Battlefield 2042 firar jul med nytt läge – Santas Vs elves

Robot
Battlefield 2042 firar jul med nytt läge – Santas Vs elves
Medlem
Medlem

Som konservativ gubbe tycker jag att det här känns helt fel för Battlefield.

Kan vara så att jag inte längre tillhör målgruppen för serien. Men jag önskar att Fortnite höll sig borta från "mitt" Battlefield.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Uh låt Battlefield dö med värdighet och skapa ett nytt IP istället.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Håller med. Dom är inga usps längre. Känner mig fortfarande kränk efter 5an


signatur

Allätare

Medlem

Kul de lägger till lite tillfälliga specialspellägen
Vill man inte spela det så kan man ju alltid välja att inte spela det

Mvh

Medlem

Tråkigt med BF 2042. Var så sugen på BF och ville verkligen
bara ha ett klassiskt och välpolerat BF, inget annat. Nu är det mycket som varit svårt under utveckling av BF 2042, men idéen av att ta influenser från andra spel blev verkligen bara fel.

Skribent
Skrivet av Pettor:

Tråkigt med BF 2042. Var så sugen på BF och ville verkligen
bara ha ett klassiskt och välpolerat BF, inget annat. Nu är det mycket som varit svårt under utveckling av BF 2042, men idéen av att ta influenser från andra spel blev verkligen bara fel.

Tycker det känns som att Bad Company hade passat bättre för denna typ av lägen. Det spelet var ju lite over the top i hur karaktärerna var och så.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Santas Slayer has entered the arena.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

”Det är i skrivande stund fem dagar kvar till julafton”

Nej.

Medlem

Not my Battlefield.

BF ska kännas som skrig. Visst det har alltid funnits komiska saker som att åka på flygplansvingar, sprattlande ragdolls osv som "charmat" till det men flit börja med sånt här "glättigt, allt är bara på skojj" börjar bli lite väl överdrivet.
Jag vill inte spela en Apex, Fortnite kopia, jag vill ha Battlefield.

Nåja som nån ovan sa, man är inte målgruppen heller och jag är väl medveten om att man bör söka sig till andra spel. Men Battlefield hade tidigare den perfekta balansen med "riktigt krig" och fantasi.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Kollade lite när JackFrags spelade det här i onsdags. Högst tveksamt spelläge, kanske funkar ett par rundor som lite ombyte men efter det känns det inte riktigt som något man är sugen på att återvända till. Kändes som det var helt lotto om lmgen dödade alverna eller inte, nu kunde man förvisso bara köra hip fire med dem, men trots idel hitmarkörer överlevde dem ibland alldeles för länge för att i nästa läge dö på två-tre kulor.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sarky:

Som konservativ gubbe tycker jag att det här känns helt fel för Battlefield.

Kan vara så att jag inte längre tillhör målgruppen för serien. Men jag önskar att Fortnite höll sig borta från "mitt" Battlefield.

Herregud.

Quake-konnässsör

De verkar göra misstag på misstag, men de försöker skapa något, men verkar inte gå så bra precis.

Jag tror att detta kommer styra BF till en ny riktning i framtiden, till det bättre vet ingen. Känns som utvecklarna inte har fått tid, 8ch sedan bara lagt sig ned och dött

Får väl se om de lyckas rädda det här, men det känns rätt mörkt nu.

Känns som om man vill spela BF går man tillbaka till BF 4 eller BF 2.

Medlem

Jaha...spelar folk fortfarande det här magplasket?


signatur

- Wiiga -

Inaktiv
Skrivet av almblad:

De verkar göra misstag på misstag, men de försöker skapa något, men verkar inte gå så bra precis.

Jag tror att detta kommer styra BF till en ny riktning i framtiden, till det bättre vet ingen. Känns som utvecklarna inte har fått tid, 8ch sedan bara lagt sig ned och dött

Får väl se om de lyckas rädda det här, men det känns rätt mörkt nu.

Känns som om man vill spela BF går man tillbaka till BF 4 eller BF 2.

Jag provade Bf4 innan releasen av 2042 och det kändes inte bra alls, gunplay eller något och BF2 går väl inte att spela mp längre officiellt?

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Jaha...spelar folk fortfarande det här magplasket?

Runt 45 000 spelar det nu på steam


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Ambassadör
Xbox

Finns det något spel som påminner om riktiga Battlefield där ute? Även jag får nog ställa mig hos de som anser att Fortnite-tramset och Hero shooter-grejen inte är vad jag letar efter i ett BF-spel.


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Ugly_Bob:

”Det är i skrivande stund fem dagar kvar till julafton”

Nej.

jag kan fan inte räkna!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Finns det något spel som påminner om riktiga Battlefield där ute? Även jag får nog ställa mig hos de som anser att Fortnite-tramset och Hero shooter-grejen inte är vad jag letar efter i ett BF-spel.

Jag kör fortfarande BF4.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av almblad:

De verkar göra misstag på misstag, men de försöker skapa något, men verkar inte gå så bra precis.

Jag tror att detta kommer styra BF till en ny riktning i framtiden, till det bättre vet ingen. Känns som utvecklarna inte har fått tid, 8ch sedan bara lagt sig ned och dött

Får väl se om de lyckas rädda det här, men det känns rätt mörkt nu.

Känns som om man vill spela BF går man tillbaka till BF 4 eller BF 2.

Så går det när man anlitar inkompetenta personer. Man får en produkt som speglar denna inkompetens.

Avstängd

För den som söker ett mer vuxet krigsspel, utan tomtar och troll, kan jag starkt rekommendera moddar till BF2, eller spel som ARMA 2, ARMA 3, Insurgency Sandstorm, Squad, WW3, Ready or Not, Ground Branch. Dessa spel är långt bättre produkter än BF2042.

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Herregud.

Utveckla gärna.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Har aldrig varit ett fan av Battlefield (eller något fps-spel för den delen), enbart spelat några timmar här och var under åren, men nu börjar till och med jag undra vad sjutton Dice försöker göra med 2042. Det känns som de helt enkelt inte ens själva vet vad de vill att spelet ska vara.

Medlem

Allt detta hat varje gång det släpps en nyhet om bf.. Vi har förstått att ni ville ha ett kärleksbarn från bf2/bf4, nu blev det inte så.
Det hade varit mer intressant att läsa kommentarer från folk som testat läget istället.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Allt detta hat varje gång det släpps en nyhet om bf.. Vi har förstått att ni ville ha ett kärleksbarn från bf2/bf4, nu blev det inte så.
Det hade varit mer intressant att läsa kommentarer från folk som testat läget istället.

Detta är ett läge i Portal. Vem som heslt med en webbrowser hade ju kunnat snickra ihop detta läge, förutom två facemasks och en candycane kniv om jag inte tar fel? Så en person av hundratals har lagt en eftermiddag på detta, big deal

Medlem

... ja men det ändrar ju allt. Dags för köp....

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

jag kan fan inte räkna!

Inte meningen att framstå som en douché men jag kunde inte låta bli!

Skribent
Skrivet av Ugly_Bob:

Inte meningen att framstå som en douché men jag kunde inte låta bli!

Det är lugnt, bra att du har koll


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Redan 1 april?
Nej, tyvärr...


signatur

autograph

12
Skriv svar