Final Fantasy XIV börjar säljas igen i slutet av januari

Robot
Final Fantasy XIV börjar säljas igen i slutet av januari

Visade sig vara för populärt för sitt eget bästa.

#final-fantasy-xiv


Medlem

Sjukt och även sjukt kul. Själv har jag köpt det men inte börjat ännu, måste ändå ta mig igenom 5.2-5.5 innan Endwalker. Börjar bli för gammal för att trycka main storyn på två dagar som jag gjorde när Heavensward kom


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Riktigt bra spel. Rekommenderar starkt till andra.

Medlem

Jag kan inte rekommendera spelet.

Ett MMO som inte har en riktig öppen värld, laddningsskärmar överallt. Vill du gå in i en stad? Laddningsskärm. När du är i staden, vill du gå till en annan del av staden? Laddningsskärm. När man är ute i världen, så känns världen jätteklaustrofobisk, du känner verkligen hur världen är en inhängnad och väggarna längs världen bara håller dig inlåst.

Är PVP viktigt för dig? Då är det här spelet troligtvis inte för dig heller, tyvärr.

Animationer och känslan av rörelserna är väldigt "clunky" och stela.

Nej usch, har väldigt svårt för det här spelet.

Medlem

Älskar spelet. Troligtvis mitt favoritspel, även om jag inte spelar det hela tiden (vilket kan anses ännu bättre då jag får chansen att spela fler än bara ett enda spel hela tiden!).

Många känslor och upplevelser med det. Kommer antagligen inte sluta spela det så länge de fortsätter som de gör.

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Jag kan inte rekommendera spelet.

Ett MMO som inte har en riktig öppen värld, laddningsskärmar överallt. Vill du gå in i en stad? Laddningsskärm. När du är i staden, vill du gå till en annan del av staden? Laddningsskärm. När man är ute i världen, så känns världen jätteklaustrofobisk, du känner verkligen hur världen är en inhängnad och väggarna längs världen bara håller dig inlåst.

Är PVP viktigt för dig? Då är det här spelet troligtvis inte för dig heller, tyvärr.

Animationer och känslan av rörelserna är väldigt "clunky" och stela.

Nej usch, har väldigt svårt för det här spelet.

Det tar 1-2 sekunder att ladda om man har SSD.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det tar 1-2 sekunder att ladda om man har SSD.

Fortfarande hej då till inlevelsen.

Medlem

Förmodligen bästa MMO på marknaden just nu. Tycker det är sjukt kul att det går bra för FFXIV och inte längre överskuggas av WoW.
Ett stort plus är communityn, det är verkligen helt motsatt från WoW, alla är supervänliga, tålmodiga och lär ut. Square enix gör också ett bra jobb och verkar göra allt rätt just nu. Rekommenderar spelet starkt!

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Fortfarande hej då till inlevelsen.

Synd, men finns andra spel att spela också! Allt är inte för alla!

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Jag kan inte rekommendera spelet.

Ett MMO som inte har en riktig öppen värld, laddningsskärmar överallt. Vill du gå in i en stad? Laddningsskärm. När du är i staden, vill du gå till en annan del av staden? Laddningsskärm. När man är ute i världen, så känns världen jätteklaustrofobisk, du känner verkligen hur världen är en inhängnad och väggarna längs världen bara håller dig inlåst.

Är PVP viktigt för dig? Då är det här spelet troligtvis inte för dig heller, tyvärr.

Animationer och känslan av rörelserna är väldigt "clunky" och stela.

Nej usch, har väldigt svårt för det här spelet.

Håller med om det mesta, men det största störningsmomentet för mig är de makalöst dåliga röstskådespelarna. Minfilia i ARR är en ofrivillig komisk stjärna!
Med det sagt så undrar jag lite vilket MMO som inte har laddningsskärmar i tid och otid? De är garanterat fler i FFXIV, men alla de stora spelen har dem. WoW lyckas väl bäst i det avseendet, men har dem fortfarande när du byter kontinent, går in i en instans etc.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Jag kan inte rekommendera spelet.

Ett MMO som inte har en riktig öppen värld, laddningsskärmar överallt. Vill du gå in i en stad? Laddningsskärm. När du är i staden, vill du gå till en annan del av staden? Laddningsskärm. När man är ute i världen, så känns världen jätteklaustrofobisk, du känner verkligen hur världen är en inhängnad och väggarna längs världen bara håller dig inlåst.

Är PVP viktigt för dig? Då är det här spelet troligtvis inte för dig heller, tyvärr.

Animationer och känslan av rörelserna är väldigt "clunky" och stela.

Nej usch, har väldigt svårt för det här spelet.

Precis som i WOW så finns det zoner i FFXIV du kan röra dig fritt på. Tar man Shadowlands nu, ska du flyga eller ta dig någonstans så tar det tid. Du kan inte gå från en zon till en annan. Längesen WOW var ett helt öppet MMORPG på det sättet där transportering via Flight Path inte behövdes. För FFXIV är detta teleport. Även om du aktivt flyger i WOW så går det fortare med fri teleport utan cd för lite gil i FFXIV med snabb laddning. Laddningsmässigt mellan zoner/städer så sparar du tid i FFXIV jämfört med att flyga/resa i WOW. Sedan har WOW laddningstider som i FFXIV vid t.ex Hearthstones/Dungeons/Raids.

Lirar båda spelen och gillar båda. Men när vi snackar effektivitet så är FFXIV snabbare när du öppnar upp teleport och 2s laddningstid som mest är mer effektivt än att ha Hearthstone på cd och tvingas spendera 2-3min på att flyga till en annan zon i Shadowlands.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Albrion:

Precis som i WOW så finns det zoner i FFXIV du kan röra dig fritt på. Tar man Shadowlands nu, ska du flyga eller ta dig någonstans så tar det tid. Du kan inte gå från en zon till en annan. Längesen WOW var ett helt öppet MMORPG på det sättet där transportering via Flight Path inte behövdes. För FFXIV är detta teleport. Även om du aktivt flyger i WOW så går det fortare med fri teleport utan cd för lite gil i FFXIV med snabb laddning. Laddningsmässigt mellan zoner/städer så sparar du tid i FFXIV jämfört med att flyga/resa i WOW. Sedan har WOW laddningstider som i FFXIV vid t.ex Hearthstones/Dungeons/Raids.

Lirar båda spelen och gillar båda. Men när vi snackar effektivitet så är FFXIV snabbare när du öppnar upp teleport och 2s laddningstid som mest är mer effektivt än att ha Hearthstone på cd och tvingas spendera 2-3min på att flyga till en annan zon i Shadowlands.

Flygandet i WoW är betydligt mycket trevligare än trycka på teleportstationer överallt, som i FF. Bokstavligen förra expansionen i WoW så kunde du gå mellan minst 3-4 stora zoner utan laddningsskärm. I retail, om jag åker till Eastern Kingdoms eller Kalimdor, så kan jag springa mellan hela kontinenter utan laddningsskärmar som märks av, i 2022.

Det går inte att jämföra FF och WoW när det kommer till öppna världar, WoW har gjort det mycket bättre. Inte nog med det, WoW gjorde det mycket bättre för väldigt många år sen med, 2004, vilket gör det ännu mer pinsamt för nyare MMO:s som kommit ut efter det - inklusive WoW:s nyare expansioner där det blivit lite mer begränsat (men ändå inte lika illa som FF).

Medlem

Var verkligen ett bra mmo. om de hade skippat asiatiska stilen på vissa grejer.
vet inte hur jag ska förklara vad jag menar men bäbis grejerna kunde ha skippat

Gen
Medlem

Haft det på min wish list ett tag så det blir äntligen dags att slå till.
Köper man vanliga Retail får man alla expansioner upp till Endwalker? Eller hur var det nu igen?

Shit, inte lirat detta sedan det släpptes - lär vara mycket som ändrats (fanns inte på Steam på den tiden).

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det tar 1-2 sekunder att ladda om man har SSD.

Tyvärr inte... VISSA (mig inkluderat) har extremt långa laddningstider även om jag har installerat mitt spel på en SSD. Googlar man så är det en hel del som fick problem efter en viss patch men väldigt få lösningar verkar funka. Inget gick för mig iallafall så det kan ta 30-60 sekunder att ladda Limsa Lominsa som ett exempel.

Medlem
Skrivet av Gen:

Haft det på min wish list ett tag så det blir äntligen dags att slå till.
Köper man vanliga Retail får man alla expansioner upp till Endwalker? Eller hur var det nu igen?

Shit, inte lirat detta sedan det släpptes - lär vara mycket som ändrats (fanns inte på Steam på den tiden).

Lika bra att du glömmer av vad du tror dig minnas av spelet, enklast så x)

Gen
Medlem
Skrivet av orkamera:

Lika bra att du glömmer av vad du tror dig minnas av spelet, enklast så x)

Ser fram emot en fräsch upplevelse Ska bli kul att slöspela lite då och då.

Medlem
Skrivet av Gen:

Ser fram emot en fräsch upplevelse Ska bli kul att slöspela lite då och då.

Välkommen tillbaka! 😊


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Inaktiv

Har precis börjat spela FF XIV på PS5, köpte ett tangentbord med mus för ändamålet. Har riktigt roligt faktiskt (spelade 8 timmar igår) och även om det är en del laddskärmar så går det blixtsnabbt tack vare SSD:n. Spelar med några stycken från en svensk discordserver jag är hänger på. NIce med crossplay.

1
Skriv svar