Till sist! Bilder från PS4-versionen av Horizon Forbidden West

Robot
Till sist! Bilder från PS4-versionen av Horizon Forbidden West

Lovar att det levererar också till "gammelkonsolen".

#horizon-forbidden-west


Medlem

Trevligt, då jag kommer spela det på PS4.

Medlem

Fan vad frustrerande det är att jag inte lyckats ta mig igenom det första. Jag gillar spelet, första gången när jag precis fått mitt PS4 kom jag typ 15 h in i det men sen så började jag lira Bloodborne och Spiderman och då tappade jag det lite.

Sen för ca ett år sen försökte jag igen från början och kanske körde 8 h men då fastna jag i Persona 5 och FFVII Remaken samtidigt och tappa Horizon igen ://

Känns konstigt att hoppa in mitt i smeten om man inte lirat på ett år så känner att jag måste börja från början.

Gillar nästan allt med spelet och setting/storyn förutom huvudkaraktären Aloy då... Fan vad hon är en så sjukt tråkig karaktär. Hennes röstskådespelare låter så jävla uttråkad för det mesta. Kanske blir bättre längre in i spelet. Spelet har en brist på starka personligheter överlag.

Föredrar faktiskt att lira som kvinna i spel. Tycker det är roligare att lira som en badass brud liksom, Mass Effect femshep är en av mina favorit spelkaraktärer, men de har verkligen inte lyckats med Aloy imo...

Men får väl ge första en chans till, lär nog inte få tag på ett PS5 på över ett år ändå. Vill lira det nya på PS5.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Fan vad frustrerande det är att jag inte lyckats ta mig igenom det första. Jag gillar spelet, första gången när jag precis fått mitt PS4 kom jag typ 15 h in i det men sen så började jag lira Bloodborne och Spiderman och då tappade jag det lite.

Sen för ca ett år sen försökte jag igen från början och kanske körde 8 h men då fastna jag i Persona 5 och FFVII Remaken samtidigt och tappa Horizon igen ://

Känns konstigt att hoppa in mitt i smeten om man inte lirat på ett år så känner att jag måste börja från början.

Gillar nästan allt med spelet och setting/storyn förutom huvudkaraktären Aloy då... Fan vad hon är en så sjukt tråkig karaktär. Hennes röstskådespelare låter så jävla uttråkad för det mesta. Kanske blir bättre längre in i spelet. Spelet har en brist på starka personligheter överlag.

Föredrar faktiskt att lira som kvinna i spel. Tycker det är roligare att lira som en badass brud liksom, Mass Effect femshep är en av mina favorit spelkaraktärer, men de har verkligen inte lyckats med Aloy imo...

Men får väl ge första en chans till, lär nog inte få tag på ett PS5 på över ett år ändå. Vill lira det nya på PS5.

Har samma problem, slutade också lira och inte lyckats ta upp det igen, men jag gillar Aloy dock, men förstår vad du menar.

Medlem
Skrivet av neocon:

Tråkigt att de utvecklade spelet till PS4 också istället för att göra det PS5-exklusivt. Det innebär att de inte drar full nytta av SSD-arkitekturen på PS5 för att göra saker som inte var möjliga tidigare.

Jag skulle vilja se häftiga grejer som stora realtidsförändringar av terräng och liknande.

Även om vi kommit långt känns världarna väldigt statiska.

Medlem
Skrivet av neocon:

Tråkigt att de utvecklade spelet till PS4 också istället för att göra det PS5-exklusivt. Det innebär att de inte drar full nytta av SSD-arkitekturen på PS5 för att göra saker som inte var möjliga tidigare.

Dom borde ha gjort det PS12-exklusivt, fatta hur mycket bättre det hade varit då.

Spelet har varit under utveckling till PS4 sedan första spelet släpptes. För göra det PS5-exklusivt mitt under utvecklingen så hade dom först behövt att slänga det mesta av arbetet dom redan gjort, och sedan för att förbättra alla modeller och texturer, lägga till mer effekter osv så hade spelet inte varit i närheten av färdigt. Vi hade fått vänta ytterligare 1-2 år på ett spelsläpp, minst.

Medlem
Skrivet av nils45:

Har samma problem, slutade också lira och inte lyckats ta upp det igen, men jag gillar Aloy dock, men förstår vad du menar.

Jag kanske är lite hård, hon växer säkert på en efter ett tag men när jag försökte lira om det sist så tyckte jag hon kändes lite tråkig. Det kanske är meningen med tanke på att hon varit en outcast och allt det där.

Ska kanske inte ge FÖR hårt omdöme förrän jag har lirat igenom det hehe. Nästa gång jag försöker ska jag nog ba skippa all side content. Bara det kommer vara svårt för mig men tror det är bättre om jag håller mig till main storyn om jag vill ta mig igenom spelet.

Skrivet av nils45:

Har samma problem, slutade också lira och inte lyckats ta upp det igen, men jag gillar Aloy dock, men förstår vad du menar.

Ge inte upp. Det är riktigt bra, är precis på sista delen av spelet nu. Ska bli intressant att få de sista detaljerna rörande "Zero Dawn".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag skulle vilja se häftiga grejer som stora realtidsförändringar av terräng och liknande.

Även om vi kommit långt känns världarna väldigt statiska.

Det hade varit riktigt grymt att se.

Man får ju hoppas att en eventuell Horizon "Zero Dawn" 3 blir PS5 Only om de inte tar för lång tid och blir PS6.

Längtar så mycket efter detta spel, ska bli kul att spela på PS5 i februari.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Dom borde ha gjort det PS12-exklusivt, fatta hur mycket bättre det hade varit då.

Spelet har varit under utveckling till PS4 sedan första spelet släpptes. För göra det PS5-exklusivt mitt under utvecklingen så hade dom först behövt att slänga det mesta av arbetet dom redan gjort, och sedan för att förbättra alla modeller och texturer, lägga till mer effekter osv så hade spelet inte varit i närheten av färdigt. Vi hade fått vänta ytterligare 1-2 år på ett spelsläpp, minst.

För att inte tala om potentiella köpare blir betydligt fler om de släpper till både PS4 och PS5.

Medlem

Första spelet ser fortfarande makalöst fint ut och detta ser ut att bli riktigt nice. Kommer inte läsa något mer om spelet i övrigt. Om det ens är hälften så bra som ettan slår jag till direkt 😁

Medlem
Skrivet av anon_119148:

För att inte tala om potentiella köpare blir betydligt fler om de släpper till både PS4 och PS5.

Hårdvaran för PS5 har nog varit klar i flera år, jag är övertygad om att det bara handlar om kundbas för PS4.

Gran Turismo var exklusivt PS5 först, men där ändrade de sig väldigt sent.
GoW 2 var de väldigt sena med att klargöra plattform.

Tråkigt att vänta till 2023, men spelarbasen är för låg jåmfört med PS4 helt enkelt.
Likadant med Xbox, det är väl Starfield som blir startskottet där antar jag.

När det kommer till GoW2 så tror jag nog mer på 2023 än 2022, känns inte som det kommer snart, speciellt inte nu när Horizon släpps så nära inpå heller.
Men Sony behöver väl någon höjdar titel till hösten, annars så riskerar de att tappa mot Xbox.
Även om det kom lite bra spel nu så är det inget ifrån Sony under denna höst som sticker ut så mycket som Forza eller Halo, jag tror inte de vill ha det så fattigt nästa höst emot Starfield.

Edit: Kanske är PSVR2 som blir nästa höst stora grej och sen GoW i feb-april?

Medlem

Var nära att köpa förasta spelet på steam rean senast.
Men spelet ser inte alls lockande ut. Det här ser kanske liiite intressantare ut men ett story 3rd person spel måste verkligen vara speciellt för att tilltala mig. Som tex death stranding det var 5👍 av 5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var nära att köpa förasta spelet på steam rean senast.
Men spelet ser inte alls lockande ut. Det här ser kanske liiite intressantare ut men ett story 3rd person spel måste verkligen vara speciellt för att tilltala mig. Som tex death stranding det var 5👍 av 5

Man kan säga att det primärt är ett 3rd person action spel. Du kan smyga lite. Det finns en story (main questen är riktigt bra!) men största delen av spelet är att knata runt i open world och döda robotar.

Sen kan man säga att även om många älskar spelet så har det en del brister. Mainstoryn var grym. Men sidequests var få och stela.
Efter halva spelet så har du liksom levlat klart.
Och efter Zelda BotW så känns klättrande och komtroller lite trista

Jag ger spelet 4 av 5. Jag och frun spelade hela och det var säkert 100 timmars nöje.... men det känns som ett spel som BORDE varit 5 av 5.

Medlem
Skrivet av neocon:

Tråkigt att de utvecklade spelet till PS4 också istället för att göra det PS5-exklusivt. Det innebär att de inte drar full nytta av SSD-arkitekturen på PS5 för att göra saker som inte var möjliga tidigare.

Disagree.
Jag är glad de gjorde det till PS4. Helt enkelt för att jag, likt många andra, har ett sånt och kommer inte köpa ett PS5 på länge.
Känns ändå som att det är så tidigt i generationen att ev fördelar förutom det grafiska varit relativt små.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var nära att köpa förasta spelet på steam rean senast.
Men spelet ser inte alls lockande ut. Det här ser kanske liiite intressantare ut men ett story 3rd person spel måste verkligen vara speciellt för att tilltala mig. Som tex death stranding det var 5👍 av 5

synd då har du missat ett riktigt bra spel, death stranding var inte alls min grej.. lätt ett av dom bästa spelen till ps4 efter god of war. snygg grafik och coola strider har det också . webhallen sålde under black friday spelet med frozen wild expansionen för 99 kr där missade du ett kap.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag kanske är lite hård, hon växer säkert på en efter ett tag men när jag försökte lira om det sist så tyckte jag hon kändes lite tråkig. Det kanske är meningen med tanke på att hon varit en outcast och allt det där.

Ska kanske inte ge FÖR hårt omdöme förrän jag har lirat igenom det hehe. Nästa gång jag försöker ska jag nog ba skippa all side content. Bara det kommer vara svårt för mig men tror det är bättre om jag håller mig till main storyn om jag vill ta mig igenom spelet.

Hon verkar vara lite av en vattendelare, hört andra som ogillat henne. Jag tycker att hon är kanon, gillar hennes spydighet och sarkasm väldigt mycket 😁

I övrigt så spelade jag klart det bara för någon vecka eller två sen, innan hade jag börjat spela det 2018 tror jag, men va något som kom emellan. Den här gången gav jag mig fan på att spela enbart det spelet och efter ett tag ville jag inte spela något annat spel. Blev helt uppslukad av main storyn och gjorde samtliga side quests mm, samt dlc för att jag inte ville att det skulle ta slut.

Är sjukt taggad på tvåan och la en förhandsbeställning så fort jag spelat klart ettan.

Medlem

Vore smått ironiskt om ett ps4 baserat spel inte hade sett bra ut på ps4.
Guerilla vill nog inte göra en cyberscam av detta haha.

Men stackars ps4 fläkten av bilderna att döma.
Jetplanet kommer vara igång hela tiden misstänker jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Väntar och längtar på PC-version. Försökte mig på första spelet på PS4 men la ner efter ett tag, är för kass med handkontroll. Det här ser så jäääävla bra ut!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

1
Skriv svar