Epics julklapp - Shenmue 3 och 14 andra spel gratis, rea i 3 veckor

Medlem
Skrivet av A1200G:

WOW, alla 3 senaste Tomb raider spelen med alla DLC helt gratis på Epic!

Gott nytt år folkens!!! 🥳🥳🥳👍

Nej !! måste hata Epic !! WAAAH !! STEAM ÄR BÄST !

Medlem

Har slutat använda Steam och helt gått över till Epic. Inte bara för alla gratis spel utan även för att jag inte gillar girigheten som Steam uppvisat under senare år.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Och 5pm prick.. epic down. (login bara rullar X).
https://downdetector.com/status/epic-games-store/


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

jösses det var inte lite generöst...

Medlem

Fasen, hade jag vart 12 bast å fått Control, Pray samt Tomb raider trilogin helt gratis så hade jag skippat skolan helt! 😁🤘

Oj, undrar hur många miljarder denna vinter har kostat dom. Tackar för det Epic.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack Epic. Ni har fått en ny betalande kund.

Skribent
Skrivet av Tobbe:

Och 5pm prick.. epic down. (login bara rullar X).
https://downdetector.com/status/epic-games-store/

Haha, jag har fortfarande svårt att komma in.

Medlem

Tack Epic, äntligen några gratisspel som jag faktiskt hade tänkt köpa

Medlem

Jo man tackar för den, jag har nästan 300 spel gratis från Epic nu, jag är nöjd!

Medlem

Jag äger merparten av spelen som de gett bort, märker att jag blir mindre och mindre intresserad av att köpa spel som jag inte bara måste spela nu eller inom en kort framtid. Tror inte jag är den enda, så visst på kort sikt så lönar sig detta nog för spelutgivare men på kort sikt tror jag att det kommer kosta mer än det smakar.

Något jag dock finner enormt skrattretande är hur de för bara någon vecka sedan inte gick att lägga till mer än ett spel åt gången, något som Steam och andra butiker haft väldigt lång tid.

Äger även samtliga tre Tomb Raider spel som de ger bort nu, men jag har bara kört det första (lite mer än hälften kanske) och det är absolut inget dåligt spel men de äldre spelen har något som denna "reboot" saknar, lite för mycket fokus på action och för lite fokus på att utforska och lösa pussel.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Haha, jag har fortfarande svårt att komma in.

Claima med mobilen. Gå in i deras hemsida. Det gjorde jag just, claimade alla tre spelen smärtfritt!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Claimade de nya spelen runt 17.30. Servern har varit svårtillgänglig emellanåt vid giveaways men efter 2-3 minuter brukar det arta sig.

Epic games har en riktigt stabil klient vad jag erfarit änsålänge, och det är mer än vad jag kan säga om Origin/Ubisoft som haft sina egna launchers mycket längre.

Steam har aningen bättre GUI än Epic, men Epic har bättre villkor och priser för alla utgivare och utvecklare.

Testa med mobil eller launchern, men, jag upptäckte om du redan har försökt att gå in via webbläsaren och du inte stängt ned den, då står det exempelvis i mobilen att du har spelet i ditt bibliotek. Dubbelkolla så att du inte fattas ett spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag blir så lack på Epic. Jag förstår deras idé om att utvecklaren ska få större andel av intäkterna än Steams snåla 70%, jag är helt och hundra procent för det, men det är så irriterande att ha sina spel på helt olika ställen.

Avskyr att jag har spel spridda på Origin, Ubisoft, GOG och Microsoft Store/Gamepass. Jag skulle vilja ha allt samlat på Steam (och Playstation det som inte finns tillgängligt på dator).

Jag älskar Steam för designen, färgerna, communityt, recensionerna, systemet för rekommendationer, wishlists, topplistor, spelstatistik, de årliga eventen och reorna, Steam cards, moddar, forum och allt möjligt.
Denna service eller vad det kallas, är så oerhört extremt överlägset alla andra.

Jag förstår att de andra plattformarna inte hunnit med att implementera alla communityfunktioner som Steam har (fast egentligen förstår jag det inte med tanke på att de kom ut bara några få år efter Steam, förutom Epic som fortfarande räknas som nytt), men det jag inte finner nån ursäkt för alls är att alla andra sajter har så ful design, user interface och färger jämfört med Steam (förutom Playstation network som iaf förstår det här med elegant, harmonisk färgsättning).

Origin, Epic, GoG, MS etc känns som stenålder jämfört med Steam. Jag janske är störd på nåt sätt, men jag njuter inte på samma sätt av spelen jag startar på andra sajter än Steam, trots att själva spelen såklart är oberoende av plattformen de levereras från.

Hittills har jag lyckats låta bli att installera Epic trots alla fina gratisspel. Jag bara fortsätter att hoppas att inte allt för många viktiga spel blir exklusiva på Epic. Hittills har inget varit så viktigt att jag inte kunnat tålmodigt vänta in releasen på Steam (fast i flera fall har istället hajpen slocknat och jag har struntat i slutänden att köpa spelet överhuvudtaget när det väl släppts på Steam).

/rant slut, sorry.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag blir så lack på Epic. Jag förstår deras idé om att utvecklaren ska få större andel av intäkterna än Steams snåla 70%, jag är helt och hundra procent för det, men det är så irriterande att ha sina spel på helt olika ställen.

Avskyr att jag har spel spridda på Origin, Ubisoft, GOG och Microsoft Store/Gamepass. Jag skulle vilja ha allt samlat på Steam (och Playstation det som inte finns tillgängligt på dator).

Jag älskar Steam för designen, färgerna, communityt, recensionerna, systemet för rekommendationer, wishlists, topplistor, spelstatistik, de årliga eventen och reorna, Steam cards, moddar, forum och allt möjligt.
Denna service eller vad det kallas, är så oerhört extremt överlägset alla andra.

Jag förstår att de andra plattformarna inte hunnit med att implementera alla communityfunktioner som Steam har (fast egentligen förstår jag det inte med tanke på att de kom ut bara några få år efter Steam, förutom Epic som fortfarande räknas som nytt), men det jag inte finner nån ursäkt för alls är att alla andra sajter har så ful design, user interface och färger jämfört med Steam (förutom Playstation network som iaf förstår det här med elegant, harmonisk färgsättning).

Origin, Epic, GoG, MS etc känns som stenålder jämfört med Steam. Jag janske är störd på nåt sätt, men jag njuter inte på samma sätt av spelen jag startar på andra sajter än Steam, trots att själva spelen såklart är oberoende av plattformen de levereras från.

Hittills har jag lyckats låta bli att installera Epic trots alla fina gratisspel. Jag bara fortsätter att hoppas att inte allt för många viktiga spel blir exklusiva på Epic. Hittills har inget varit så viktigt att jag inte kunnat tålmodigt vänta in releasen på Steam (fast i flera fall har istället hajpen slocknat och jag har struntat i slutänden att köpa spelet överhuvudtaget när det väl släppts på Steam).

/rant slut, sorry.

Tur man kan välja ibland vad man vill i livet.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag blir så lack på Epic. Jag förstår deras idé om att utvecklaren ska få större andel av intäkterna än Steams snåla 70%, jag är helt och hundra procent för det, men det är så irriterande att ha sina spel på helt olika ställen.

Avskyr att jag har spel spridda på Origin, Ubisoft, GOG och Microsoft Store/Gamepass. Jag skulle vilja ha allt samlat på Steam (och Playstation det som inte finns tillgängligt på dator).

Jag älskar Steam för designen, färgerna, communityt, recensionerna, systemet för rekommendationer, wishlists, topplistor, spelstatistik, de årliga eventen och reorna, Steam cards, moddar, forum och allt möjligt.
Denna service eller vad det kallas, är så oerhört extremt överlägset alla andra.

Jag förstår att de andra plattformarna inte hunnit med att implementera alla communityfunktioner som Steam har (fast egentligen förstår jag det inte med tanke på att de kom ut bara några få år efter Steam, förutom Epic som fortfarande räknas som nytt), men det jag inte finner nån ursäkt för alls är att alla andra sajter har så ful design, user interface och färger jämfört med Steam (förutom Playstation network som iaf förstår det här med elegant, harmonisk färgsättning).

Origin, Epic, GoG, MS etc känns som stenålder jämfört med Steam. Jag janske är störd på nåt sätt, men jag njuter inte på samma sätt av spelen jag startar på andra sajter än Steam, trots att själva spelen såklart är oberoende av plattformen de levereras från.

Hittills har jag lyckats låta bli att installera Epic trots alla fina gratisspel. Jag bara fortsätter att hoppas att inte allt för många viktiga spel blir exklusiva på Epic. Hittills har inget varit så viktigt att jag inte kunnat tålmodigt vänta in releasen på Steam (fast i flera fall har istället hajpen slocknat och jag har struntat i slutänden att köpa spelet överhuvudtaget när det väl släppts på Steam).

/rant slut, sorry.

Finns ett ord för det här.

Fanboyism

Skribent
Skrivet av Dohman:

Claima med mobilen. Gå in i deras hemsida. Det gjorde jag just, claimade alla tre spelen smärtfritt!

Tack för tips . Det löste sig dock rätt snabbt efter jag skrev inlägget så har claimat lite mer spel som jag förmodligen aldrig kommer spela

Medlem

Äger inte Tencent runt 40% av Epic Games? Kanske har ändrat sig iofs....

Alla går ju apeshit över allt som är Kina, men när det är gratis så skiter man i det antar jag...
Hade funderingar på att plocka spelen någon gång men kom fram till jag inte behöver det.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Finns ett ord för det här.

Fanboyism

Precis, att hävda att Epic Games launcher är i närheten av att vara lika stabil som Steam är fanboyism

Launchern har ballat ur liksom epicgames.com/store "Uh oh, something went wrong. Please try again"
Låter som Abu från the Simpsons
Och där bytte den språk från engelska till ryska och sedan till spanska "No se encuentra la página".
Stabilt som tusan.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tack för tips . Det löste sig dock rätt snabbt efter jag skrev inlägget så har claimat lite mer spel som jag förmodligen aldrig kommer spela

Gratis är fint!
Har samlat på mig massor som jag heller aldrig kommer spela, men varje gång tänker jag "nån gång lär jag väl installera det"...
Men som tvåbarnspappa, när f*n ska man ha tid? Den lilla tiden jag har på kvällen ibland så blir det ändå Pubg/CS med polarna..

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jo man tackar för den, jag har nästan 300 spel gratis från Epic nu, jag är nöjd!

You're invited


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Skrivet av Slimebeast:

Jag blir så lack på Epic. Jag förstår deras idé om att utvecklaren ska få större andel av intäkterna än Steams snåla 70%, jag är helt och hundra procent för det, men det är så irriterande att ha sina spel på helt olika ställen.

Avskyr att jag har spel spridda på Origin, Ubisoft, GOG och Microsoft Store/Gamepass. Jag skulle vilja ha allt samlat på Steam (och Playstation det som inte finns tillgängligt på dator).

Jag älskar Steam för designen, färgerna, communityt, recensionerna, systemet för rekommendationer, wishlists, topplistor, spelstatistik, de årliga eventen och reorna, Steam cards, moddar, forum och allt möjligt.
Denna service eller vad det kallas, är så oerhört extremt överlägset alla andra.

Jag förstår att de andra plattformarna inte hunnit med att implementera alla communityfunktioner som Steam har (fast egentligen förstår jag det inte med tanke på att de kom ut bara några få år efter Steam, förutom Epic som fortfarande räknas som nytt), men det jag inte finner nån ursäkt för alls är att alla andra sajter har så ful design, user interface och färger jämfört med Steam (förutom Playstation network som iaf förstår det här med elegant, harmonisk färgsättning).

Origin, Epic, GoG, MS etc känns som stenålder jämfört med Steam. Jag janske är störd på nåt sätt, men jag njuter inte på samma sätt av spelen jag startar på andra sajter än Steam, trots att själva spelen såklart är oberoende av plattformen de levereras från.

Hittills har jag lyckats låta bli att installera Epic trots alla fina gratisspel. Jag bara fortsätter att hoppas att inte allt för många viktiga spel blir exklusiva på Epic. Hittills har inget varit så viktigt att jag inte kunnat tålmodigt vänta in releasen på Steam (fast i flera fall har istället hajpen slocknat och jag har struntat i slutänden att köpa spelet överhuvudtaget när det väl släppts på Steam).

/rant slut, sorry.

Vill mest bara tipsa om detta till dig.

https://www.gogalaxy.com/en/

Medlem

Mycket vackert! Så där såg det inte ut senast jag var inne på GoG (för ett par-tre år sen tror jag).

Men det är så där det ska se ut. 😄 Underbart.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Finns ett ord för det här.

Fanboyism

Gud så oseriöst.

Jag skrev "Jag älskar Steam för designen, färgerna, communityt, recensionerna, systemet för rekommendationer, wishlists, topplistor, spelstatistik, de årliga eventen och reorna, Steam cards, moddar, forum och allt möjligt.
Denna service eller vad det kallas, är så oerhört extremt överlägset alla andra."

Är det fanboyism att lista konkreta fördelar som andra platformar inte har ens i närheten av samma omfattning? Tycker du jag motiverar min preferens för Steam med känslor, blind fanatism (eller vad du nu anser vara fanboyism)?

Du får skärpa dig. Sånt där svartmålande bara ökar motsättningar och sår split mellan människor.

Redogör nu för vad du tycker var "fanboyism" i min post.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Äger inte Tencent runt 40% av Epic Games? Kanske har ändrat sig iofs....

Alla går ju apeshit över allt som är Kina, men när det är gratis så skiter man i det antar jag...
Hade funderingar på att plocka spelen någon gång men kom fram till jag inte behöver det.

Tencent har 40%
Tim Sweeney har majoritet
Sen vet jag inte vilka andra småägare.

Nej dom som ondgör sig över Kina bör inte köpa nått kinesiskt, men jag antar att det är svårt att följa för dom flesta men man kan ju göra aktiva val så gott det går.

Själv ger jag blanka fan och claimar allt gratis


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sito:

Har slutat använda Steam och helt gått över till Epic. Inte bara för alla gratis spel utan även för att jag inte gillar girigheten som Steam uppvisat under senare år.

Vad har de gjort som är så girigt?

Skrivet av Slimebeast:

Gud så oseriöst.

Jag skrev "Jag älskar Steam för designen, färgerna, communityt, recensionerna, systemet för rekommendationer, wishlists, topplistor, spelstatistik, de årliga eventen och reorna, Steam cards, moddar, forum och allt möjligt.
Denna service eller vad det kallas, är så oerhört extremt överlägset alla andra."

Är det fanboyism att lista konkreta fördelar som andra platformar inte har ens i närheten av samma omfattning? Tycker du jag motiverar min preferens för Steam med känslor, blind fanatism (eller vad du nu anser vara fanboyism)?

Du får skärpa dig. Sånt där svartmålande bara ökar motsättningar och sår split mellan människor. http://png-1.findicons.com/files/icons/350/aqua_smiles/128/sa...

Redogör nu för vad du tycker var "fanboyism" i min post.

"Don't feed the trolls"

Skrivet av Molotov:

Tencent har 40%
Tim Sweeney har majoritet
Sen vet jag inte vilka andra småägare.

Nej dom som ondgör sig över Kina bör inte köpa nått kinesiskt, men jag antar att det är svårt att följa för dom flesta men man kan ju göra aktiva val så gott det går.

Själv ger jag blanka fan och claimar allt gratis

Jo, är i ett läge där jag inte lockas av gratis. Det jag vill ha har jag råd att köpa, och tror inte på gratis-spel mer än att jag vill stödja "hyr-tjänster" som Stadia (Platformen dödade väl Nvidias hårdvaru-uthyrnings-model helt eller?).

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gud så oseriöst.

Jag skrev "Jag älskar Steam för designen, färgerna, communityt, recensionerna, systemet för rekommendationer, wishlists, topplistor, spelstatistik, de årliga eventen och reorna, Steam cards, moddar, forum och allt möjligt.
Denna service eller vad det kallas, är så oerhört extremt överlägset alla andra."

Är det fanboyism att lista konkreta fördelar som andra platformar inte har ens i närheten av samma omfattning? Tycker du jag motiverar min preferens för Steam med känslor, blind fanatism (eller vad du nu anser vara fanboyism)?

Du får skärpa dig. Sånt där svartmålande bara ökar motsättningar och sår split mellan människor. http://png-1.findicons.com/files/icons/350/aqua_smiles/128/sa...

Redogör nu för vad du tycker var "fanboyism" i min post.

Du blir lack på Epic utan anledning i princip och listar saker som känns trivialt. Steamcards ..ok ? Varför ens skriva av sig negativt om Epic i en tråd isåfall, finns andra forum. Här handlar det om gratisspel för just "Epic"

Mitt första inlägg handlar om steam men är mer ett svar på alla som just gnäller ang Epic i trådar där det inte hör hemma.

Gott nytt år alla !

Skriv svar