God of War på pc tokhyllas av kritikerna

Robot
God of War på pc tokhyllas av kritikerna
Medlem

Härligt! Finns alltså ingen anledning att inte göra ett första försök med God of War. Kanske bristen på tid i så fall…

Medlem

Kanske blir ett köp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Typ det enda PS exklusiva spel som varit bättre än mediokert, riktigt kul att spela även på PSnow i 720p. Ska bli riktigt gött att köra på 1440p och 170 fps med mus och tangentbord.

Medlem

De som gav spelet en 7:A motiverade det enligt följande, rofl....

Medlem

Det är ju ett riktigt bra spel så inte så konstigt tycker jag. Gött att det kommer på PC så fler kan spela det!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

De som gav spelet en 7:A motiverade det enligt följande, rofl....

https://pbs.twimg.com/media/FI_NOduWQAUV9MX?format=jpg&name=s...

Hehe kanske var en öm punkt för just den recensenten...

Står iofs i raden ovanför att striderna blir väldigt repetitiva vilket, mer förståeligt, drar ner ett betyg.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Alltså... det var bra. Men förstår inte hypen helt.

Bra story för att vara ett 3rd person action spel.
Okej combat men långt ifrån bästa jag varit med om.
Lite halvsegt loot system och ett endgame som kändes lite grindigt. Dessutom hade Sigrid horribla hitboxes.

4 av 5 i min bok. Värt min tid och den lilla peng (100? 150?) jag la på det.

Medlem

"Ska vi schlåss mot det där kommunalrådet!?"


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Väldigt bra spel, det var ju ett par årsedan man spelade det men minns att det var bra som fasen.

Medlem

Hade jag inte redan varvat det en gång på ps4 så skulle det bli ett köp till... möjligen när det faller på stor rea till sommaren?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

One
Medlem
Skrivet av noreason:

Typ det enda PS exklusiva spel som varit bättre än mediokert, riktigt kul att spela även på PSnow i 720p. Ska bli riktigt gött att köra på 1440p och 170 fps med mus och tangentbord.

Typ,Bloodborne, Uncharted spelen, the last of us(!?)
Spiderman, osv osv osv.
Kan du, typ , nämna någon annan plattform med bättre exklusiva? Sorry för OT. Triggers 😂

Medlem

Jag spealde God of war spelen som kom på PS2, sedan dess har jag inte spelat serien.
-kollade då Jirard Khalil (the completionist) spelade igenom det, och jag förstog verkligen inte hypen alls. +att den dära jävla ungen var så jävla irriterande så jag vet inte vad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Flakmonkey
Skrivet av Evilof:

Alltså... det var bra. Men förstår inte hypen helt.

Bra story för att vara ett 3rd person action spel.
Okej combat men långt ifrån bästa jag varit med om.
Lite halvsegt loot system och ett endgame som kändes lite grindigt. Dessutom hade Sigrid horribla hitboxes.

4 av 5 i min bok. Värt min tid och den lilla peng (100? 150?) jag la på det.

För mig var det setting, karaktärerna, handlingen och framförallt relation mellan Kratos och Atreus. Kände igen mig väldigt mycket i min egen relation till min pappa även om han (vad jag vet) inte är en gud, men relationen mellan dem och hur den växte under spelets gång. Hade tårar i ögonen flertalet gånger och när eftertexterna rullade så var jag känslomässigt tömd. Jag har flera manliga vänner som har egna barn som blev väldigt emotionellt påverkade av spelet, framförallt de med en son. Flera grät och de tycks själva det var superkonstigt iom att det "bara är ett spel". Alla reagerade såklart inte så, men jag tror det den effekten varit vanligare med God of War än andra spel och påverkas du på det sättet av ett spel, ja då är det något alldeles speciellt. Du kan ju uppleva samma saker med filmer, låtar, böcker, etc där det bara träffar dig på något sätt och då spelar det inte någon större roll om det inte är filmen med bäst foto, den mest teknikskt avancerade låten eller boken med "finast" språk. Det fanns bara något där som tilltalade dig på ett annat (djupare?) plan än att det "bara" var ett underhållande spel.

Medlem

Aldrig spelat god of war men alltid tyckt de verkar intressant, kanske dags att testa nu då

Medlem

Bra spel helt klart. Kanske inte det bästa GoW ?
Köper väl det om man hittar det billigare.

edit.
då var det nedladdad

Medlem

Jajaja... har slutat lita på och bli influerad av recensenter & kritiker.
Så alla dom där höga betygen tar man med en enorm skopa salt.
Kan hända att själva portningen är väldigt bra, precis som Days Gone, men att spelet är i princip perfekt tror jag inte ett dugg på. Verkar vara en rejäl nedgradering från originalen. Så det återstår att se... verkar inte vara någon variation i omgivningar eller pussel direkt. Och combaten ser ut att vara väldigt medioker...

Man kan inte lita på någon längre 😁.
För när katastrofspel som The Crew 2 och Fallout76 har "Very Positive" som snittbetyg är de ju något som står riktigt fel till.

Medlem
Skrivet av noreason:

Typ det enda PS exklusiva spel som varit bättre än mediokert, riktigt kul att spela även på PSnow i 720p. Ska bli riktigt gött att köra på 1440p och 170 fps med mus och tangentbord.

Jag förstår om deras openworld äventyr inte faller alla i smaken men om alla deras spel (utom GoW) är mediokra som bäst, vilka spel tycker du är bra?


signatur

PSN: OAKTHYR

Frilansare
Skrivet av Metroid:

"Ska vi schlåss mot det där kommunalrådet!?"

Åh, du kom ihåg den!

Redaktör
Skrivet av Razken:

Jajaja... har slutat lita på och bli influerad av recensenter & kritiker.
Så alla dom där höga betygen tar man med en enorm skopa salt.
Kan hända att själva portningen är väldigt bra, precis som Days Gone, men att spelet är i princip perfekt tror jag inte ett dugg på. Verkar vara en rejäl nedgradering från originalen. Så det återstår att se... verkar inte vara någon variation i omgivningar eller pussel direkt. Och combaten verkar vara väldigt medioker...

Man kan inte lita på någon längre 😁.
För när katastrofspel som The Crew 2 och Fallout76 har "Very Positive" som snittbetyg är de ju något som står riktigt fel till.

Om alla - både kritiker och köpare - är rejält positiva så lutar det åt att det är en egen spelsmak som är annorlunda. Jag gillar inte gameplay i GoW alls, men förstår varför många tycker om det.

The Crew 2 snittar drygt 60 på Metacritic. Steam-användarna har gett det "Very positive" däremot. Obegripligt, om du frågar mig.


signatur
Medlem

Hur många gånger säger Kratos boi i spelet?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag spealde God of war spelen som kom på PS2, sedan dess har jag inte spelat serien.
-kollade då Jirard Khalil (the completionist) spelade igenom det, och jag förstog verkligen inte hypen alls. +att den dära jävla ungen var så jävla irriterande så jag vet inte vad.

Du kanske hade gillat spelet om du faktiskt spelat det?

Det finns ett mönster när det kommer till hyllade spel, de som spelat det gillar det (Däribland Jirard), och de som INTE spelat det, ogillar det och säger "överskattat". Det har ju väldigt få dåliga omdömen av en anledning.

One
Medlem

OT.
Spelet var okej, riktigt bra tom efter storyn när man gick efter att plocka alla valkyrier. Det var absolut höjdpunkten, sista valkyrian var stenhård och det kändes verkligen som en bedrift när man besegrat henne .
Mindre bra grejer var att ungen var jättejobbig, har en son själv men relaterar inte ett dugg så som många gör.
Tråkig hubvärld. Jättetråkig. Enformiga fiender (troll med olika skins) brist på vapen. Dvärgarna som agera som Comic relief var också ett rejält bottennapp.
Sämsta GoW enligt mig

Medlem

2018:s absolut bästa spel.

Medlem

Är det något spel från PS man har väntat på så är det för bövelen detta.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

PC gameplay tips från PS bloggen
https://blog.playstation.com/2022/01/13/god-of-war-on-pc-game...

PC Ultrawide trailer

Medlem
Skrivet av Nosnos:

För mig var det setting, karaktärerna, handlingen och framförallt relation mellan Kratos och Atreus. Kände igen mig väldigt mycket i min egen relation till min pappa även om han (vad jag vet) inte är en gud, men relationen mellan dem och hur den växte under spelets gång. Hade tårar i ögonen flertalet gånger och när eftertexterna rullade så var jag känslomässigt tömd. Jag har flera manliga vänner som har egna barn som blev väldigt emotionellt påverkade av spelet, framförallt de med en son. Flera grät och de tycks själva det var superkonstigt iom att det "bara är ett spel". Alla reagerade såklart inte så, men jag tror det den effekten varit vanligare med God of War än andra spel och påverkas du på det sättet av ett spel, ja då är det något alldeles speciellt. Du kan ju uppleva samma saker med filmer, låtar, böcker, etc där det bara träffar dig på något sätt och då spelar det inte någon större roll om det inte är filmen med bäst foto, den mest teknikskt avancerade låten eller boken med "finast" språk. Det fanns bara något där som tilltalade dig på ett annat (djupare?) plan än att det "bara" var ett underhållande spel.

Du, i Norrland gråt int' kärar. He låt som nå Fjollträskpåhitt.

Medlem
Skrivet av Razken:

Jajaja... har slutat lita på och bli influerad av recensenter & kritiker.
Så alla dom där höga betygen tar man med en enorm skopa salt.
Kan hända att själva portningen är väldigt bra, precis som Days Gone, men att spelet är i princip perfekt tror jag inte ett dugg på. Verkar vara en rejäl nedgradering från originalen. Så det återstår att se... verkar inte vara någon variation i omgivningar eller pussel direkt. Och combaten verkar vara väldigt medioker...

Man kan inte lita på någon längre 😁.
För när katastrofspel som The Crew 2 och Fallout76 har "Very Positive" som snittbetyg är de ju något som står riktigt fel till.

Det ”verkar” som att du ska spela det själv? För övrigt håller jag med ang. Fallout 76.

Medlem
Skrivet av One:

Typ,Bloodborne, Uncharted spelen, the last of us(!?)
Spiderman, osv osv osv.
Kan du, typ , nämna någon annan plattform med bättre exklusiva? Sorry för OT. Triggers 😂

För nämna en plattform med bättre exklusiva? Ja, PC eller om steam skulle räknas? Till och med game pass är bättre och det kotar 99 kr i månaden för hundratals titlar, vissa exklusiva andra inte. Vad kostar ett spel på playstation numera? 700 kr? Haha, det är bara pinsamt att försvara.

Uncharted var riktigt tråkiga, förstår verkligen inte hypen. GoW är det enda som jag provat som är bättre än mediokert, och skulle säga ingen eller alla exklusiva spel är inte värt att köpa en konsol för flera tusen kronor. Exklusiva spel är ett hemskt sätt att lura folk att köpa en konsol, för det finns inga andra argument varför du skulle göra det. Eller xbox har ju lyckats något enormt att anpassa sig till olika typer av målgrupper, vilket sony verkligen inte har gjort.

Spel jag gillar är

Hellblade: Senuas Saga
A Plague Tale
Control
Metro-serien
Prey
Divinity Original Sin 2
Red Dead Redemption 2

One
Medlem
Skrivet av noreason:

För nämna en plattform med bättre exklusiva? Ja, PC eller om steam skulle räknas? Till och med game pass är bättre och det skotar 99 kr i månaden för hundratals titlar, vissa exklusiva andra inte. Vad kostar ett spel på playstation numera? 700 kr? Haha, det är bara pinsamt att försvara.

Uncharted var riktigt tråkiga, förstår verkligen inte hypen. GoW är det enda som jag provat som är bättre än mediokert, och skulle säga ingen eller alla exklusiva spel är inte värt att köpa en konsol för flera tusen kronor. Exklusiva spel är ett hemskt sätt att lura folk att köpa en konsol, för det finns inga andra argument varför du skulle göra det. Eller xbox har ju lyckats något enormt att anpassa sig till olika typer av målgrupper, vilket sony verkligen inte har gjort.

Spel jag gillar är

Hellblade: Senuas Saga
A Plague Tale
Control
Metro-serien
Prey
Divinity Original Sin 2
Red Dead Redemption 2

Jag köper iaf inga spel för 700st, kommer dock nog göra det när elden ring kommer.
From software kan få för sig att göra fler Ps exklusiva, så för mig är det ett lätt val.
Bra lista på spel, tror samtliga förutom hellblade fd Sony exklusivt och a plague tale varit på Ps now.
Är inte världens fanboy av Sony men överlag passar deras spel mig bättre

123
Skriv svar