Resident Evil Village ett av de mest varvade spelen under 2021

Robot
Resident Evil Village ett av de mest varvade spelen under 2021
Medlem

Flesta spel klarar jag inte av längre, jag spelar ett tag sedan får jag förhinder att spela och tills jag får tid att spela så brukar det ofta komma upp något annat spel som lockar mer att spela. Har dåligt minne så kommer typ inte ihåg vad jag höll på med i ett spel om det får gå för lång tid och då avtar lusten ännu mer att fortsätta med gamla oklarade spel.

Nu med GamePass har det blivit lättare att bara testa runt olika spel också. Känns som man badar i gratisspel oxå,
Epic ger ju ut spel hela tiden och bygger ut tillgängligheten på spel man har.

Medlem

Tappat räkningen för hur många gånger man har spelat om RE Village för Achievements *pust* - slutade dock med achievements jakten efter näst sista bossen med 1,5h ond bråd död i 'Village of Shadows'... J*vla svårighetsgrad!!!

One
Medlem

Det räcker ju inte att "varva det" då kommer det bara stå på 20-50% klart. Man måste såklart ha 100% och platinum ikonen annars är man absolut inte klar

En av anledningarna till att jag kommer köpa Xbox då (för mig) en achievment inte slår lika högt som en trophy 😅

Medlem

Har nog kört igenom det 15 gånger. Underbart spel och väldigt roligt att jaga poäng för att låsa upp bonus items.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av One:

Det räcker ju inte att "varva det" då kommer det bara stå på 20-50% klart. Man måste såklart ha 100% och platinum ikonen annars är man absolut inte klar

En av anledningarna till att jag kommer köpa Xbox då (för mig) en achievment inte slår lika högt som en trophy 😅

Hehe, jag är lite tvärtom - det sista jag bryr mig om är achievements. När eftertexterna rullar är man klar!

Undantaget är sandbox-spel där man kör nya kampanjer med jämna mellanrum och jagar nya mål, ibland då achievements. Tänker på t.ex. EU IV,

Medlem

Jag trodde vi fastslog i en tråd på forumet att "varva" innebär att man klarar ett spel två gånger. ^^

Vilket helt klart är den korrekta innebörden för "varva"! ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Flesta spel klarar jag inte av längre, jag spelar ett tag sedan får jag förhinder att spela och tills jag får tid att spela så brukar det ofta komma upp något annat spel som lockar mer att spela. Har dåligt minne så kommer typ inte ihåg vad jag höll på med i ett spel om det får gå för lång tid och då avtar lusten ännu mer att fortsätta med gamla oklarade spel.

Nu med GamePass har det blivit lättare att bara testa runt olika spel också. Känns som man badar i gratisspel oxå,
Epic ger ju ut spel hela tiden och bygger ut tillgängligheten på spel man har.

True Story Sällan jag klarar spel. Sista var Days Gone på PC, det älskade jag!

Medlem
Skrivet av reeseth:

True Story Sällan jag klarar spel. Sista var Days Gone på PC, det älskade jag!

Det finns på PS+ trots det köpte jag det på black friday för 99spänn, får se när jag får tid o testa det. Hoppas det blir kul

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag trodde vi fastslog i en tråd på forumet att "varva" innebär att man klarar ett spel två gånger. ^^

Vilket helt klart är den korrekta innebörden för "varva"! ;P

Håller helt med!
Förstår inte vart "varva" kommer ifrån.
Att man har klarat spelet heter det!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag trodde vi fastslog i en tråd på forumet att "varva" innebär att man klarar ett spel två gånger. ^^

Vilket helt klart är den korrekta innebörden för "varva"! ;P

Skrivet av wibbe44:

Håller helt med!
Förstår inte vart "varva" kommer ifrån.
Att man har klarat spelet heter det!

När jag var liten, för sisådär 20-30 år sedan, sa man alltid varva när man pratade om att klara ett spel. Efter ett varv har man ju faktiskt "klarat" banan. Nästa varv är ju bara bonus.

När det kommer till spel som RE8 har jag ingen lust att kötta igenom det igen förän det kommit mer content, som DLC eller liknande. men det var bra!

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Håller helt med!
Förstår inte vart "varva" kommer ifrån.
Att man har klarat spelet heter det!

Många äldre spel började om då man kom förbi slutet.
Det fungerande inte som så att det var avslut på storyn sen credits sen "The end" eller så utan det började helt enkelt om. Vissa direkt tom man upptäckte, "jaha nu har jag varvat det, det här är ju första banan"
Därav ordet varva.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hade väldigt kul när jag "varvade" Resident Evil Village. En av få höjdpunkter för spelåret 2021.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Gen
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Håller helt med!
Förstår inte vart "varva" kommer ifrån.
Att man har klarat spelet heter det!

Vette fan, alla sa så på 80-talet när jag var en yngling
"Har du varvat SMB?"

Medlem

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag vill minnas att detta var en sak man ville justera från Re 7, att det var inte så många spelare som faktiskt körde igenom hela spelet?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

ZF
Medlem

RE8 är nog mitt klart minst varvade spel någonsin..

Får göra ett nytt försök någon gång, men kom inte ens förbi introt pga den sinnesjukt sega och klumpiga kontrollen och den stela men ändå småfula grafiken. Det verkar ju se snyggare ut senare tydligen, och stelheten inomhus kanske stör mindre. Men håller mig nog ändå borta från framtida FPS-varianter av serien.

ZF
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Håller helt med!
Förstår inte vart "varva" kommer ifrån.
Att man har klarat spelet heter det!

På den gamla goda tiden när det inte bara var att hoppa till nästa spel ifrån REA-högen så var det nog betydligt vanligare att samma spel kördes flera gånger om. Alltså några varv. Antar det är förklaringen.

Sen så kanske spel som Ghosts & Goblins tar det hela ytterligare ett varv, genom att det var obligatoriskt även för att bara klara det.

Medlem

När jag var liten betydde "varva" att man hade klarat spelet minst två gånger. Att "varva" något är ju att man ligger ett helt varv före, annars är det ju helt ologiskt.
För övrigt var RE 8 ett bra spel väl värt att "klara" enligt mig.

1
Skriv svar