Diskutera - Vilket spel har gjort dig mest besviken?

Medlem

The Last of Us 2.
Hade skyhöga förväntningar efter ettan, var väl det som var problemet.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av jonis:

Duke Nukem Forever.

Mår illa bara jag tänker på det spelet...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Finns bara ett,,,,,, Daikatana

One
Medlem

Resident evil 3 och FF8 minns jag som stooora besvikelser när det begav sig. Lägger min röst på FF8

Medlem

Det finns många men 3st som sticker ut hos mig är:

1. Duke Nukem Forever.
Först såg man 2001 Trailern och gapade vidöppet enda till 2007 Trailern släpptes och tokhypade ännu mer...
Och sen kom bomben om att pengarna är slut och dom lägger ned. Efter det tänds ljuset igen och det finns hopp om att Gearbox tar över. Och när det väl kommer så är det så långt ifrån det jag hade hoppats på... och det såg ut som vi hade hoppat tillbaka till 2004 igen...

2. Silent Hill 4.
Helt tondöv uppföljare med en totalt själlös huvudrollsinnehavare. Ljuddesignen lät som en "stock audio archive" och skräckelementen var helt frånvarande.
Bedrövligt inventory-system som gjorde en galen...
Blev lurad av expediten om att "-Det här är riktigt otäckt".

3. Metal Gear Solid 5.
Nåt mer innehållsfattigt spel i serien finns inte att hitta.
Gameplay-loopen var förbluffande tråkig. Repetitivt till helvetet. Menyer som ger migrän.
Karaktärerna har blivit lobotomerade och är bara tomma skal ifrån vad de en gång var.
Vidrig regi och fruktansvärt klyschig kamera-arbete.
Och till råga på allt så hyllades det till skyarna av ALLA.
Det sämsta i serien. Ingen tvekan.
(+De släpper ett demo - Ground Zeroes, som de kallar för ett riktigt spel och begär nästan fullpris. Fy fan.)

Bubblare
Det allra sista försöket att göra TUROK.
Fy satan, vilken smörja.

Crysis 2.
Betongjungeln var så förbannat tråkig jämfört med den riktiga.
Snuskigt fult i jämförelse mot originalet och även Crysis Warhead.

Cyberpunk 2077.
Fruktansvärt. Allt var fruktansvärt.
Stötte på helt otroliga buggar med ungefär 3 minuters mellanrum.
Ingen aspekt av spelet var fungerande.
Idiotisk inventory, idiotisk AI, idiotiska kontroller. Fruktansvärt unket röstskådespel från 50% av casten.
Totalt ointressant story.
Varenda förbannad grej var ju buggig... bara en sån sak att det inte går att simma ordentligt, för dåren är programerad att inte hålla sig över vattenytan....
Och vissa försvarar det här spelet med sina liv. En del gick så långt att kalla det för GOTY.
Århundradets största skämt, med tanke på hur utvecklarna ljög alla rakt upp i ansiktet och fortsatte att göra det efter release.

Medlem

Metro Exodus.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Terminator till Megadrive. Köpte det på Åhléns för nästan 700 spänn. Klarade spelet på en knapp kvart.

Fyfan.

Medlem

Alundra 2 tveklöst!

Fable 3. Jag gillar verkligen ettan, och även tvåan hade en viss charm. Trean var fullständigt ospelbar då man var tvungen att hålla nere knappar för att interagera med saker. Spelade kanske tio minuter och sen stod jag inte ut med skräpet. Det är så fruktansvärt frustrerande att jag inte förstår hur annars psykiskt friska personer kan komma på idén att implementera en väntetid för interaktioner.

Jag vet att jag kommer fira den dagen jag läser nyheten att Peter Molyneux arresterats för sina andra faktiskt olagliga brott mot mänskligheten. Det aset måste ha åtminstone mördat några personer om han är beredd att göra sådana UI-val.

Medlem
Skrivet av noreason:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, tanke på hur mycket uppskattning detta spel har fått, och höga betyg så blev jag ypperligt besviken när jag insåg hur jävla tråkigt det var. Nintendo fans måste ha låg ribba.

Jag säger +1 på denna, en av de tristaste Zelda-titlarna hittills.

Medlem

Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av superlim:

Monkey Island 4, och inget annat är ens nära.

att gå från 3:an, seriens absolut bästa spel, till ett trasigt 3d-spel som såg hemskt ut, var skrivet av klåpare, och som helt saknar musstöd, hur tänker man ens när man gör ett point & click utan point & click.

Det fjärde är den sämre av hela franshisen, dock är 2an den bästa ( givet då av nostalgiska skäl.

Besviken är jag på Indiana Jones - The fate of Atlantis- The action game.


signatur

Banksy

Medlem

Metroid Dread
Det märks att inte Nintendo själva har gjort det. Deras magiska touch saknas fullständigt. Jag tycker nästan lika illa om det som Other M. Jag vet inte ens var jag ska börja. Kartan är jätteplottrig och blir snabbt rent av kaotisk när man utforskat mycket av den. Fienderna och bossarna känns så fruktansvärt obalanserade. Precis som i Metroid Fusion tål man absolut ingenting. Hur nu någon kan tycka att det är positivt. De nya grejerna i Samus arsenal känns inte alls lika genomtänkta. Jag fullkomligt hatar free aim. Föredrar helt klart det klassiska sättet att sikta på. Morph ball känns fel på så många sätt. I alla andra spel rullar man fram på ett smidigt sätt och animationerna sitter som gjutna, men här känns det så jävla...klumpigt och inexakt, i brist på bättre ord. Det här är inte spelet jag har väntat på i nästan 20 år.

Breath of the Wild

Återigen märks det att det är helt andra personer som har utvecklat spelet. Nintendo tog in unga och oerfarna utvecklare. De hade mängder med olika idéer som sedan trycktes in i samma spel, och tyvärr blir det bara en enda röra av det. Allting som jag älskar i de äldre Zeldaspelen är totalt bortblåst i detta.

Back 4 Blood
Av någon anledning hade jag förväntat mig en lika polerad och rolig upplevelse som Left 4 Dead-spelen, men de har misslyckats totalt med nästintill allt. Vad är det här för skit egentligen? De andra spelen har så simpelt upplägg att man bara kan hoppa in exakt var och när som helst och kötta zombies. Så upplever jag inte i B4B. När det dessutom bara finns ett enda spelläge så förstår jag inte alls poängen. Och ärligt talat, de där jävla korten man måste hålla på och tramsa med...

Cyberpunk 2077

Alltså...hur kan man totalt faila på så många punkter i ett och samma spel?

Nu triggar jag säkerligen fans av BotW och Dread i vanlig ordning, men så här känns det för mig.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv

Zelda II: The Adventure of Link
Heroes of Might and Magic 4
Age of Empires III
Final Fantasy X
Dragon Age II
Tony Hawk's Pro Skater 5

Medlem

Det är ju många genom åren, men t.ex Duke Nukem Forever är ju ingen besvikelse för att absolut ingen trodde ju att det skulle bli bra.

Min största besvikelse, som jag hade höga förväntningar på är Final Fantasy XIV (14) 1.0 (dvs innan real reborn), efter att lirat Final Fantasy XI i så lång tid så var ju ribban satt galet högt. Sen kom det ju fram lite småkonstiga spoilers, måste regga karaktären med för och efternamn (Varför? spelar ingen som helst jävla roll), klasserna hade man aldrig hört talats om knappt osv. Testade det vid release och vafan, ville ju nästan gråta. En vän som också byggt en helt ny dator för just det spelet, fan vad besviken hon var

Lyckligtvis rättade de till mycket i releasen av Realm Reborn och spelet är ju faktiskt riktigt bra nu (även om det inte är något för mig).

Medlem

Last Action Hero - SNES.
Mest bortkastade pengarna på att hyra ett spel i min ungdom. Löjligt svårt och stelt

Medlem

Dragon Age 2!

Typexemplet på varför man inte ska förboka spel! Lärde mig min läxa iallafall.
Hur man kan gå från den fantastiska föregångaren till detta möget är för mig en gåta...

Medlem

Breach
Dead Island
Test Drive: Unlimited
Frontlines: Fuel of war
Kane and Lynch: Dead Men
Eva Cash
Vin Diesel: Wheelman
Insurgency
True Crime: Streets of LA
Total Overdose
COD: BlOps IIII
Duke Nukem Forever
Homefront
Evolve
De senaste NFS


signatur

autograph

Medlem

Färskt i minnet: Battlefield 2042.

Gamla minnen: Perfect Dark Zero. Crysis 2.

Medlem

Day of defeat: Source

Medlem
Skrivet av Metroid:

Breath of the Wild
Återigen märks det att det är helt andra personer som har utvecklat spelet. Nintendo tog in unga och oerfarna utvecklare. De hade mängder med olika idéer som sedan trycktes in i samma spel, och tyvärr blir det bara en enda röra av det. Allting som jag älskar i de äldre Zeldaspelen är totalt bortblåst i detta.

Nu triggar jag säkerligen fans av BotW och Dread i vanlig ordning, men så här känns det för mig.

Nu stämmer ju dock inte något av det du skrivit om BotW.

Spelet har samma Lead designer Eiji Aonuma sedan N64 spelen. De hade hjälp med den topografi och ladskap för av den öppna världen av Monolith Soft och det var allt.

I jämförelse med tidigare Zelda spel så är det egentligen bara 2 saker som skiljer detta från de andra spelen bortsett från att det inte är linjärt.
Sättet dem gjorde dungeons, eller snarare avsaknaden av dem och vapen systemet.

Skulle absolut gärna sett stora dungeons utöver mini shrines (tyckte ändå om 100+ av dem)

Vapensystemet var det sämsta tyckte jag själv, fler val av vapen och användningsområden för dem hade gillats, uppgradering av dem utan att dem går sönder (eller i alla fall inte helt eller så fort) även det.

Men jag håller absolut inte med om att det inte finns något av dem äldre spelen i detts spel eller att det är för många olika ideer ihop tryckt i ett spel.

Medlem

Tales of Zestiria. Det enda Tales jag valde att lägga ner innan jag var klar. Väldigt medioker story och katastrofalt balanserade fiender - fältskräpet gjorde inget motstånd alls men bossarna var vidriga.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Får nog ta å bli Call of Duty: Advanced Warfare. Sicket jävla slutspel😂


signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

Medal of Honor: Rising Sun

Medlem

DMC 2 och Cyberpunk är två jag kommer på direkt

Medlem

Medans BF2042, absolut inte är det bästa har jag haft mycket kul i spelet, samt några andra punkter som jag inte tänker ta up. Däremot... Fallout 76.. vad i hela.. tror jag startade spelet gick längs med första vägen man spännade vid tog höger kom till en "kyrka" stängde av och har aldrig rört det sedan dess. Det var på releasen...


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Vet att jag svarat just Outrun till C64 när jag tidigare fått frågan så jag svarar det igen. Så hatten av till valet av bild till frågan/inlägget.

Medlem

The Last of Us 2.... Kärleken jag hade för 1an är obeskrivlig!.. Har fortfarande inte återhämtat mig efter 2an vad fasen hände?? Är sååååå besviken!

Medlem

Rebooten av Thief, konsolskadad millennialskit. Har inte gett upp hoppet om en värdig uppföljare utan "features" som t.ex. press ∆ to win. Det senaste försöket är ju mer av en rail-shooter än ett öppet smygarspel.

Medlem
Skrivet av Popski:

Medal of Honor: Rising Sun

Åhåhåh!
Mitt första spel till PS2 (var sen på bollen).
Ingen höjdare inte. Minst sagt.

Skriv svar