Atmosfäriska Inscryption har nu sålt 1 miljon exemplar

Robot
Atmosfäriska Inscryption har nu sålt 1 miljon exemplar

Riktigt välförtjänt för detta spännande kortspel.

#Daniel-mullins-games, #Inscryption


Medlem

Otroligt bra spel! Även om det i grund och botten är ett deck building rogue lite så är och blir det så mycket mer. Missa inte detta!

Medlem

Fan, hade missat denna helt. Kanske måste kolla in det


signatur

Videomupp

Testpilot

Hade önskat en recension på detta. Har inte superbra koll på vad det är för spel.

Medlem

Varför säger typ ingen att det är samtidigt ett skräck spel?

Medlem
Skrivet av Keima:

Varför säger typ ingen att det är samtidigt ett skräck spel?

Kanske för att den inte helt och hållet kan placeras i den kategorin. Det har vissa inslag som brukar finnas i skräckspel (t ex mystik, mörker och oväntade saker som händer), men jag skulle nog ändå inte vilja sätta den etiketten på spelet.

Medlem

Kan även rekomendera hans tidigare spel Pony Island och (framför allt) The Hex.

Inte lika bra som Inscryption men klart spelvärda

Medlem
Skrivet av Keima:

Varför säger typ ingen att det är samtidigt ett skräck spel?

Det är en mörk och mystisk atmosfär, men absolut inte ett ”skräckspel”. Då hade inte jag rett ut det.

Försökt göra nedan så spoilerfritt som möjligt men vet att vissa är känsliga så jag tar det säkra före det osäkra. Klicka bara om ni klarat det, jag är lite konfunderad.

Är spelet klart efter att man har kommit till byggnaden och gjort det man gör där? Jag såg nyheten igår kväll och hoppade på det direkt. Är mycket glad i Rouge lite deck builders ish saker... jag kom till ovan nämnda punkt på andra försöket vilket inte känns likt denna typen av spel, är det slut där? Har man klarat det? ska man fortsätta spela?

Tack för hjälpen?

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Försökt göra nedan så spoilerfritt som möjligt men vet att vissa är känsliga så jag tar det säkra före det osäkra. Klicka bara om ni klarat det, jag är lite konfunderad.

Är spelet klart efter att man har kommit till byggnaden och gjort det man gör där? Jag såg nyheten igår kväll och hoppade på det direkt. Är mycket glad i Rouge lite deck builders ish saker... jag kom till ovan nämnda punkt på andra försöket vilket inte känns likt denna typen av spel, är det slut där? Har man klarat det? ska man fortsätta spela?

Tack för hjälpen?

Oklar på exakt på vad du menar men spontant skulle jag säga nej. Spelet ska ju ta typ ~10 timmar att klara och själv spenderade jag 22 timmar innan jag var klar. Finns ju flera "akter"

Skrivet av caracarn:

Oklar på exakt på vad du menar men spontant skulle jag säga nej. Spelet ska ju ta typ ~10 timmar att klara och själv spenderade jag 22 timmar innan jag var klar. Finns ju flera "akter"

hmm... jag får ge mig på en omgång till då och se om något har förändrats. Tack för svar.

Medlem

Köpte spelet i går kväll och har kört lite drygt 2 timmar. Tycker att det är riktigt bra än så länge!

Skrivet av caracarn:

Oklar på exakt på vad du menar men spontant skulle jag säga nej. Spelet ska ju ta typ ~10 timmar att klara och själv spenderade jag 22 timmar innan jag var klar. Finns ju flera "akter"

Nu har jag spelat till samma punkt en gång till, huset med månen, denna gång när huvudkaraktären kommer med lite glada tillrop, men i övrigt identiskt. Finns det fler akter?

Helt klart ett trevligt spel, meeeen.... ja.

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Nu har jag spelat till samma punkt en gång till, huset med månen, denna gång när huvudkaraktären kommer med lite glada tillrop, men i övrigt identiskt. Finns det fler akter?

Helt klart ett trevligt spel, meeeen.... ja.

Kan ju säga att när du har besegrat

månen

så kommer det balla ur rätt mycket en sväng och

sen blir det ett "helt" annat spel.....

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Nu har jag spelat till samma punkt en gång till, huset med månen, denna gång när huvudkaraktären kommer med lite glada tillrop, men i övrigt identiskt. Finns det fler akter?

Helt klart ett trevligt spel, meeeen.... ja.

Det kommer mer!

Skrivet av caracarn:

Kan ju säga att när du har besegrat

månen

så kommer det balla ur rätt mycket en sväng och

sen blir det ett "helt" annat spel.....

Skrivet av Pada-chan:

Det kommer mer!

Toppen, tack för info!

1
Skriv svar