Mario Kart 9 "med en ny twist" ryktas vara under utveckling

Robot
Mario Kart 9 "med en ny twist" ryktas vara under utveckling

Mario Kart 8 har åtta år på nacken.

#mario-kart, #mario-kart-9


Medlem

En ny twist är att spelet finns på en ny konsol!

Medlem

Mario Kart 8 Deluxe hade sålt 38.74 milj enbart till Switch i november, inte tillsammans med WiiU. På WiiU sålde det 9 milj ungefär, så totalen är alltså runt 48 miljoner sålda ex. Nu har ju det sålts ett antal ytterligare miljoner sen november så totalen är ju över 50 millar nu. Sjukt.

Gnällkuk
Skrivet av Keima:

En ny twist är att spelet finns på en ny konsol!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Man får verkligen hoppas att det kommer ett MK9. Jag körde MK8 redan på Wii-U tiden och det var anledningen till att jag skaffade Wii U, blev verkligen besviken när Switch lanserades och det blev en repris på MK8! Det hade varit bra om Nintendo kunde ha ansträngt sig att släppa några DLC under alla dessa år.

Men hoppas det kommer nytt nu

Medlem

Mario Kart Go!

Kontot avslutas

Det är kul med Mario Kart men samtidigt så finns Mario Kart 8 redan till Switch.
Däremot så är ju egentligen Mario Kart 8 ett Wii U spel som även har släppts till Switch med några extra saker. Så det är svårt att säga. Men jag tror inget innan Nintendo själva bekräftar det.

Tänker mig nog mer att nästa Mario Kart kommer till nästa konsol eftersom Nintendo brukar bara släppa ett Mario Kart per konsol. (Samma med New Super Mario Bros spelen) Så då är det nog möjligt att det är under utveckling precis som att nästa konsol är under utveckling.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Tänker mig nog mer att nästa Mario Kart kommer till nästa konsol eftersom Nintendo brukar bara släppa ett Mario Kart per konsol. (Samma med New Super Mario Bros spelen) Så då är det nog möjligt att det är under utveckling precis som att nästa konsol är under utveckling.

Nintendo är dock fantastiskt bra på att få folk att köpa samma sak flera gånger, så jag skulle inte bli förvånad om de släpper en nerfad version till Switch också.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Det är kul med Mario Kart men samtidigt så finns Mario Kart 8 redan till Switch.
Däremot så är ju egentligen Mario Kart 8 ett Wii U spel som även har släppts till Switch med några extra saker. Så det är svårt att säga. Men jag tror inget innan Nintendo själva bekräftar det.

Tänker mig nog mer att nästa Mario Kart kommer till nästa konsol eftersom Nintendo brukar bara släppa ett Mario Kart per konsol. (Samma med New Super Mario Bros spelen) Så då är det nog möjligt att det är under utveckling precis som att nästa konsol är under utveckling.

Jag räknade med att vi skulle få en 9a till Switch, men har börjat bli tveksam nu. 8an lever än och så släpptes ju faktiskt Mario Kart Live: Home Circuit, även om det inte är ett riktigt Mario Kart.

Switch har nog inte jättemånga år kvar heller och jag skulle i så fall tro att 9an blir releasespel till nästa konsol, möjligen att det blir en dubbel release. Men det spelet tror jag blir Metroid Prime 4. Dvs att denna generation avslutas med Prime 4 och att det även släpps på nästa konsol, så som de gjorde med BOTW.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Anledningen till att de släppte MK8 på Switch var ju att så få köpte Wii U (men de som gjorde det köpte i regel också MK8) och att de i regel hade ett färdigt spel som sålde bra men inte så fantastiskt som det kunde - och nu gjort. Så personligen förstår jag deras beslut helt. Att utveckla ett helt nytt spel hade varit betydligt mer kostsamt och tidskrävande. Men håller med om att de gott hade kunnat gett oss mer DLC under åren. Att de nu ska utveckla ett MK9 (eller 10 som det ryktas heta av någon anledning) är att det ska innehålla någonting helt nytt gameplaymässigt (dvs "the twist") och nya karaktärer - som kanske används som i Gamecube-spelet Double Dash? Den som lever får se. Oavsett känns det inte rättvist att klaga på Nintendo för att de släpper "ytterligare MK-spel på Switch när det redan finns ett" då detta ska bli större än ett DLC. Dessutom... kolla på bilspel på Xbox och Playstation. Där är det i regel 2-4 per generation och serie. Så Nintendo pumpar ju knappast ut själlösa uppföljare för att sälja enkelt bara.

Medlem

Jag gissar på flygplan á la Diddy Kong Racing.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Kontot avslutas
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag räknade med att vi skulle få en 9a till Switch, men har börjat bli tveksam nu. 8an lever än och så släpptes ju faktiskt Mario Kart Live: Home Circuit, även om det inte är ett riktigt Mario Kart.

Switch har nog inte jättemånga år kvar heller och jag skulle i så fall tro att 9an blir releasespel till nästa konsol, möjligen att det blir en dubbel release. Men det spelet tror jag blir Metroid Prime 4. Dvs att denna generation avslutas med Prime 4 och att det även släpps på nästa konsol, så som de gjorde med BOTW.

Jo, jag är också inne på det med att Switch inte har så många år kvar och att det skulle vara mer lönsamt för Nintendo med att släppa nästa Mario Kart till sin nästa konsol. Så länge Nintendo inte överraskar oss totalt och även utannonserar nästa konsol redan i år och att den plus nästa Mario Kart släpps redan till julhandeln i år.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Om man inte är på marken och åker då kan det lika gärna inte heta Mario "Kart"


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Jo, jag är också inne på det med att Switch inte har så många år kvar och att det skulle vara mer lönsamt för Nintendo med att släppa nästa Mario Kart till sin nästa konsol. Så länge Nintendo inte överraskar oss totalt och även utannonserar nästa konsol redan i år och att den plus nästa Mario Kart släpps redan till julhandeln i år.

Har MK släppts som releasetitel till någon konsol? Hade nog kunnat sälja system som fan i bundles.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Anledningen till att de släppte MK8 på Switch var ju att så få köpte Wii U (men de som gjorde det köpte i regel också MK8) och att de i regel hade ett färdigt spel som sålde bra men inte så fantastiskt som det kunde - och nu gjort. Så personligen förstår jag deras beslut helt. Att utveckla ett helt nytt spel hade varit betydligt mer kostsamt och tidskrävande. Men håller med om att de gott hade kunnat gett oss mer DLC under åren. Att de nu ska utveckla ett MK9 (eller 10 som det ryktas heta av någon anledning) är att det ska innehålla någonting helt nytt gameplaymässigt (dvs "the twist") och nya karaktärer - som kanske används som i Gamecube-spelet Double Dash? Den som lever får se. Oavsett känns det inte rättvist att klaga på Nintendo för att de släpper "ytterligare MK-spel på Switch när det redan finns ett" då detta ska bli större än ett DLC. Dessutom... kolla på bilspel på Xbox och Playstation. Där är det i regel 2-4 per generation och serie. Så Nintendo pumpar ju knappast ut själlösa uppföljare för att sälja enkelt bara.

Fast det är väl snarare att folk är lite irriterade över att vi inte fått något "nytt" MK på Switch, än att de klagas över att det mjölkas?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"Super Mario Kart Odyssey Peach Party"

Kontot avslutas
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har MK släppts som releasetitel till någon konsol? Hade nog kunnat sälja system som fan i bundles.

Jag tror inte att Mario Kart har släppts som realisetitel förut.

Det tror jag också att det skulle kunna sälja väldigt bra.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jo, jag är också inne på det med att Switch inte har så många år kvar och att det skulle vara mer lönsamt för Nintendo med att släppa nästa Mario Kart till sin nästa konsol. Så länge Nintendo inte överraskar oss totalt och även utannonserar nästa konsol redan i år och att den plus nästa Mario Kart släpps redan till julhandeln i år.

Switch säljer fortfarande väldigt bra och de vill väga upp Wii U-floppen så länge som möjligt, tror inte vi ser ny konsol på iaf 2-3 år.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Har MK släppts som releasetitel till någon konsol? Hade nog kunnat sälja system som fan i bundles.

Nej, aldrig som releasetitel men ofta i (välsäljande) bundle när det väl släpps.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det är väl snarare att folk är lite irriterade över att vi inte fått något "nytt" MK på Switch, än att de klagas över att det mjölkas?

Hm, ser inget inlägg som speglar det? Jag reagerade mest på "Det är kul med Mario Kart men samtidigt så finns Mario Kart 8 redan till Switch." som att absoluta taket redan är nått och absolut ingenting nytt kan tillföras förutom massa pengar till Nintendo.

Kontot avslutas
Skrivet av Gertzy:

Switch säljer fortfarande väldigt bra och de vill väga upp Wii U-floppen så länge som möjligt, tror inte vi ser ny konsol på iaf 2-3 år.

Jag har själv sagt förut att jag tror att nästa Nintendo konsol kommer 2023 tidigast men troligtvis 2024.
Men jag blir lite tveksam just med detta Mario Kart ryktet.
Nintendo är ju ett vinstdrivande företag och jag tror inte att de bryr sig om att väldigt många vill se ett nytt Mario Kart till Switch utan att få ut det så tidigt som möjligt på en ny konsol för att det under en ännu längre period ska kunna sälja så mycket som möjligt.
Sen om Mario Kart 8 fortfarande säljer bra på Switch så tror jag inte att de vill konkurrera med deras egna titel och släppa ett till Mario Kart som troligtvis kommer få ner försäljningen av Mario Kart 8.

Ja, det kommer bli spännande att se


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jo, jag är också inne på det med att Switch inte har så många år kvar och att det skulle vara mer lönsamt för Nintendo med att släppa nästa Mario Kart till sin nästa konsol. Så länge Nintendo inte överraskar oss totalt och även utannonserar nästa konsol redan i år och att den plus nästa Mario Kart släpps redan till julhandeln i år.

Inte alls omöjligt om ni frågar mig. Eller att de utannonserar nästa konsol i år men att den plus nästa Mario Kart släpps nästa vår. Mars månad brukar väl vara rätt vanlig för Nintendo att släppa nya konsoler? Bara på rak arm tänker jag att Nintendo 64:an släpptes mars månad i Europa och Switch släpptes mars månad över hela världen.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Grabbarna fick ett Switch i julklapp med Mario Kart 8 så för mig är det ett ganska nytt spel^^. Fantastiskt spel! Riktig spelglädje!

Medlem

En ny twist? Super Mario NFT Cart?

Medlem

Hahaha jag tänkte precis samma sak när jag läste rubriken. Tänk vad synisk spelbranschen har gjort en


signatur

PSN: OAKTHYR

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av xverminator:

Man får verkligen hoppas att det kommer ett MK9. Jag körde MK8 redan på Wii-U tiden och det var anledningen till att jag skaffade Wii U, blev verkligen besviken när Switch lanserades och det blev en repris på MK8! Det hade varit bra om Nintendo kunde ha ansträngt sig att släppa några DLC under alla dessa år.

Men hoppas det kommer nytt nu

De sanslösa framgångarna som Nintendo haft med Switch har nog gjort dem lite lata. De har ploppat ur sig portningar av Wii U-spel. Det är i år fem år sedan ett nytt 3D-Mario släpptes, och Mario Kart 8 fyller ju snart åtta år. Så länge de gamla spelen fortsätter att ligga på topplistorna har Nintendo förstås föga incitament att släppa en ny del. Det blir GTA V-effekten.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tror att det kommer till Game Pass.

Skribent
Skrivet av Ruffles:

De sanslösa framgångarna som Nintendo haft med Switch har nog gjort dem lite lata. De har ploppat ur sig portningar av Wii U-spel. Det är i år fem år sedan ett nytt 3D-Mario släpptes, och Mario Kart 8 fyller ju snart åtta år. Så länge de gamla spelen fortsätter att ligga på topplistorna har Nintendo förstås föga incitament att släppa en ny del. Det blir GTA V-effekten.

Switch är ju i mångt och mycket rebooten på Wii-U i det att de kunde ge spelen på Wii-U en ny chans (många välförtjänt också). Sen brukar det väl i regel bara släppas ett nytt Mario-spel per konsol, plus ett New Super Mario. Var väl Wii som fick två? Grejen är väl att Nintendo också alltid hållit sig till ett storspel per halvår max, så deras marknadsidé har alltid varit slöare än MS och Sonys. Detta gör ju att det känns ännu slöare för oss som ägde en Wii-U då de spelen som släpptes där räknas till storspelen när de släpps om på Switch.

På ett sätt önskar jag att jag inte köpte en Wii-U, hade haft roligare med alla Switch-spel då. Har en kompis som bara som mest provat lite Wii-U-spel och han är eld och lågor över alla omreleaser på Switch. Men samtidigt så tycker jag att Wii-U även var en underskattad konsol och jag hade så otroligt kul med den när det begav sig. Spelade mycket med familjen och mina barn, sådant som aldrig kunde upplevas på Xbox One eller PS4.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen brukar det väl i regel bara släppas ett nytt Mario-spel per konsol, plus ett New Super Mario. Var väl Wii som fick två?

Det har alltid varit ett nytt Mario Kart och ett nytt New Super Mario Bros per konsol.
3D Mario spelen brukar det vara ett nytt per konsol förutom till Wii där vi har 2 Galaxy spel.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Det har alltid varit ett nytt Mario Kart och ett nytt New Super Mario Bros per konsol.
3D Mario spelen brukar det vara ett nytt per konsol förutom till Wii där vi har 2 Galaxy spel.

Ja precis, Mario Kart, ett Nytt Mario-spel och ett New Super Mario (2D).


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Switch är ju i mångt och mycket rebooten på Wii-U i det att de kunde ge spelen på Wii-U en ny chans (många välförtjänt också). Sen brukar det väl i regel bara släppas ett nytt Mario-spel per konsol, plus ett New Super Mario. Var väl Wii som fick två? Grejen är väl att Nintendo också alltid hållit sig till ett storspel per halvår max, så deras marknadsidé har alltid varit slöare än MS och Sonys. Detta gör ju att det känns ännu slöare för oss som ägde en Wii-U då de spelen som släpptes där räknas till storspelen när de släpps om på Switch.

På ett sätt önskar jag att jag inte köpte en Wii-U, hade haft roligare med alla Switch-spel då. Har en kompis som bara som mest provat lite Wii-U-spel och han är eld och lågor över alla omreleaser på Switch. Men samtidigt så tycker jag att Wii-U även var en underskattad konsol och jag hade så otroligt kul med den när det begav sig. Spelade mycket med familjen och mina barn, sådant som aldrig kunde upplevas på Xbox One eller PS4.

Ja, det blir förstås olika perspektiv på Switch beroende på om man ägde Wii U eller inte. Jag köpte Wii U väldigt sent och hade siktet inställt på en handfull spel. Det slutade med att jag köpte runt 30, så jag hittade mer än jag hade väntat mig. De bästa Nintendo-exklusiva spelen har nu hittat till Switch och det tar emot att betala fullpris för dem igen.

Jo, Nintendos strategi ser lite annorlunda ut, men det är lite trist att min Switch samlar damm. Det är inte så att det inte finns spel, för det gör det ju, men de där spektakulära exklusiva titlarna från Nintendo har verkligen inte varit många på snart fem år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Ja, det blir förstås olika perspektiv på Switch beroende på om man ägde Wii U eller inte. Jag köpte Wii U väldigt sent och hade siktet inställt på en handfull spel. Det slutade med att jag köpte runt 30, så jag hittade mer än jag hade väntat mig. De bästa Nintendo-exklusiva spelen har nu hittat till Switch och det tar emot att betala fullpris för dem igen.

Jo, Nintendos strategi ser lite annorlunda ut, men det är lite trist att min Switch samlar damm. Det är inte så att det inte finns spel, för det gör det ju, men de där spektakulära exklusiva titlarna från Nintendo har verkligen inte varit många på snart fem år.

Fin genomgång av spelen måste jag säga!

Jag håller med dig här, även om jag finner mycket nöje just nu i mindre titlar och indie-spel på Switchen. Men jag förstår ju att det kanske inte är för dem du köper en Switch och jag förstår att Switchen kanske blir stående för många som inte är intresserade av dessa. Det hade ju varit fint och ge oss Wii-U:ägare rabatt på omreleaserna, men Nintendos eshop och online-del är ju för dålig för att det ska kunna genomföras då det inte finns något universellt konto mellan konsolgenerationerna. Å andra sidan hade det kanske gått att man petar in serielnumret från sin Wii-U på någon websida och de sen skickar en rabattkod på 1000 kr eller något, för oss om stödde dem under Wii-U-tiden. Nåväl, önsketänkande...


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar