Gamingskärm - mellanregistret

Medlem
Gamingskärm - mellanregistret

Hallå alla ! Vaknade upp idag och märkte att min "Second screen", en gammal solblekt Benq som kostade 1000 kronor för 10 år sedan, gett upp helt efter många år av tjänstgöring

Det är då dags att inköpa en ny, men jag finner att det är lite svårt med det att köpa datordelar nuförtiden och söker lite råd. Jag är på jakt efter något inom 4-5000 kronors registret. Min dator är ruskigt gammal och kommer nog behöva bytas ut den med snart, men vill gärna pusha på det så länge det går. Så några 4k i 120 FPS kommer det inte vara tal om än på ett tag. Samtidigt vore det najs med en skärm som kan vara lite framtidssäker, så jag tror det jag är ute efter är "Prispressad och prisvärd" före high end. Är det någon med några tips om vart man ska leta sig?


signatur

Videomupp

Medlem

Nån 1440p@144Hz IPS-skärm kanske?
Vad har du för grafikkort?

EDIT: Upps, såg först efter jag postat att det var en gammal tråd, sorry x)

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nån 1440p@144Hz IPS-skärm kanske?
Vad har du för grafikkort?

EDIT: Upps, såg först efter jag postat att det var en gammal tråd, sorry x)

Så gammal är den inte, ca två veckor bara.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Så gammal är den inte, ca två veckor bara.

Jajo, men det kan ju vara aslänge när det kommer till köpråd, då har man oftast redan hunnit köpa det man ska

Medlem

Det slutade faktiskt med att min gamlla skärm vaknade till liv Så den lever än! Så behovet finns kvar, men det blir nog ett helköp med ny dator och skärm när det väl blir dags då. Men tackar för att du brydde dig!


signatur

Videomupp

Medlem

Svårt att rekommendera något annat än det man själv har. Men jag är nöjd med min även fast jag var nära på att köpa en större med 4K nyligen. Så insåg jag att denna funkar bra fortfarande.

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cu34g2xbk/...

1
Skriv svar