Fansen tar saken i egna händer! Resident Evil: Code Veronica får remake i år

Robot
Fansen tar saken i egna händer! Resident Evil: Code Veronica får remake i år
Medlem

Låter lovande!

Medlem

Jag ser en stämningsansökan flyga förbi...

Medlem

När ska skapare av såna här fan games lära sig att inte utannonsera något innan projektet är klart? Detta skriker cease and desist långa vägar. Företag måste skydda sina varumärken, även om tanken bakom dessa fan games är goda.

It's not a lake, it's an ocean

Ser ju riktigt bra ut. Men en konsolversion, tack...!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Lär väl bli en cease and desist ganska snart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vilka eldsjälar det finns som gör sådant gratis.

Musiken var dock absolut vidrig o den borde inte lagts till i trailern. Störde extremt..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Fredede:

När ska skapare av såna här fan games lära sig att inte utannonsera något innan projektet är klart? Detta skriker cease and desist långa vägar. Företag måste skydda sina varumärken, även om tanken bakom dessa fan games är goda.

Börjar mer och mer tro att största anledningen till att prata om det innan det är klart är för att man vill få in foten i industrin.

Hade man bara brytt sig om att göra spelet och få ut det till folk skulle man inte sätta upp en stor måltavla på projektet.

Vilket så klart får mig att fundera på hur mycket man egentligen vill få ut produkten. Med det sagt kan de flesta inte leva på luft så jag kan förstå varför.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Börjar mer och mer tro att största anledningen till att prata om det innan det är klart är för att man vill få in foten i industrin.

Hade man bara brytt sig om att göra spelet och få ut det till folk skulle man inte sätta upp en stor måltavla på projektet.

Vilket så klart får mig att fundera på hur mycket man egentligen vill få ut produkten. Med det sagt kan de flesta inte leva på luft så jag kan förstå varför.

Tror inte nödvändigtvis du har fel, men känns som om gamle Occam och hans rakkniv skriker "idioti". Känns rätt rimligt, alltför många där ute som är helt ignoranta och/eller fullkomligt naiva kring hur större företag funkar. Om de inte försvarar sitt IP så är det väl likställt med att säga upp sitt anspråk på det.

Har något sånt här projekt funkat? Kan bara komma ihåg Black Mesa.

Medlem

ser inte hur dom ska kunna få använda capcoms varumärke hallå ??

Inaktiv

Ja, det är ju fel att använda sig av någon annans varumärke även att tanken är god.
Förhoppningsvis går det vägen så att Capcom stoppar gratis versionen och istället köper deras arbete och lanserar den själva men att deras namn ändå får stå med.

Medlem
Skrivet av Fredede:

När ska skapare av såna här fan games lära sig att inte utannonsera något innan projektet är klart? Detta skriker cease and desist långa vägar. Företag måste skydda sina varumärken, även om tanken bakom dessa fan games är goda.

Samtidigt måste dom visa upp vad dom gör annars är ju företaget dött ändå. Att visa vad man gör är ändå det som får ryktet på sig att gå upp. Så håller inte riktigt med där.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, det är ju fel att använda sig av någon annans varumärke även att tanken är god.
Förhoppningsvis går det vägen så att Capcom stoppar gratis versionen och istället köper deras arbete och lanserar den själva men att deras namn ändå får stå med.

Vore kanon. Men Capcom ville inte göra remake på den vilket var det jag såg fram emot mest. Resident Evil 4 är bra men spelet ser redan kanon speciellt med mods. Men Code Veronica är den typen som Resident Evil serien är känd för. RES4 var en egen väg precis som RES5 och blä RES6 ska vi inte ens prata om katastrof spel

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dres81:

Vore kanon. Men Capcom ville inte göra remake på den vilket var det jag såg fram emot mest. Resident Evil 4 är bra men spelet ser redan kanon speciellt med mods. Men Code Veronica är den typen som Resident Evil serien är känd för. RES4 var en egen väg precis som RES5 och blä RES6 ska vi inte ens prata om katastrof spel

Det är en personlig favorit för mig också. Men ett av de minst framgångsrika kommersiellt så jag förstår varför de verkar skippa det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det är en personlig favorit för mig också. Men ett av de minst framgångsrika kommersiellt så jag förstår varför de verkar skippa det.

Sant och väldigt synd

Köpte Dreamcast för det spelet så för mig är det en favvo.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Börjar mer och mer tro att största anledningen till att prata om det innan det är klart är för att man vill få in foten i industrin.

Hade man bara brytt sig om att göra spelet och få ut det till folk skulle man inte sätta upp en stor måltavla på projektet.

Vilket så klart får mig att fundera på hur mycket man egentligen vill få ut produkten. Med det sagt kan de flesta inte leva på luft så jag kan förstå varför.

Jag är också mer inne på det här. Det skapar hajp och drar till sig blickarna, vilket sen kan öppna upp jobbmöjligheter för de involverade. Hade man verkligen velat få ut projektet så är ju strategin bättre att annonsera ut det när det är färdigt. Visst finns det folk som är blåögda, men med tanke på att 99% av projekt som dessa blir stoppade så känns det lite märkligt att, som du säger, måla ett sikte på sina egna ryggar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fan va nice med en remake på både Code Veronica och del 4 då originalet i fyran är daterat vid här laget. Dålig hand kontroll på köpet. De senaste 5 resident evil spelen har varit klock rena. Revelations 2 2015, Del 7 2017, Remake 2 2019, Sen remake på 3an 2020 och till slut det nya 8an 2021. Hoppas även en remake på del 1

1
Skriv svar