EA lade ner Harry Potter-MMO eftersom de inte trodde på varumärket

Robot
EA lade ner Harry Potter-MMO eftersom de inte trodde på varumärket

De var inte säkra på att det skulle förbli populärt i mer än ett par år.

#Electronic-arts, #Harry-potter


Medlem

Tack gode gud, tror inte på EA's varumärke heller.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Avstängd

Ingen tror på EA heller så.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Ingen tror på EA heller så.

Aktien ligger rätt bra till nu, så nog är det många som tror på företaget.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Aktien ligger rätt bra till nu, så nog är det många som tror på företaget.

Ja, det är ju det som är so ironiskt. Tror skillnaden ligger i vad hardcore(?) gamers säger och vad "konsumerande" gamers säger. Eller hur man nu ska dela in det. FIFA och Sims är bl.a. det som drar in stålar som attans. Däremot ska vi inte gå in pp SW spel Ultima serien för att bara nämna 2.

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Tack gode gud, tror inte på EA's varumärke heller.

Det borde du göra, kolla bara på försäljningen av deras sportspel och Sims.


signatur

I drank what?

Gnällkuk
Skrivet av Rh3nium:

Ja, det är ju det som är so ironiskt. Tror skillnaden ligger i vad hardcore(?) gamers säger och vad "konsumerande" gamers säger. Eller hur man nu ska dela in det. FIFA och Sims är bl.a. det som drar in stålar som attans. Däremot ska vi inte gå in pp SW spel Ultima serien för att bara nämna 2.

Investerare bryr sig föga om "hardcore gamers". Degen ska in och in kommer degen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Sedan har vi spela som "It Takes Two" som vann årets spel på game awards och det har utgivare EA. Apex Legends har varit populärt och har bra betyg som också är EA.

Man kan typ jämföra EA med Tencent att dom vill ha fingrarna i många kakburkar samtidigt och ibland på spel man inte trodde dom var med i.

Att deras aktier går bra är inte konstigt.

Medlem

Haha EA är fan mer korkade än jag trodde, snacka om maximal nivå av inkompetens och noll förståelse för marknaden.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Investerare bryr sig föga om "hardcore gamers". Degen ska in och in kommer degen.

precis

fast, vad är en hardcore gamer nuförtiden? ngn som spelar The Sims 20h per vecka och köper alla add-ons är lika mycket hardcore som ngn som vill tex ha en starwars shooter som hen tror hen "förtjäner" men lägger inte lika mycket pengar ner som Sims spelaren.
(jag förenklar lite stereotyperna för sakensskull).
från ett företagsperspektiv är det tydligt.
från en gamerperspektiv inte lika mycket?

Gnällkuk
Skrivet av Rh3nium:

precis

fast, vad är en hardcore gamer nuförtiden? ngn som spelar The Sims 20h per vecka och köper alla add-ons är lika mycket hardcore som ngn som vill tex ha en starwars shooter som hen tror hen "förtjäner" men lägger inte lika mycket pengar ner som Sims spelaren.
(jag förenklar lite stereotyperna för sakensskull).
från ett företagsperspektiv är det tydligt.
från en gamerperspektiv inte lika mycket?

Det är väl en rätt dålig definerad term idag mot vad det en gång var. Spelar du sims 20h per vecka är det ju rätt hardcore, men jag tror få CoD-spelare t ex skulle hålla med om att det är en riktig gamer. För mig är en hardcore gamer någon som spelar mycket, men kanske inte bara ett spel. Spelar man bara ett spel är man väl mer ett fan kanske?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av WolfGrin:

Haha EA är fan mer korkade än jag trodde, snacka om maximal nivå av inkompetens och noll förståelse för marknaden.

Absolut, de har bara ökat sitt marknadsvärde på börsen med 71.77% de senaste tre åren. Noll förståelse indeed.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det var säkert helt rätt val. Även om HP är kul har jag svårt att tänka mig ett MMO i den världen, även om det kanske bara är min brist på fantasi. EA må ha dåligt rykte hos oss, men de är inte helt inkompetenta när det gäller att tjäna pengar.

Medlem

Jag hade köpt mig till att bli Voldemort dag 1 och gjort livet surt för alla.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

eld
Medlem
Skrivet av Rh3nium:

precis

fast, vad är en hardcore gamer nuförtiden? ngn som spelar The Sims 20h per vecka och köper alla add-ons är lika mycket hardcore som ngn som vill tex ha en starwars shooter som hen tror hen "förtjäner" men lägger inte lika mycket pengar ner som Sims spelaren.
(jag förenklar lite stereotyperna för sakensskull).
från ett företagsperspektiv är det tydligt.
från en gamerperspektiv inte lika mycket?

Sims är precis lika hardcore än det mesta jag spelat från 90-talet.

Medlem
Skrivet av eld:

Sims är precis lika hardcore än det mesta jag spelat från 90-talet.

ja, det är ju min poäng. med några undantag är dock många sims-spelare inte lika högljudda som andra självutnämnda hardcore spelare? vad vet jag.
som sagt, diskussionen kretsar kring EA, "alla" (?) verkar hatar de, ändå köpes deras produkter och de tjäner tillräckligt bra att aktien går upp och att de kan säga nej till vissa spel eller spelinslag. eller ja - typ, lootboxes (eller som i fall FIFA bl.a. spelarkort).

Medlem
Skrivet av anon_326114:

De gånger jag stöter på det utrycket så är det folk på internet som kallar andra personer för "hardcore (valfri sak)". Jag tycker det används nedsättande ofta.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Aktien ligger rätt bra till nu, så nog är det många som tror på företaget.

Vad får dig att säga det?

Bara i år är aktien -5 %. Att jämföra med DJ USA-index som är upp ca 25 %. Inte ens på fem år har EA lyckats slå index. Jag skulle påstå att aktien inte ligger rätt bra till alls, och dess varumärke har definitivt sett bättre tider.
Och då ska vi inte ens tala om potentiella regleringar för lootlådor i fler länder, med tanke på att bara miktrotransaktioner i Fifa står för ca 30 % av hela bolagets intäkter.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det borde du göra, kolla bara på försäljningen av deras sportspel och Sims.

Så förtroende i spelvarumärken är direkt relaterat till försäljning och inte av kvaliteten i spelen. Skumt.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar