Warno är en tematisk uppföljare till Wargame

Robot
Warno är en tematisk uppföljare till Wargame

Eugene Systems låter oss än en gång uppleva det heta kalla kriget.

#Eugene-Systems, #Steel-Division, #Strategi, #Wargame, #Warno


Medlem

Ooooh yes!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Soulless:

Ooooh yes!!!

Ungefär så jag reagerade. Hoppas det blir bra


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ungefär så jag reagerade. Hoppas det blir bra

Som en blixt från klar himmel! Iaf för mig, hade ingen aning detta var på g!

Steel division fångade aldrig mig, och jag upptäckte Wargame spelen för sent, men nu kanske man får uppleva ett aktivt community!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Soulless:

Som en blixt från klar himmel! Iaf för mig, hade ingen aning detta var på g!

Steel division fångade aldrig mig, och jag upptäckte Wargame spelen för sent, men nu kanske man får uppleva ett aktivt community!

Wargame: Red Dragon är ett av mina absoluta favoritspel. Älskade Steel Division 2 med, men slutade spela direkt efter min recension. Mycket för att mina kompisar fortsatte med Wargame. Är ett riktigt troll mot mina kompisar och hånar fram till att jag ska göra någon listig manöver, så de brukar få panik när jag blir tyst


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ser fram emot detta!

Medlem

Hoppas på lite bättre optimering än trailern antyder. ^^ Men medan jag går och längtar efter ett World in Conflict 2 kanske det här lyckas släcka den törsten litegrann.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Enligt Steam sidan så kommer spelet vid release ha USA, Storbritannien, Frankrike, Västtyskland vs Sovjet och Östtyskland. Man får väl hoppas att de efter release lägger till arméer från fler nationer.
För vi alla vill väl se Sverige som spelbar nation va?

Skribent
Skrivet av tisse:

Enligt Steam sidan så kommer spelet vid release ha USA, Storbritannien, Frankrike, Västtyskland vs Sovjet och Östtyskland. Man får väl hoppas att de efter release lägger till arméer från fler nationer.
För vi alla vill väl se Sverige som spelbar nation va?

Vill och vill... Vi behöver. Mest av allt behöver vi dock några otomatic.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Är det någon typ av väldigt taktisk RTS detta?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Vill och vill... Vi behöver. Mest av allt behöver vi dock några otomatic.

Tyvärr har de redan bekräftat att det inte kommer bli några prototyper den här gången. Så ingen Otomatic för danskarna

Medlem

Äntligen! Jag vill ut i kalla kriget!

Skrivet av ShciZo:

Är det någon typ av väldigt taktisk RTS detta?

Det blir intressant att se. Wargame kunde ha ganska olika gameplay där 10vs10 blev otroligt "spammigt" i upplevelsen, medans andra servrar gjorde spelet betydligt mer taktiskt.

Medlem

Woho! Jag älskar wargame!
Det är bra att de drar tillbaka klockan och fokuserar på färre nationer och tar bort prototyper. Men jag är inte så säker på division systemet från Steel division blir roligt. Red dragon hade tyvärr sämre deckbuilder än Airland Battle och Steel Division har ännu sämre.

Skribent
Skrivet av Moortis:

Tyvärr har de redan bekräftat att det inte kommer bli några prototyper den här gången. Så ingen Otomatic för danskarna

Nåväl, den finns med oss i tankarna.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hoppas detta är mer som Wargame European Escalation än de senare spelen. de senare kände mer fastpaced och inte lika taktiska imho.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Woho! Jag älskar wargame!
Det är bra att de drar tillbaka klockan och fokuserar på färre nationer och tar bort prototyper. Men jag är inte så säker på division systemet från Steel division blir roligt. Red dragon hade tyvärr sämre deckbuilder än Airland Battle och Steel Division har ännu sämre.

Jag håller inte med. Wargame serien innehöll sjuka mängder av ickeval. Av alla deck var det inget som någonsin använde mer än max 2 kort från vehicles fliken. Redan där innehöll spelet hundratalet poänglösa val ingen som förstod spelet gjorde.

Sedan blev balancen konstig när vissa decks lämpade sig värdigt mycket mer för tex armoured än andra. Specialiseringar straffade sig verkligen bara för de allra flesta decks i jämförelse med att spela General.

I steel division är designen mycket mer clean. Det är tydligt att de haft en vision för spelstil och noga funderat på vilka kompositioner vare deck tillför. Vidare skapar inkomstvalen i Steel Division minst samma flexibilitet när det kommer till spelstil som specialiseringar i Wargame. Men det mycket bättre balans.

Är det ett perfekt system? Nej. Det kräver väldigt aktiv balansering från tillverkaren och föder inte riktigt samma MÖP känsla. Men Eugen har visat i SD2 att de är villiga att lägga det arbetet och jag kan alltid wikipedia om jag vill läsa om olika varianter av reaktivt pansar på T-72or.

Det här är i mitt tycke beslut som definitivt kommer göra WARNO till ett bättre balanserat spel. Och för någon som redan börjat psyka sig själv för att bli redo för 1vs1 är det utmärkta nyheter.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Jag håller inte med. Wargame serien innehöll sjuka mängder av ickeval. Av alla deck var det inget som någonsin använde mer än max 2 kort från vehicles fliken. Redan där innehöll spelet hundratalet poänglösa val ingen som förstod spelet gjorde.

Sedan blev balancen konstig när vissa decks lämpade sig värdigt mycket mer för tex armoured än andra. Specialiseringar straffade sig verkligen bara för de allra flesta decks i jämförelse med att spela General.

I steel division är designen mycket mer clean. Det är tydligt att de haft en vision för spelstil och noga funderat på vilka kompositioner vare deck tillför. Vidare skapar inkomstvalen i Steel Division minst samma flexibilitet när det kommer till spelstil som specialiseringar i Wargame. Men det mycket bättre balans.

Är det ett perfekt system? Nej. Det kräver väldigt aktiv balansering från tillverkaren och föder inte riktigt samma MÖP känsla. Men Eugen har visat i SD2 att de är villiga att lägga det arbetet och jag kan alltid wikipedia om jag vill läsa om olika varianter av reaktivt pansar på T-72or.

Det här är i mitt tycke beslut som definitivt kommer göra WARNO till ett bättre balanserat spel. Och för någon som redan psykad sig själv för att bli redo för 1vs1.

Högst personlig åsikt men jag känner spontant att de i framförallt steel division mer och mer gått mot det klassiska RTS stuket än det ursprungliga taktik/strategi stuket. Visserligen har ju spelen aldrig varit jätte realistiska men kändes ändå mer som "på riktigt" i de tidiga wargame än det gör i de senare. Enligt mig då. Tyvärr är ju AIn i första wargame så urbota dåligt att den är sjukt tråkig att spela skirmish emot

Medlem
Skrivet av Komured:

Högst personlig åsikt men jag känner spontant att de i framförallt steel division mer och mer gått mot det klassiska RTS stuket än det ursprungliga taktik/strategi stuket. Visserligen har ju spelen aldrig varit jätte realistiska men kändes ändå mer som "på riktigt" i de tidiga wargame än det gör i de senare. Enligt mig då. Tyvärr är ju AIn i första wargame så urbota dåligt att den är sjukt tråkig att spela skirmish emot

Jag förstår poängen. Men wargame gjorde det dåligt i mitt tycke. I takt med att man kom in i spelet föll ju ändå val och möjligheter bort för att de var suboptimala jämfört med andra val. Så tillslut satt ju precis alla med i princip likadana decks oavsett. Tror eugen själva kom till en liknande insikt under framförallt red dragon, kände som att de retirerade till det smala metat och balanserade utifrån det ändå och helt gav upp att alla enheter skulle fylla en nisch.

Så rent pragmatiskt tar jag hellre ett bra och välbalanserat RTS med fokus på ett faktiskt taktiskt djup i strid snarare än ett strategiskt djup i deckbuildern som de ändå aldrig riktigt klarat att leverera och ännu mindre upprätthålla under livscykeln av spelet sedan.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Jag förstår poängen. Men wargame gjorde det dåligt i mitt tycke. I takt med att man kom in i spelet föll ju ändå val och möjligheter borta för att de var suboptimala jämfört med andra val. Så tillslut satt ju precis alla med i princip likadana decks oavsett. Tror eugen själva kom till en liknande insikt under framförallt red dragon, kände som att de redigerade till det smala metat och balanserade utifrån det ändå.

Så rent pragmatiskt tar jag hellre ett bra och välbalanserat RTS med fokus på ett faktiskt taktiskt djup i strid snarare än ett strategiskt djup i deckbuildern som de ändå aldrig riktigt klarat att leverera och ännu mindre upprätthålla under livscykeln av spelet sedan.

Är väl generellt själva gameplay jag upplever som mer arkadigt i de senare spelen som är mitt stora huvudbry. Jag har inte gillat det där med decks alls enda sedan första spelet men spelet var ju bra ändå

Medlem
Skrivet av Moortis:

Jag håller inte med. Wargame serien innehöll sjuka mängder av ickeval. Av alla deck var det inget som någonsin använde mer än max 2 kort från vehicles fliken. Redan där innehöll spelet hundratalet poänglösa val ingen som förstod spelet gjorde.

Sedan blev balancen konstig när vissa decks lämpade sig värdigt mycket mer för tex armoured än andra. Specialiseringar straffade sig verkligen bara för de allra flesta decks i jämförelse med att spela General.

I steel division är designen mycket mer clean. Det är tydligt att de haft en vision för spelstil och noga funderat på vilka kompositioner vare deck tillför. Vidare skapar inkomstvalen i Steel Division minst samma flexibilitet när det kommer till spelstil som specialiseringar i Wargame. Men det mycket bättre balans.

Är det ett perfekt system? Nej. Det kräver väldigt aktiv balansering från tillverkaren och föder inte riktigt samma MÖP känsla. Men Eugen har visat i SD2 att de är villiga att lägga det arbetet och jag kan alltid wikipedia om jag vill läsa om olika varianter av reaktivt pansar på T-72or.

Det här är i mitt tycke beslut som definitivt kommer göra WARNO till ett bättre balanserat spel. Och för någon som redan börjat psykad sig själv för att bli redo för 1vs1 är det utmärkta nyheter.

Vehicle tabben är ju guld, det finns massvis med roliga saker att köra med där. IKV 91, Hellcat, Super Sherman, chimera eller Malyutka bonanza etc.

Jag håller med att Steel Division systemet är mer balanserat. Däremot är det betydligt tråkigare att experimentera och bygga decks och då blir det inte lika kul att spela. Då jag primärt lirar i lag med polarna för skojs skull antingen mot andra eller mot AI så är 1v1 balansen mindre betydelsefull då mitt decks styrkor kan täcka upp för polarens decks svagheter och vice versa.

Inkomst valen är dock något som Steel Division gör bra då det skapar en helt annan dynamik genom rundorna.

Medlem

Visst är det snyggt. Men jag föredrar realismen i Combat Mission spelen, alla dagar i veckan!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

1
Skriv svar