Vinnarna i Steam Awards 2021 har korats

Robot
Vinnarna i Steam Awards 2021 har korats

Vilket blev årets spel enligt Steam-användarna?

#Steam-awards, #Valve


Gnällkuk

Om jag kunnat se in i framtiden för 15 år sedan och sett att Cooking simulator VR och Farming simulator hade vunnit dessa utmärkelser hade jag undrat vad som egentligen hände med spelbranschen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Men snälla Steam! Sluta försöka vara Spotify Wrapped när ni skriver motiveringar. 🤮

Medlem

Cyberpunk förtjänade inte riktigt den awarden

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om jag kunnat se in i framtiden för 15 år sedan och sett att Cooking simulator VR och Farming simulator hade vunnit dessa utmärkelser hade jag undrat vad som egentligen hände med spelbranschen

Liksom, fanns det inga bättre VR spel än cooking sim xD

Skrivet av Aletheides:

Cyberpunk förtjänade inte riktigt den awarden

Blev förvånad att se cyberpunk vara med o slåss om årets spel.

Lite besviken att valhelm inte tog hem något pris, även om jag inte spelat det så mycket så blev jag väldigt imponerad.

Medlem

Tycker att i alla kategorier så var det rätt konstiga nomineringar. Är det endast privatpersoner ("Steam community") som är med och röstar här?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Cyberpunk förtjänade inte riktigt den awarden

Bakom alla buggar döljer sig faktiskt en jäkligt cool värld med intressant karaktärer och välskrivna stories.

Medlem

Håller verkligen med gällande ”Bäst soundtrack”


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Guardians of the Galaxy borde vara GOTY också enligt mig och Forza förtjänar verkligen en award. Första bilspelet på länge jag tyckt om. Kunde dock haft lite bättre musik på radiokanalerna.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om jag kunnat se in i framtiden för 15 år sedan och sett att Cooking simulator VR och Farming simulator hade vunnit dessa utmärkelser hade jag undrat vad som egentligen hände med spelbranschen

Folk börjar vara less på "instant gratification" "battleroyal" och nedsmutsningen av gamla favorit IP så folk har väll dragits till spel som gjorts med kärlek
Spelen kanske inte tilltalar dom flesta, dom kanske inte är helt buggfria men dom som gillar dom gillar dom på ett sätt man gillade tex Battlefield en gång i tiden.
Farm sim är ju tom en "E-sport"

Skrivet av noyart:

Liksom, fanns det inga bättre VR spel än cooking sim xD

Blev förvånad att se cyberpunk vara med o slåss om årets spel.

Lite besviken att valhelm inte tog hem något pris, även om jag inte spelat det så mycket så blev jag väldigt imponerad.

Inte spelat Cooking Sim men vad jag förstått ska det vara väldigt välgjort.
Jag hade nog valt Expect you to die 2 av dom som fanns att välja. (baserar på vad jag tyckte om 1an, inte spelat 2an)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte spelat Cooking Sim men vad jag förstått ska det vara väldigt välgjort.
Jag hade nog valt Expect you to die 2 av dom som fanns att välja. (baserar på vad jag tyckte om 1an, inte spelat 2an)

Det är ju lustigt att de hade Medal of Honor nominerad till bästa VR spel, när recensionerna på det ligger på "Mixed". Själv hade jag dock sjukt kul med det.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Det är ju lustigt att de hade Medal of Honor nominerad till bästa VR spel, när recensionerna på det ligger på "Mixed". Själv hade jag dock sjukt kul med det.

Man har ju fått nominera spel en tid. Kan ju vara en del nya spelare som gillade spelet som nominerat.
Medal of honors största problem vad jag förstog är en "dålig start" som fick många att ge upp och refunda typ.
Spelet har sjunkit i pris och släppts på Quest 2 så kan vara många som röstar av att ha spelat där också. Jag tror man kunde nominera spel på Steam även fast man inte äger dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Folk börjar vara less på "instant gratification" "battleroyal" och nedsmutsningen av gamla favorit IP så folk har väll dragits till spel som gjorts med kärlek
Spelen kanske inte tilltalar dom flesta, dom kanske inte är helt buggfria men dom som gillar dom gillar dom på ett sätt man gillade tex Battlefield en gång i tiden.
Farm sim är ju tom en "E-sport"

Inte spelat Cooking Sim men vad jag förstått ska det vara väldigt välgjort.
Jag hade nog valt Expect you to die 2 av dom som fanns att välja. (baserar på vad jag tyckte om 1an, inte spelat 2an)

Ja, alltså jag ser inte ned på några av spelen. Ett bra spel är ju ett bra spel, oavsett hur pass nischat eller brett det kan vara. Bara det att jag hade ansett det som orimligt om jag fått se in i spåkulan för 15 år sedan


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, alltså jag ser inte ned på några av spelen. Ett bra spel är ju ett bra spel, oavsett hur pass nischat eller brett det kan vara. Bara det att jag hade ansett det som orimligt om jag fått se in i spåkulan för 15 år sedan

Nej det hade man inte trott


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av B-itta:

Bakom alla buggar döljer sig faktiskt en jäkligt cool värld med intressanta karaktärer och bra stories.

Världen är bra, inte något de byggt själv utan baserat på ett Tabletop RPG vid namn Cyberpunk. Karaktärer och story är bra. Men thats just it. Det är bara bra. Det är mellanmjölk. Det är inte bra nog att kallas bästa narrativ. Finns så mycket annat som släppts som har betydligt bättre berättelser än Cyberpunk.

Medlem

Härligt att Resident Evil kammade hem årets spel! Fantastiskt spel.

Medlem

Äntligen en vettig lista. Fint att både FS22 och Cyberpunk 2077 fanns med o/ som vinnare.

Medlem

Hahah att Cyperpunk vann på BÄSTA SPELBERÄTTELSE över Mass Effekt är bara lol.......


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Bakom alla buggar döljer sig faktiskt en jäkligt cool värld med intressanta karaktärer och bra stories.

Håller med, men den har ingen chans mot Mass Effekt som var i samma kategori imo.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Välförtjänta vinnare i de flesta kategorier, såväl Resident Evil som årets spel och Cyberpunk som bästa spelberättelse var väldigt ”spot-on”. Skulle dock säga att Deathloop hamnade där det hamnade för att alternativen var ganska fattiga förra året, spelåret var så dåligt överlag att det var svårt att ens nominera i alla kategorier.

Skrivet av B-itta:

Det är ju lustigt att de hade Medal of Honor nominerad till bästa VR spel, när recensionerna på det ligger på "Mixed". Själv hade jag dock sjukt kul med det.

VR är stendött och Medal of Honor var en av få titlar som ens släpptes. Blir nästan automatiskt ”Årets VR” om man får ut någonting som inte enbart är en 10-minuters gimmick.

Medlem

Mass Effect storyn har ju val av samma dignitet som Cyberpunk, dvs det spelar inte någon större roll vad du väljer.
Den storyn är dessutom gammal i nuläget, så att det nyare Cyberpunk vann över ME är inte förvånande.

Den här tråden påminner delvis om löpsedlarna dagen efter mello...

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tycker att i alla kategorier så var det rätt konstiga nomineringar. Är det endast privatpersoner ("Steam community") som är med och röstar här?

Alla med Steam-konto (förutom begränsade konton) kan vara med och nominera/rösta.


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av kebbe:

Välförtjänta vinnare i de flesta kategorier, såväl Resident Evil som årets spel och Cyberpunk som bästa spelberättelse var väldigt ”spot-on”. Skulle dock säga att Deathloop hamnade där det hamnade för att alternativen var ganska fattiga förra året, spelåret var så dåligt överlag att det var svårt att ens nominera i alla kategorier.

VR är stendött och Medal of Honor var en av få titlar som ens släpptes. Blir nästan automatiskt ”Årets VR” om man får ut någonting som inte enbart är en 10-minuters gimmick.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar