Battlefield 5 har tre gånger fler spelare än Battlefield 2042 på Steam nu

Robot
Battlefield 5 har tre gånger fler spelare än Battlefield 2042 på Steam nu

Krigsspelet kryper kräftgång.

#battlefield-2042


Medlem

Sista gången jag lirade BF2042 var 13 December.
Jag var ändå ganska hype på spelet och försökte verkligen se förbi alla brister.

Det blev totalt 61h och jag känner att det inte riktigt var värt pengarna (Steam).

Det ska till väldigt mycket för att jag ska spela igen.
Inte någon av mina 6-7 kompisar som köpte spelet har lirat sedan dess heller.

Medlem

Ta ett spel som uppenbarligen var tänkt att bli en sunkig hero-shooter och döp om det till Battlefield. Ta bort allt som ens liknar funktioner för samarbete. Optimera/testa ingenting för att se att det faktiskt fungerar.
Klaga över att communityn är "toxisk" när de kommer med befogad kritik.

Någon som är förvånad?

Oj, trodde först ni menade "...har bara 1/3 av spelarna som BF5 hade så här långt efter sin lansering". Detta var värre.

Redaktör
Skrivet av johanAndersson:

Oj, trodde först ni menade "...har bara 1/3 av spelarna som BF5 hade så här långt efter sin lansering". Detta var värre.

Skrev om rubben så den blev tydligare nu.


signatur
Medlem

När ska Dice vakna upp? Det tråkigaste är att BF ändå har en otroligt hängiven skara spelare. Men Dice fullständigt vägrar att lyssna eller ens bekräfta alla de tillkortakommanden som communityt påpekat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Starkt jobbat.

Medlem

Det är kört för Battlefield som franchise nu...
EA kommer aldrig tillåta detta och de kommer nog få börja jobba med andra projekt

Medlem

Gör en remake på BF2 bara så ska ni se att det blir en succé. Just saying. Jävlar vad timmar man lagt i det spelet.

Medlem

Jag tillhör den skaran som försvarat spelet sen dag 1, och har lagt 60 ish timmar på det nu ihop med polare. Nu har vi inte spelat det på någon månad någon av oss och har inte planer på att starta det heller.

Förlåt om jag varit positiv till spelet innan, men nu följer jag med i "hat"skaran här och säger att spelet är fan inte bra.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag tillhör den skaran som försvarat spelet sen dag 1, och har lagt 60 ish timmar på det nu ihop med polare. Nu har vi inte spelat det på någon månad någon av oss och har inte planer på att starta det heller.

Förlåt om jag varit positiv till spelet innan, men nu följer jag med i "hat"skaran här och säger att spelet är fan inte bra.

Samma här, körde tom min 10 timmars gamepass trial för att testa innan jag köpte det i hopp om att Portal skulle vara räddaren.
Men så var det inte, inte ens "kärleksbrevet" Portal kan rädda det.

Har inte spelat på flera veckor nu och redan då senast jag spelade var det omöjligt att hitta en server på Xbox med cross-play av.
Och med cross-play på är det inte en rolig upplevelse för konsol spelare utan stöd för tangenbord och mus som i stort sett alla andra cross-play kapabla titlar har.

Skrivet av Kilrah:

Gör en remake på BF2 bara så ska ni se att det blir en succé. Just saying. Jävlar vad timmar man lagt i det spelet.

Haha ja! Jag skulle förboka på direkten!
Ge mig Karkand så sitter jag ner i båten. Länge.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Samma här, körde tom min 10 timmars gamepass trial för att testa innan jag köpte det i hopp om att Portal skulle vara räddaren.
Men så var det inte, inte ens "kärleksbrevet" Portal kan rädda det.

Har inte spelat på flera veckor nu och redan då senast jag spelade var det omöjligt att hitta en server på Xbox med cross-play av.
Och med cross-play på är det inte en rolig upplevelse för konsol spelare utan stöd för tangenbord och mus som i stort sett alla andra cross-play kapabla titlar har.

Eller hur, detta är något som triggar mig direkt. Om alla kör crossplay med alla så borde ju mus o tangentbord fungera i konsol-versionen för bövelen. COD gör allting rätt där, och det finns andra spel som gör det rätt. BF och DIABLO2:RESURRECTED gör det fel. Helvete vad dåligt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tänk hur saker och ting kan bli 😔


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Köpte Gold edition för 950:- Fick ut 57 timmar typ första veckan innan jag lessna helt på det. Menmen man lär sig aldrig


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Redaktör

Även BF Hardline fick sämre mottagande än normalt, så spelserien har ju haft bottenkänning innan men kommit tillbaka. Bara att hålla tummarna för bättre lycka nästa gång. Eller kanske en No Man's Sky, men det kanske är att hoppas för mycket.


signatur
Medlem

Kommer ni ihåg när man var lite stolt över att Dice var ett Svenskt företag?

Medlem

Har 8h speltid på Xboxet och kämpar fortfarande med att få tillbaka mina 900kr.

De fyra säsongerna som lovades under året kommer nog aldrig bli av..

Medlem
Medlem

142 timmar och spelar fortfarande. Skoj spel.

Medlem

När fusktillverkare slutar med sina sattyg på grund av återkommande prestandaproblem.

"It's not a bug, it's a feature!" - Dice

Medlem

Inte förvånad. Tyckte spelet var coolt till en början men när nyhetens behag hade lagt sig efter 100H tyckte jag personligen inte det var roligt längre.
För mig saknas den där klassiska BF känslan som höll mig kvar år efter år i dom tidigare spelen.

Medlem

Kolla på squad och hell Let loose när ni skall göra nästa battlefied, dice. Ni kanske lär er nåt 😉


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Även BF Hardline fick sämre mottagande än normalt, så spelserien har ju haft bottenkänning innan men kommit tillbaka. Bara att hålla tummarna för bättre lycka nästa gång. Eller kanske en No Man's Sky, men det kanske är att hoppas för mycket.

Det är ju inte riktigt samma typ av spel heller, det är troligare att de visar ett "nytt bf" snabbare än vad de tänkt... Men dice sitter lite i saxen, för om bf slutar sälja ett par spel i rad, då tappar studion sin rätt att finnas mer eller mindre, eller göra egna saker kan man säga med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Det är ju inte riktigt samma typ av spel heller, det är troligare att de visar ett "nytt bf" snabbare än vad de tänkt... Men dice sitter lite i saxen, för om bf slutar sälja ett par spel i rad, då tappar studion sin rätt att finnas mer eller mindre, eller göra egna saker kan man säga med.

Ja, och de är nog mer utsatta än CoD-studiorna eftersom varje BF tar två, tre år att göra, samt att Dice gör alla spel själva. Två bottennapp i rad så hinner minnet av gamla storheter blekna. Ingen press, Dice!


signatur
Medlem

Det är väl vad Dice vill, så kan de lansera ett reskin som ett "nytt" spel inom ett år och få fullt betalt igen....Och igen.....Och igenochigenochigenigengeigigigigigiiiiiiiil....


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

På steam ja, sen har du Origin. säkert lika många till.
Blir nog lite BFv ikväll.
Ljusår bättre än 2042, vilket är synd.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Gör en remake på BF2 bara så ska ni se att det blir en succé. Just saying. Jävlar vad timmar man lagt i det spelet.

Och 2142.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Det känns som att det bara är en tidsfråga innan DICE läggs ner, va ?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Sista gången jag lirade BF2042 var 13 December.
Jag var ändå ganska hype på spelet och försökte verkligen se förbi alla brister.

Det blev totalt 61h och jag känner att det inte riktigt var värt pengarna (Steam).

Det ska till väldigt mycket för att jag ska spela igen.
Inte någon av mina 6-7 kompisar som köpte spelet har lirat sedan dess heller.

Skrivet av theBoosing:

Jag tillhör den skaran som försvarat spelet sen dag 1, och har lagt 60 ish timmar på det nu ihop med polare. Nu har vi inte spelat det på någon månad någon av oss och har inte planer på att starta det heller.

Förlåt om jag varit positiv till spelet innan, men nu följer jag med i "hat"skaran här och säger att spelet är fan inte bra.

Jag försvarare inte BF, inte spelat BF på flera år. Men jag skulle nog anse att 60h tyder på att det ändå fanns en del underhållning där?

123
Skriv svar