Skrivet av furminator:

Jasså, utveckla gärna det påståendet

/wooosh

Medlem
Skrivet av furminator:

Jasså, utveckla gärna det påståendet

Det är lite rörigt på deras kontor. Så vissa vill att man ska bojkotta bolagets spel.
Här är en artikel du kan nog googla/binga dig till mer info.
https://www.fz.se/nyhet/288473-activision-blizzard-utredning-...

Medlem

Vanilla WoW, vilka minnen...fick lite gåshud av att hörde de dära orden igen "dinga", "ganka" etc...

Medlem

Kul avsnitt! På tal om spel som det snackades mycket på ett bredare plan förr skulle jag nog även säga The Sims. Minns att det var många på min skola på den tiden som aldrig spelade några andra spel eller alls var intresserade av gaming, men just The Sims lirade dem eller iaf visste om.

Medlem
Skrivet av furminator:

Jasså, utveckla gärna det påståendet

Haha jag skoja bara

Det är kaos hos Blizzard just nu så det var därför jag skrev så

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det är lite rörigt på deras kontor. Så vissa vill att man ska bojkotta bolagets spel.
Här är en artikel du kan nog googla/binga dig till mer info.
https://www.fz.se/nyhet/288473-activision-blizzard-utredning-...

Jag har själv bojkottat all deras skit men det är ju lätt för mig med tanke på att jag tycker det är just skit. Men om någon får mycket glädje av att lira WoW eller Diablo så ska de inte behöva känna sig skyldiga.

Det är inte vårt fel att Acti Blizz är fyllt med dyngbaggar

Lite tragiskt för brukade verkligen älska Blizzard när jag var yngre och lirade massa WoW och Wc3 men nu är de verkligen det vidrigaste spelföretaget i industrin med hästlängder, det är lite surrealistiskt när man tänker djupt på det. EA är nog glada över att någon annan tagit över den rollen hehe.

Det är säkerligen fler företag som har massa skelett i garderoben med tanke på att man typ måste vara ett äckel för att bli en del av toppen på snoppen i den typen av hierarki. Att Bobby inte fått sparken ännu säger ju ganska mycket om de människor som styr hela alltet. Omöjligt för mig att föreställa mig att de är något annat än massa Epsteins.

Medlem

Kul avsnitt!
Men ni hade gärna fått prata lite om hur ni tycker att MMORPG-genren står sig idag. Är den på uppgång, nedgång eller har den stagnerat?
Jag har bara doppat tårna lite i WoW för många år sedan. Är det för sent att hoppa på tåget igen? Är lite sugen på att prova antingen WoW eller Elder Scrolls Online.

1
Skriv svar