Spel för 57 000 kronor ska ha lagts till i Game Pass under 2021

Medlem
Skrivet av Dex:

Ah ja jag ser nu också att jag skrev det. Blev väldigt fel av mig där!

Min tanke var mer att Sony kanske tar efter Microsoft efter Gamepass har varit en stor succé för Xbox. Vet inte dock om det är en finansiell succé. Har för mig att någon högt upp på Microsoft sa för ett tag sedan att dom inte gick plus på Gamepass just nu, men det var dom beredda på för att bygga upp tjänsten. Men kommer inte ihåg var jag läste det.

Tror inte och hoppas inte Sony tar efter Xbox med gamepass.
Gamepass må vara bra nu för gamers men tror det kommer skada spel industrin i längden.
Hur det blir lär visa sig.

Sony kommer ju ändra om sin tjänst vad det verkar om rykten stämmer. Men är inte att dom släpper sina spel dag 1 utan mer sammanslagning av plus och now samt olika steg.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tror inte och hoppas inte Sony tar efter Xbox med gamepass.
Gamepass må vara bra nu för gamers men tror det kommer skada spel industrin i längden.
Hur det blir lär visa sig.

Sony kommer ju ändra om sin tjänst vad det verkar om rykten stämmer. Men är inte att dom släpper sina spel dag 1 utan mer sammanslagning av plus och now samt olika steg.

Gillar Gamepass och anväder det men ser också vissa risker med att det kan påverka industin i negativ riktning t ex genom att mer ofärdiga spel släpps som måste patchas många ggr inom dom är spelbara. Sen är jag övertygad om att Microsoft kommer att höja priset. Vilka andra risker ser ni? Tänker att prenumerationstjänster för film och tv drivit utvecklingen framåt på ett bra sätt?

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Löjliga är väl att fortsätta låtsas som en inte fattar att Ps Now finns särskilt som det är så återkommande framgår det nu bara som ett medvetet trollande. Spelar ingen roll om info kommer fram här, i nästa tråd FZ postar kommer d spelas lika okunnigt. Ingen går på d längre! Att säga att Ps Now inte finns för de "inte har Windows spel" är som att säga att gp inte finns för att det inte finns några Ps spel där (Windows är ett MS format vet ni), med eller utan day 1 har Sony fortf fler förstapart spel på Now än MS har egna spel på gp, tredjepartspel hoppar i princip mellan båda, allt på Ps Now är och har alltid varit cross-play/save mellan olika format (även pc) å d är både nedladdning å streaming av spel. Det är båda rätt lika gallerin med spel.

Ligger värdet i tjänsten för er i sekten i att leva i någon slags unikhets lögn eller va är d som är fel?

Varf ska varje gp grej handla om Ps.

fast oftast är det ju Sony pojkar som ska in och hålla på som en sekt och utse Sony till den allsmäktige saken, dom gör ju det här och dom gör det i trådar om sonys motsvarighet hur överlägsen den är.. dom är till och med så desperata att dom kommer tillbaka med nya konton för att utropa dom som bäst, även dom försöker göra det på ett subtilt sett så ser man igenom det rakt igenom.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Gillar Gamepass och anväder det men ser också vissa risker med att det kan påverka industin i negativ riktning t ex genom att mer ofärdiga spel släpps som måste patchas många ggr inom dom är spelbara. Sen är jag övertygad om att Microsoft kommer att höja priset. Vilka andra risker ser ni? Tänker att prenumerationstjänster för film och tv drivit utvecklingen framåt på ett bra sätt?

Är mest ofärdiga spel, spel i early access, mest multiplayer som dom kör i ett par hundra säsonger som man är rädd att det blir.

Dom skyller att för bara en hundring eller 2 i månaden så får ni alla dessa ofärdiga spel att spela. Vi kommer uppdatera dom närmaste året så fortsätt prenumerera för fulla spelet.

Vill gärna ha fler single player spel som man kan lägga 50-100 timmar eller mer som jag gör nu.
Att studios vågar ta risker och inte bara snabba cash då det blir inlagt i en prenumerations tjänst.

Är nog inte många som säger att gamepass är dåligt för kunder idag men hur ser det ut inom något år är stora frågan.

Medlem

Vad nesligt för mig som bara har ett ps5 och inte har pengar till en ny xbox. Hade gladeligen välkomnat gamepass till "min" konsol då det verkar vara otroligt bra värde för pengarna det kostar. Håller innerligt tummarna att Sony tvingas till att försöka matcha tjänsten, trots att det fickor inte är fullt så djupa som Microsofts borde vara.

OT förstår jag inte all pajkastning i tråden. Både Microsoft och Sony verkar ha sina fördelar. Bäst vore om vi alla fick ta del av alla kakor men sånt är tyvärr inte fallet. Inget att bli otrevlig mot varandra över.

Avstängd
Skrivet av Issue:

Ja?! Och nu svarar han dig varpå du ändrar dig från att fråga om ett riktigt alternativ till att styra det mot att att få definition på vad en prenumerationstjänst är. PS Now är inte känsligt här, känns mer som att du tackar för dig för att min fråga med streamingtjänst 1 och 2 var lite jobbigt för dig och ditt cause i denna tråd

Läs om. Läs rätt.

"din definition på en riktig prenumerationstjänst." Var vad som efterfrågades


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Upprepar den här:
Vad är kravet för att klassas som ett "riktigt" alternativ?

Skrivet av 4thePlayers:

Läs om. Läs rätt.

"din definition på en riktig prenumerationstjänst." Var vad som efterfrågades

Ja, du kanske ska göra det
Som jag skrev, du frågar först efter kravet för att klassas som ett riktigt alternativ för att sen ändra och vinkla det mot ”definition på en riktig prenumerationstjänst." när han svarat.

Här nedan har jag gjort det lite tydligare för dig så du kanske förstår, inte för att jag tror att du inte gör det, du vill nog bara vinkla det för att passa dig.

Skrivet av 4thePlayers:

Upprepar den här:
Vad är kravet för att klassas som ett "riktigt" alternativ?

Skrivet av r4v3nl0rd:

Ett RIKTIGT alternativ torde väl vara en EXAKT kopia av GP…

Skrivet av 4thePlayers:

Ok. Så bara en 1:1 kopia kan anses vara en riktig prenumerationstjänst. Då vet vi.

Så, du frågar om vad som skulle vara ett riktigt alternativ, han svara vad som skulle vara ett riktigt alternativ. Du vinklar det att bara en 1:1 kopia skulle anses vara en riktig prenumerationstjänst.

Varav jag ställde min fråga till dig som du ännu inte svarat på:

Skrivet av Issue:

@4thePlayers

Om streamingtjänst 1 erbjuder filmer och serier från alla världens hörn och streamingtjänst 2 bara erbjuder mumintroll, tänker du då att streamingtjänst 2 är ett riktigt alternativ till streamingtjänst 1? Båda två är streamingtjänster, så dom är samma lika enligt dig?

Har du lyckats trolla bort dig själv i ditt trollande?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Det är så oerhört tröttsamt, för att inte säga pinsamt, att se (troligtvis?) vuxna personer bråka om spel och konsoler. Kan ni inte, snälla, lämna fanboyismen åt småbarnen på skolgården där den hör hemma? Det är alltid samma personer som skall göra bort sig också med det pinsamma flaggviftandet. Suck. Låt folk spela på det de är nöjda med, du behöver inte övertala andra och dig själv om att det du valde minsann är det bästa.

Tycker ni om spel så mycket som ni vill ge sken av då köper ni samtliga alternativ, då kan ni stödja industrin och främja konkurrensen, och samtidigt slippa gå miste om alla fina exklusiviteter där ute, både nuvarande men även kommande. Eller är kärleken för ett varumärke och bråka med andra större än kärleken för spel?


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av noreason:

Gillar man bara FIFA, COD och BF så är inte XGP för dig

Avskyr alla tre, men bra försök 🙂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

123
Skriv svar