Techland klargör: Dying Light 2:s handling tar 20 timmar att klara
Tidigare nämnda 500 timmar är om man vill göra absolut allt.
Oroar mer än det imponerar, tror bara det leder till ojämn kvalitet på uppdragen, hög andel padding och en hel soptipp fylld med ointressant grind för att nå upp till den längden
Nja, 20 timmar är väl inte särskilt mycket för ett sånt här spel?
Oroar mer än det imponerar, tror bara det leder till ojämn kvalitet på uppdragen, hög andel padding och en hel soptipp fylld med ointressant grind för att nå upp till den längden
Mmm, spelet känns på förhand som att det kommer vara mediokert. Det här förstärker snarare det intrycket.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Nja, 20 timmar är väl inte särskilt mycket för ett sånt här spel?
Lol, 20 timmar ja... det låter aslite väl?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Lol, 20 timmar ja... det låter aslite väl?
20 timmar story är knappast "aslite", det är väldigt svårt att ha en berättelse som lyckas engagera så länge. Man hinner ju ofta tröttna på spel långt innan dom är över. Det är min upplevelse åtminstone.
Mmm, spelet känns på förhand som att det kommer vara mediokert. Det här förstärker snarare det intrycket.
Vad baserar du det på? Jag har själv inte sett så mycket gameplay så jag har ingen uppfattning än, men första spelet tyckte jag var underhållande och håller fortfarande bra.
PSN: OAKTHYR
Nja, 20 timmar är väl inte särskilt mycket för ett sånt här spel?
Tillräckligt mycket för main story kan jag tycka. Vill du även göra alla sidequests hamnar du ju på 80 timmar.
Om det är 20 timmar av väldesignade, underhållande uppdrag blir jag ingenting annat än glad. Men jag gissar på att det kommer bli ca 5 timmar bra uppdrag och 15 timmar med fetchquests, spring från A till B, samla 10 zombietänder med lite radiosnack och story imellan. Hoppas jag har fel men spelindustrin idag ger inte mycket hopp
Första Dying Light var en trevlig överraskning i alla fall, så jag vågar hoppas på tvåan.
Lol, 20 timmar ja... det låter aslite väl?
Det var en halmdocka som hette duga. Men är det så mycket så att det blir "ojämn kvalitet på uppdragen, hög andel padding och en hel soptipp fylld med ointressant grind"? Om du jämför med andra spel i den här genren open world shooters. Jag vet inte många exempel på såna spel som är kortare, vet du?
Tillräckligt mycket för main story kan jag tycka. Vill du även göra alla sidequests hamnar du ju på 80 timmar.
Håller med om att det är tillräckligt. Men inte att det sticker ut åt något håll så pass att det skulle bli ett dåligt spel som de ovan tycker.
Vad baserar du det på? Jag har själv inte sett så mycket gameplay så jag har ingen uppfattning än, men första spelet tyckte jag var underhållande och håller fortfarande bra.
Att det har kantats av så otroligt mycket problem under utvecklingen. Att första spelet är bra betyder inte ett skit och det är alltid svårare att leverera en uppföljare som är lika bra eller bättre. Just därför tror jag att det är rätt bra att skruva ned förväntningarna, rejält.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Att det har kantats av så otroligt mycket problem under utvecklingen. Att första spelet är bra betyder inte ett skit och det är alltid svårare att leverera en uppföljare som är lika bra eller bättre. Just därför tror jag att det är rätt bra att skruva ned förväntningarna, rejält.
Det har du rätt i. Jag hade glömt det
Jag tänkte i vilket fall vänta ett tag innan jag köper. För många spel är trasiga vid release.
PSN: OAKTHYR
Om main story är 20 timmar ifall man lirar non-stop får det väl anses som ganska lagom. Jag tippar på att många spelare kommer att lägga minst lika mycket tid på side quests och att utforska spelvärlden. Så länge den är fylld med saker att göra och att återspelningsvärdet tycker jag 20 timmar låter vettigt. The Last of Us Part 2 (inga jämförelser i övrigt) tog ~25 timmar att ta sig igenom och det ansågs av många vara för långt och vi vet att många spelare sällan slutför sina spel.
Jag har förväntningar på att detta spelet kommer att bjuda på underhållning och en mer intressant spelvärld än Harran var i ettan. Förhoppningen är väl också att storyn och karaktärerna ska ha lite mer djup men kommer skaffa detta främst för att gameplay i ettan var så beroendeframkallande och roligt och för att det ser förbättrat och mer varierat ut här. Det ska dock tilläggas att Techland kör en typ av marknadsföring som gör mig lite skeptisk till hur bra det faktiskt kommer att leverera. Det får mig osökt att tänka på en annan polsk utvecklare och deras bryderier för drygt ett år sedan.
På torsdag ska ju sista avsnittet av Dying 2 Know släppas, alltså den serie videor med panelsamtal(?) kring spelets innehåll som släppts med jämna mellanrum sedan ett tag tillbaka. Då får vi förhoppningsvis en hel del ny information.
Det har du rätt i. Jag hade glömt det
Jag tänkte i vilket fall vänta ett tag innan jag köper. För många spel är trasiga vid release.
Jo, samma här! Känns som att köpa vid release i 9/10 fall är en bortkastad peng på en dålig/sämre upplevelse. Dying Light 2 är ju ett spel jag ser fram emot att testa, men inte så pass mycket att jag bryr mig om det är vid release.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Första spelet var väldigt intressant, men ojämt, stundvis för utdraget, tror inte dom kommer ändra på konceptet här.
8 timmar hade räckt gott och väl för min del.
Då får spelet kosta max 299:- inte ett öre mer för så kort speltid. Men köper det här i rea backen om ett år.
Jo, samma här! Känns som att köpa vid release i 9/10 fall är en bortkastad peng på en dålig/sämre upplevelse. Dying Light 2 är ju ett spel jag ser fram emot att testa, men inte så pass mycket att jag bryr mig om det är vid release.
Ja speciellt med AAA spel som borde vara välpolerade. Jag brukar nästan aldrig köpa spel vid release längre, dels pga att dom ofta är trasiga men mest för att det känns bra att "spara" pengar under reor. Tyvärr gick jag på niten att köpa GTA trilogin vid release i slutet av förra året eftersom jag var så sjukt pepp på att spela igenom dom på konsolen. Jag tycker inte att det var den katastrof som många andra sa men verkligen inte värt dom 600 jag spenderade. Men ibland tar hypen över logiken tyvärr.
PSN: OAKTHYR
Då får spelet kosta max 299:- inte ett öre mer för så kort speltid. Men köper det här i rea backen om ett år.
Så om spelet skulle ta 32 timmar får det då kosta 1196:-?
PSN: OAKTHYR
Flying Wild Hog bekräftar att Shadow Warrior 3 kommer ta 500 timmar att klara, 60 gånger! Hehe.
https://twitter.com/ShadowWarrior/status/1480943747059888129
Dying Light svarar:
https://twitter.com/DyingLightGame/status/1480960222478979087
The more I practice, the luckier I get.
Verkar finnas en hel del spelbolagschefer som är säkra på att enormt stora spel är det viktigaste och det vi vill ha mest. Helt galet egentligen. Som gamer vill man ju hinna med att spela igenom, så många spel som möjligt och då är det väldigt enerverande med väldigt stora spel. Blir liksom inte roligare för att det är mer av samma sak i all oändlighet. Ett kvalitativt spel behöver inte vara längre än max tio timmar, tycker jag. Typ som ett Resident Evil spel.
Då får spelet kosta max 299:- inte ett öre mer för så kort speltid. Men köper det här i rea backen om ett år.
Sånt märkligt tankesätt. Tycker du att spel automatiskt är mer värda bara för att dom slösar mer av din tid? 8 timmar kvalitet är såå mycket bättre än 50 timmar repetitivt skräp.