Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 1

Medlem
Skrivet av Dunder:

När släpps Mass Effect? Brukar det vara vid något särskilt klockslag? Vill ju spela nu

Känslan jag fått tidigare är att nya spel vanligtvis läggs till under eftermiddagen/kvällen svensk tid.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sen har dom lagt till ea play basic som för tillfället ingår med gamepass ultimate , aldrig använt gamepass så för mig är det inte en extra kostnad att betala för ultimate , innan var det enbart live

Sant, det är ingen extra kostnad. Vill man spela online och ha game pass är det ultimate man har. Kostar som folk säger en tia att uppgradera.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Du verkar svalt nån reklamkampanj eller nåt. Inget ingår "utan att betala extra" elr "utan kostnad". Du får betala för det. EA Play ingår inte i Gamepass på Xbox men betalar du extra för det köper du tillgång. Inget som hindrar dig från att även betala extra och då "få" samma på PS om du verkligen ville åt exakt samma.

Letade du verkligen efter spelet "utan kostnad" på storen när du inte betalar för prenumerationen?

Du betalar nöjt för nåt på en konsol men tkr det är dåligt att d inte är gratis på en annan. Bra tänkt!

Kanske missförstår dig nu.
Game Pass Ultimate kostade 135kr/mån innan EA Play lades till. Game Pass Ultimate kostar fortfarande 135kr/mån efter att EA Play lades till.
Hur får du det till att man betalar extra för EA Play?
Om man idag sitter på vanliga Game Pass och uppgraderar till Game Pass Ultimate så betalar man fortfarande inte extra för EA Play eftersom priset på GPU var detsamma både före och efter det lades till. Det man betalar extra för om man tar steget från GP till GPU är cloud, PC samt Gold


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Ropen de skalla, Mass Effect åt alla!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Spontanköpte Mass effect LE på skiva när jag var på elgiganten vid release. Mitt första spel på skiva på flera år då jag avskyr att ha massa fodral överallt och byta skivor. Är mer van med PC så trodde man skulle slippa ha skivan i konstant. Känns som att leva för 15 år sedan igen. Skönt att det kommer på game pass så jag kan kasta den jäveln.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Ambassadör
Xbox
Skrivet av dannedante:

Vet inte om ni såg det men Drinkbox studios nya spel Nobody Saves the World kommer till game pass den 18 januari också. Blev annonserat på twitter.

Verkar trevligt!


signatur

Jump in.

Medlem

Nu är äntligen Mass Effect släppt, i alla fall Perfekt med långhelg!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Nu är äntligen Mass Effect släppt, i alla fall Perfekt med långhelg!

"After time adrift among open stars, among tides of light and to shoals of dust, I will return to where I began."


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nu är äntligen Mass Effect släppt, i alla fall Perfekt med långhelg!

Är det släppt till PC?
-- åh urk, EA-play. Det enda som är värre än MS egen butik.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hann spela två banor innan kompisen behövde gå och lägga sig men var riktigt roligt! Finns massor med gadgets man kan köpa som kommer kunna göra det kul att testa olika knep och taktiker. Man får dricks om man räddar en massa saker och slutade med att vi plockade på oss grejer och glömde bort att rädda folket xD

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jehuty:

Hann spela två banor innan kompisen behövde gå och lägga sig men var riktigt roligt! Finns massor med gadgets man kan köpa som kommer kunna göra det kul att testa olika knep och taktiker. Man får dricks om man räddar en massa saker och slutade med att vi plockade på oss grejer och glömde bort att rädda folket xD

Låter som en riktigt trevlig kväll!


signatur

Jump in.

Medlem

Rejäl förbättring av ME1, riktigt bra.

Medlem

Usch vad mycket skräp.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Issue:

Kanske missförstår dig nu.
Game Pass Ultimate kostade 135kr/mån innan EA Play lades till. Game Pass Ultimate kostar fortfarande 135kr/mån efter att EA Play lades till.
Hur får du det till att man betalar extra för EA Play?
Om man idag sitter på vanliga Game Pass och uppgraderar till Game Pass Ultimate så betalar man fortfarande inte extra för EA Play eftersom priset på GPU var detsamma både före och efter det lades till. Det man betalar extra för om man tar steget från GP till GPU är cloud, PC samt Gold

EA Play basic ingår även till PC Game pass för 99 kr samt också vanliga Game pass för 99 kr också.Dvs man måste inte köpa Ultimate för 135 kr.

Ville bara passa på och tipsa om The Evil Within 1 och 2 som finns på Gamepass med, om det skulle vara så att inget annat faller i smaken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Lauchen:

EA Play basic ingår även till PC Game pass för 99 kr samt också vanliga Game pass för 99 kr också.Dvs man måste inte köpa Ultimate för 135 kr.

Är du helt hundra på att EA Play ingår i vanliga Game Pass för konsol? Kollar man vad som ingår så står det inte att den ingår i konsolvarianten

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass#join


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Issue:

Är du helt hundra på att EA Play ingår i vanliga Game Pass för konsol? Kollar man vad som ingår så står det inte att den ingår i konsolvarianten

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass#join

Ingår i PC-passet men inte i Xbox-passet, var det någon som förtydligade i forumet häromdan.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ingår i PC-passet men inte i Xbox-passet, var det någon som förtydligade i forumet häromdan.

Ja, jag skrev samma sak men fick den texten citerad med att det ingår. Så blev lite förvirrad


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Är du helt hundra på att EA Play ingår i vanliga Game Pass för konsol? Kollar man vad som ingår så står det inte att den ingår i konsolvarianten

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass#join

Nej faktiskt inte, tror du kan ha rätt. När jag tittar i min prenumerations-log så visade det sig att jag hade Ultimate när jag trodde att jag hade basversion. Brydde mig inte om att kolla så noga då man fick tre månader för 10 kr.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Mortaigne:

Ja, EA Play ingår inte i basversionen på konsol.

  • XGP Konsol: Enbart konsolbiblioteket.

  • XGP PC: PC-biblioteket + EA Play

  • XGP Ultimate: XGP konsol + XGP PC + EA Play (konsol/PC) + Xbox Live Gold + Perks

Citerar mig själv, heh.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är en sån där knepig människa med rutiner.
Typ varje morgon spelar jag PC.
Typ varje kväll efter sista promenaden med vovven lägger jag mig i sängen och spelar Xbox.
Vissa spel gör sig bättre på PC.

Imorse började jag spela The Riftbreaker på PC.
Typ det enda jag tänkt på hela dagen. Måste. Spela. Mer!!!
Så ikväll blir det riftbreaker på PC, snacka om att jag blev fängslad direkt! Så ska spel vara, inte 15h startsträcka (Valhalla, tittar på dig)


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Man kanske skulle införskaffa Game Pass Ultimate i en månad för 10kr för att ha möjligheten till att lira igenom Mass Effect Trilogin. Har tidigare spelat några timmar in i Mass Effect (2007) och tyckte det var kul och fängslande, men har inte kört vidare. Kanske ska ge trilogin en ny chans fast i en ny upphottad version?

Vet inte varför jag aldrig kört igenom spelen, gillar ju rymden och action…


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Hitman Trilogy kommer till game pass 20 jan.

https://www.gamespot.com/articles/hitman-trilogy-announced-co...


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Finns där nån mening med att spela Hitman 1 och 2 om man bara är intresserad av att se om spelet är något man skulle tycka om? Jag har fått intrycket att Hitman 3 är det bästa i serien så kanske bättre att testa det först?

Medlem

Finns det någon information om huruvida det kommer gå att spela VR med trilogin till gamepass på PC? Är klart nyfiken på att testa det i VR och vore ju väldigt trevligt om man kunde göra det på gamepass!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av dannedante:

Finns där nån mening med att spela Hitman 1 och 2 om man bara är intresserad av att se om spelet är något man skulle tycka om? Jag har fått intrycket att Hitman 3 är det bästa i serien så kanske bättre att testa det först?

Om jag förstått saken rätt så går det en story-tråd mellan alla tre spelen, och de två första är upphottade om man kör dem genom 3:an.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Doed:

Finns det någon information om huruvida det kommer gå att spela VR med trilogin till gamepass på PC? Är klart nyfiken på att testa det i VR och vore ju väldigt trevligt om man kunde göra det på gamepass!

Inte sett något om det, så oklart än så länge.


signatur

Jump in.

123
Skriv svar