Assassin's Creed: The Ezio Collection till Switch i februari

Robot
Assassin's Creed: The Ezio Collection till Switch i februari
Medlem

Har de uppdaterat samlingen till någon bra standard till Ps4:an nu, eller är det fortfarande en katastrof som när den släpptes?

Är lite halvt sugen att spela ett "riktigt" AC igen, men orkar inte gräva fram Ps3:an...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har de uppdaterat samlingen till någon bra standard till Ps4:an nu, eller är det fortfarande en katastrof som när den släpptes?

Är lite halvt sugen att spela ett "riktigt" AC igen, men orkar inte gräva fram Ps3:an...

Vet inte om det är jämförbart men tycker de borde hålla typ samma nivå på PS och Xbox.
Kört ac 2 och halva brotherhood än så länge med Xbox One versionen på en series x och har inte upplevt något negativt mot originalen i alla fall. Full HD och 60fps.
Men vad tänker du på mer specifikt?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Vet inte om det är jämförbart men tycker de borde hålla typ samma nivå på PS och Xbox.
Kört ac 2 och halva brotherhood än så länge med Xbox One versionen på en series x och har inte upplevt något negativt mot originalen i alla fall. Full HD och 60fps.
Men vad tänker du på mer specifikt?

Jag vet att grafiken var betydligt sämre än originalen när EC släpptes. Ansikten och dylikt var fruktansvärt fula på NPC:er i jämförelsevideos.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag vet att grafiken var betydligt sämre än originalen när EC släpptes. Ansikten och dylikt var fruktansvärt fula på NPC:er i jämförelsevideos.

Ok det är möjligt. Men du får i alla fall ett spel som i mina ögon ser bättre ut eftersom det inte är väldigt suddigt samt vad jag upplevt stabil prestanda vilket inte originalen hade. (Jämfört med originalen på ps3/Xbox 360.)

Switch versionen är nog däremot både lågupplöst och dåligt presterande.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har de uppdaterat samlingen till någon bra standard till Ps4:an nu, eller är det fortfarande en katastrof som när den släpptes?

Är lite halvt sugen att spela ett "riktigt" AC igen, men orkar inte gräva fram Ps3:an...

Jag spelar Xbox One versionen av trilogin för tillfället och det ser mycket bra ut i bildkvalitén jämfört med originalen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Minns att Assassins creed trilogin med ezio var riktiga kalkonspel i mina ögon. Handlingen är skrattretande och combat sådär. Att skapa mystik genom att addera fiction på verkliga händelser var intressant i början men det började verkligen halta i slutet.

Samla grejer/klättra var kul en stund men väldigt enformigt. Alla minigames och dylikt verkar gjorda av muppar där momenten upprepas irriterande mycket. (typ jaga en person och så stängs en grind framför vägen igen och igen och igen).
Desmonds scooby doo gängs historia är ännu mera kalkon. (några super stereotypiska tonåringar, en nörd, en hipster osv, som slåss mot ett multinationellt superföretag).

När spelet var slut så tänkte jag bara, Var detta allt? Det slutar som en barn tv-serie från 90 talet med "to be contiuned".

Medlem

Har varit sugen btw att skaffa fyran till switch men kommer jag bli lost i handlingen om jag inte genomlidit trean först?

1
Skriv svar