Silent Hill-kompositören förklarar varför Slitterhead-musiken känns märklig

Robot
Silent Hill-kompositören förklarar varför Slitterhead-musiken känns märklig

Audiovisuell missanpassning skapar rädsla och originalitet.

#Bokeh-game-studio, #Silent-hill, #Slitterhead


Medlem

Låter kreativt och intressant. Ligger något i det han säger, känns dock som att gränsen här är hårfin. Antingen skapas det en härlig mystisk skrämmande stämning eller så stör sig folk och då dör inlevelsen.

Ska bli spännande att se resultatet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Låter kreativt och intressant. Ligger något i det han säger, känns dock som att gränsen här är hårfin. Antingen skapas det en härlig mystisk skrämmande stämning eller så stör sig folk och då dör inlevelsen.

Ska bli spännande att se resultatet.

Jag är inne på samma spår. En viss typ av dissonans kan säkert förhöja obehaget, men musiken i trailern kändes lite för... lösryckt? Actionmusik till ett spel som verkar satsa på krypande skräck.

Hoppas på något lite mer nedtonat i det faktiska spelet, om jag ens vågar spela det.

Inaktiv

Jag vette fan om jag vill se kugghjulen innanför maskineriet innan jag ska spela något, då kommer man t ex tänka på den här videon när man hör musiken.

1
Skriv svar