Epics anti-fusksystem kan orsaka problem för vissa spel till Steam Deck

Robot
Epics anti-fusksystem kan orsaka problem för vissa spel till Steam Deck

Det finns nämligen två versioner, varav bara en stöds.

#Epic-games, #Fatshark, #Steam-deck, #nyhetstips


Medlem

Såklart att Epic vill tvinga in användare och företag att börja använda EOS. Fult av dem att hävda att allt är så enkelt och frid och fröjd när det egentligen är en mindre andel EasyAntiCheat-spel som fungerar med Proton.

Medlem

Slänger en fis i Epics riktning


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

När ska denna släppas förresten?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

När ska denna släppas förresten?

Nästa månad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag var lite fundersam till varför jag ens skulle behöva ett steam deck, jag älskar ju min switch och min dator hemma håller fortfarande. Men så slog det mig - Switch har inte Dark Souls 2 och 3! Den har "bara" 1an. Ett grymt bra och fantastiskt spel men 2an växer mer och mer för varje genomspelning och 3an älskar jag också. Att spela dom "on the go" vore inte helt fel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nästa månad

Ser fram mot recensioner och info.

För de som redan har en del spel på Steam och är lite intresserade av handhållen gaming är det förstås kanon att få över en stor del av spelbiblioteket på en gång. Hoppas också att de andra stora PC-affärerna släpper Linux klienter. T.ex. om man samlat på sig massor av gratisspel från Epic och helt plötsligt kan ladda ner och spela dem på Steam Deck. Det går förstås installera Windows också, men vore inte dumt med möjligheten att välja ett annat OS än Windows för att spela på.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nästa månad

Har blivit lite sugen på en, men numera får man väl vänta ett år för att få tag på en?

Skrivet av Arcadia:

Har blivit lite sugen på en, men numera får man väl vänta ett år för att få tag på en?

"After Q2 2022". Så minst 6 månader.

Medlem

Trodde steam deck skulle "bara funka"?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag blir förhoppningsvis betatestare nästa månad. Ska se vad som funkar och inte funkar

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag var lite fundersam till varför jag ens skulle behöva ett steam deck, jag älskar ju min switch och min dator hemma håller fortfarande. Men så slog det mig - Switch har inte Dark Souls 2 och 3! Den har "bara" 1an. Ett grymt bra och fantastiskt spel men 2an växer mer och mer för varje genomspelning och 3an älskar jag också. Att spela dom "on the go" vore inte helt fel.

Allra bästa vore ju om man kunde spela Bloodborne på den också.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Allra bästa vore ju om man kunde spela Bloodborne på den också.

Det vore inte heller fel 😀

Tänker dock avvakta med att fixa en tills jag fått läsa lite recensioner och omdömen om enheten. Blir väl senare i sommar. Ligga i hammocken och lira DS2 vore sjukt nice 😄

1
Skriv svar