Studiochefen Gavin Raeburn lämnar Forza-utvecklaren Playground Games

Robot
Studiochefen Gavin Raeburn lämnar Forza-utvecklaren Playground Games

Han är även en av grundarna till studion.

#Forza, #Playground-games, #nyhetstips


Medlem

Han kanske har tjänat tillräckligt mycket deg för att inse att crunchen inte längre är värt det?


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Det är ganska vanligt att man vid studiouppköp ger viktig personal ekonomiska bonusar om de stannar kvar några år. Troligen har han nu löst ut sina bonusar och väljer att gå vidare.

Medlem

Hur mycket kan man förvänta sig att byte av studiochef påverkar en studios kommande spel?

Jag gillar hur dagens Forza Horizon spel är vill ju inte att nästa del i serien blir som ett need for speed eller bygg bilar med mulle meck.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hur mycket kan man förvänta sig att byte av studiochef påverkar en studios kommande spel?

Om en annan av grundarna tar över samma position borde det nog inte märkas så mycket (om han nu inte har en massa nya, egna idéer om hur saker ska skötas).

Medlem
Skrivet av Margy:

Om en annan av grundarna tar över samma position borde det nog inte märkas så mycket (om han nu inte har en massa nya, egna idéer om hur saker ska skötas).

Jo det är sant. Får hoppas han slutar för han ville sluta och att det inte kommer fram att han slutar för att han varit grisig mot kvinnor eller liknande.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jo det är sant. Får hoppas han slutar för han ville sluta och att det inte kommer fram att han slutar för att han varit grisig mot kvinnor eller liknande.

Skulle tro att det är som Margy skrev. Han har antagligen uppfyllt alla sina krav sedan uppköpet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Det är ganska vanligt att man vid studiouppköp ger viktig personal ekonomiska bonusar om de stannar kvar några år. Troligen har han nu löst ut sina bonusar och väljer att gå vidare.

Yup, dags att casha in.

Det garanterar stabilitet i övergångsperioden för studion och de nya ägarna, och är helt normalt.


signatur

Jump in.

Medlem

Körde klart horizon 5 för ett tag sedan och tyckte jag kände igen namnet på den här snubben.

Har börjat spela Grid igen till 360 och då slog det mig att det var samma person.

Väldigt bra spel båda två. Han är nog "made for life" efter hur dessa spel har sålt. Om det var jag hade det nog blivit pension. 🙂

1
Skriv svar