Question jobbar på ett nytt South Park-spel

Robot
Question jobbar på ett nytt South Park-spel
Gnällkuk

Aldrig hört talas om vare sig studion eller deras spel. Är det något jag missat?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Aldrig hört talas om vare sig studion eller deras spel. Är det något jag missat?

Ja


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Måste nog vara bland mina sämsta köp, förbokade butthole för över 800 och fick då sticken på köpet. Började spela sticken, men spelade aldrig klart och har inte ens startat butthole.

En dag kanske…


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Gnällkuk
Skrivet av miffot:

Ok? Vilka av de två är bra spel då och varför?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Issue:

Måste nog vara bland mina sämsta köp, förbokade butthole för över 800 och fick då sticken på köpet. Började spela sticken, men spelade aldrig klart och har inte ens startat butthole.

En dag kanske…

Förbokar aldrig av den anledningen. Bättre att vänta tills dom kommer på rea isåfall, så gör det inte SÅ mycket om man inte ens spelar dom

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok? Vilka av de två är bra spel då och varför?

Fråga herr Google
Det gjorde jag, The Blackout Club ser ganska intressant ut faktiskt


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Issue:

Måste nog vara bland mina sämsta köp, förbokade butthole för över 800 och fick då sticken på köpet. Började spela sticken, men spelade aldrig klart och har inte ens startat butthole.

En dag kanske…

Jag lirade igenom båda förra året. Är en av de som aldrig kollade på SP men bestämde mig förra året att faktiskt börja titta och ja, jag gillade det verkligen haha.

Skaffade båda spelen sen och tyckte om de väldigt mycket. Ingen WOW gameplay, kommer nog inte lira de igen men det var samma humor som serien och massa references så jag tyckte det var underhållande.

Spelade mer för humorn än för gameplayen och tyckte Stick var den roligaste av de två.

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Spelade mer för humorn än för gameplayen och tyckte Stick var den roligaste av de två.

Jag föredrar också första. Fantasy och DnD-settingen kändes mer klockren för mig än Superhjältar. Sen gillade jag nog mer stiderna i första också. Båda spelen är dock underhållande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Älskar båda spelen.. några av få jag dragit igenom alla achievements. Det snackas lite om en multiplayer-del så vi får se vilken typ av spel det blir i slutändan. Personligen hade jag velat se en avslutning av "New Kid"-trilogin i samma stil.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Ja varför inte? Bådd ettan och tvåan var förvånansvärt bra!

Deras difficulty setting i senaste spelet var genial samhällssatir

Medlem
Skrivet av Issue:

Måste nog vara bland mina sämsta köp, förbokade butthole för över 800 och fick då sticken på köpet. Började spela sticken, men spelade aldrig klart och har inte ens startat butthole.

En dag kanske…

Gillar du SP vilket jag antar när du förbokade det för den summan så tycker jag absolut du ska ge spelen en till chans! Två riktigt bra och roliga rpg's

Medlem
Skrivet av svampfan:

Gillar du SP vilket jag antar när du förbokade det för den summan så tycker jag absolut du ska ge spelen en till chans! Två riktigt bra och roliga rpg's

Det första var inte dåligt, av någon anledning tog jag bara en paus och sen fortsatte jag aldrig. Har tänkt att jag ska spela dem men glömmer bort mellan varven.
Fr.o.m i år så har jag faktiskt skapat mig en riktig backlog i backlog-tråden istället för att bara ha spelen i bakhuvudet, så kanske blir lite bättre ordning och att jag kommer ihåg att spela dem


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skribent
Skrivet av Issue:

Det första var inte dåligt, av någon anledning tog jag bara en paus och sen fortsatte jag aldrig. Har tänkt att jag ska spela dem men glömmer bort mellan varven.
Fr.o.m i år så har jag faktiskt skapat mig en riktig backlog i backlog-tråden istället för att bara ha spelen i bakhuvudet, så kanske blir lite bättre ordning och att jag kommer ihåg att spela dem

Måste bara fråga hur du anser det är "sämsta" spelköpet? Du har visserligen inte spelat igenom det, men du säger ju också att du tyckte första spelet var bra, från det du spelade.

I jämförelse, mitt sämsta köp var att boka Unlimited SAGA. Trodde det skulle vara något Final Fantasy-liknande spel. men fick istället någon form av brädspels-rollspels-hybrid som jag inte alls var sugen på. Var astaggad när jag hämtade det, spelade en timme och sen har jag aldrig rört spelet. Är nog min största besvikelse också rent spelmässigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Måste bara fråga hur du anser det är "sämsta" spelköpet? Du har visserligen inte spelat igenom det, men du säger ju också att du tyckte första spelet var bra, från det du spelade.

I jämförelse, mitt sämsta köp var att boka Unlimited SAGA. Trodde det skulle vara något Final Fantasy-liknande spel. men fick istället någon form av brädspels-rollspels-hybrid som jag inte alls var sugen på. Var astaggad när jag hämtade det, spelade en timme och sen har jag aldrig rört spelet. Är nog min största besvikelse också rent spelmässigt.

Att jag la ut över 800kr på andra spelet men inte ens har startat det. Det måste ju vara ett ganska dåligt köp?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Att jag la ut över 800kr på andra spelet men inte ens har startat det. Det måste ju vara ett ganska dåligt köp?

Han syftar antagligen på hur du kan kalla det ett dåligt köp när du inte ens spelat spelet.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Han syftar antagligen på hur du kan kalla det ett dåligt köp när du inte ens spelat spelet.

ja, det är väl ett dåligt köp om något? att köpa nåt och sedan inte använda det?
ponera att du köper en bil.. men sen står den bara på uppfarten i 5 år för du har inte körkort.. var det ett bra köp?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

ja, det är väl ett dåligt köp om något? att köpa nåt och sedan inte använda det?
ponera att du köper en bil.. men sen står den bara på uppfarten i 5 år för du har inte körkort.. var det ett bra köp?

Är det bilens fel för att du inte använder den? Nej, det vore inget dåligt köp. Du vore en dålig köpare.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Källkoden från de förra spelen lär ju inte användas eftersom de är i Snowdrop Engine, som är Ubisoft/Massive-proprietär, och det är nog Ubi som äger rättigheterna oavsett. Då blir det kanske ett South Park i en helt annan genre?

Skrivet av Maguz:

Är det bilens fel för att du inte använder den? Nej, det vore inget dåligt köp. Du vore en dålig köpare.

Inte ens halvvägs in i januari och vi har redan en bra kandidat till Årets Mest Meningslösa Diskussion på forumet

1
Skriv svar