Ordlig.se - Wordle på svenska

Medlem

⬜⬜⬜🟨⬜

🟨⬜⬜⬜⬜

🟨⬜⬜🟨🟨

⬜⬜🟨⬜🟨

🟨🟨🟨🟨⬜

🟩🟩🟩🟩🟩


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

ordlig.se nr 14, 4/6

⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟨⬜⬜⬜
🟨⬜🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Gick bra idag!

Skrivet av lerb:

Hur gör ni för att dela ert resultat sådär fint? Jag lyckades faktiskt idag, på femte raden Känns som en stor vinst!

Klicka på dela-knappen som dyker upp när du spelat klart. Kopiera och klistra in här bara. Då bör den dyka upp.

Medlem

🟨🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Första gången jag spelar. Otroligt flyt

Medlem

Grymt bra jobbat allihop! Vilka bra resultat

Medlem

Beroendet fortstätter

ordlig.se nr 15, 3/6

⬜🟩⬜⬜⬜
⬜⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

ordlig.se nr 15, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟩⬜🟩
⬜⬜🟩⬜🟩
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Frilansare

Kul! Körde första gången idag. Misslyckades, så nu jävlar.

Medlem

alltså..
har lagt in två ord.. jag vet vilka två bokstäver som ska vara 1 och 2, jag vet att en tredje bokstav ska vara någonstans... jag kommer fan inte på ett enda ord mer med dessa tre bokstäver


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Hej! Kul att det gått bra för er allihop även idag (igår numera, heh)

@lerb jag ska återkomma till dig imorrn (numera idag, heh) med ett ordentligt svar på det där, och även se vad jag kan göra kodmässigt. Det är inte du som är okunnig; problemet ligger någonstans i gränslandet mellan bugg och designval.

Medlem

Idag var det ganska svårt, krävdes alla 6 gissningar för att lista ut det.

Sen vill jag bara passa på att berömma hur proffsig sidan ser ut. Allt flyter på som det ska och det ser bra ut. Att lägga till olika färger på tangentbordet var också en riktigt bra förbättring.

Medlem

ordlig.se nr 16, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟨🟨
🟩⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

ordlig.se nr 16, 6/6

🟩⬜⬜🟨⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
🟩⬜⬜🟨🟨
⬜⬜⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Tycker om de uppdateringar som dykt upp på hemsidan senaste veckan. Riktigt bra jobbat. Kul att ta en paus från dagen och gissa på lite ord.

Medlem

Riktigt bra jobbat med spelet! Har glömt bort det i några dagar sedan jag som många andra fastnade på att jag inte kände igen ordet den 17/1, men kom att tänka på det nu och ser att du gjort många förbättringar i koden och det känns nu mer eller mindre on par med det engelska originalet 👍🏻

ordlig.se nr 16, 3/6

⬜⬜⬜🟩⬜
⬜🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

Ojoj, denna gången va det nära ättestupan!

ordlig.se nr 16, 6/6

⬜⬜⬜🟩⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟨⬜
🟩⬜⬜⬜⬜
⬜🟩⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

Ibland funkar njuren som den ska! Eller så var turen på min sida.

ordlig.se WEEKEND nr 17, 4/6

🟨⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩🟨⬜⬜🟨
🟨⬜⬜⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Riktigt snyggt jobbat med spelet! Det är ett uppskattat inslag på morgonen 🙂

Medlem

Har blivit en daglig aktivitet detta. Kul med lite hjärngympa!

ordlig.se WEEKEND nr 17, 3/6

⬜⬜🟨🟨⬜🟨
🟨🟨🟨⬜🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

Grymt bra jobbat med era gissningar och stort tack för alla glada tillrop. De uppskattas

Medlem
Skrivet av lerb:

Testade men jag vet inte om det är för att jag kör på webbläsaren i datorn, men när jag trycker på dela-knappen så får jag upp en ruta som säger att jag inte har någon app installerad som kan dela detta, och den undrar om jag vill gå till Windows Store för att ladda hem en app... Det verkar funka på mobilen dock.

@Garg är detta nån form av bugg eller är det jag som är okunnig? Kör Windows 10 och Edge som webbläsare..

Sent svar här, sorry.

Jag använder något som heter Web Share API ( https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Web_Share_AP... ) för delning. Det är en rätt så modern feature, så stödet är inte fullt implementerat i alla browsers än. Men dit kommer vi komma med tiden.

Något förenklat kan man säga att browsern där användaren trycker ansvarar för vad som ska ske vid delning, vilket i de flesta fall är rätt bra, och val dyker upp med whatsapp etc, alternativt att resultatet bara kopieras därför att browsern inte stödjer detta API. Då visar ordlig.se en liten kort popup med den infon.

Sen finns det några specialfall när browsern anser att den ska leta själv efter en bra app att dela med, och där verkar det som att du har hamnat när du spelar på datorn. Och det är ju tråkigt.

Så det är en lite längre förklaring av problemet - jag ska se över om jag kan konfigurera delningen bättre eller i alla fall informera bättre om vad som hänt, och se till att ditt resultat alltid kopieras till din clipboard så att du kan klistra in det manuellt.

Ledsen för besväret!

Medlem

Finns det någon möjlighet att lägga till en dark mode på hemsidan?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Finns det någon möjlighet att lägga till en dark mode på hemsidan?

Hejsan!

Ja jag ska försöka få dit det så snart jag kan!

Inaktiv

ordlig.se WEEKEND nr 18, 6/6

⬜🟨⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟩🟨⬜⬜⬜
🟨🟩⬜⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

👎👎

Inaktiv
Skrivet av Lirilesh:

Finns det någon möjlighet att lägga till en dark mode på hemsidan?

Det du kan göra är att högerklicka på sidan, välja Inspektera och sedan lägga till "background: #000000;" i koden så blir bakgrunden svart.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul grej!

ordlig.se WEEKEND nr 18, 5/6

🟩🟩⬜⬜⬜⬜
🟩🟩⬜🟨⬜⬜
🟩🟩🟨⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Lite pinsamt att det tog fem gissningar när jag fick första två rätt direkt.

Skrivet av Lirilesh:

Finns det någon möjlighet att lägga till en dark mode på hemsidan?

Utöver ovanstående tips kan du ju även skaffa ett tillägg som gör sidan mörk åt dig. Jag har t.ex. Dark Reader-tillägget i Firefox. Funkar utmärkt. Sidan ser ut såhär för mig.

Medlem

Oj vad trögt jag var i huvudet idag — fick dra till med ett par dummyord bara för att utesluta bokstäver. 😄

ordlig.se WEEKEND nr 18, 6/6

⬜⬜🟨⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜🟨⬜
🟩🟩⬜🟩⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det du kan göra är att högerklicka på sidan, välja Inspektera och sedan lägga till "background: #000000;" i koden så blir bakgrunden svart.

Skrivet av Sisyr:

Kul grej!

ordlig.se WEEKEND nr 18, 5/6

🟩🟩⬜⬜⬜⬜
🟩🟩⬜🟨⬜⬜
🟩🟩🟨⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Lite pinsamt att det tog fem gissningar när jag fick första två rätt direkt.

Utöver ovanstående tips kan du ju även skaffa ett tillägg som gör sidan mörk åt dig. Jag har t.ex. Dark Reader-tillägget i Firefox. Funkar utmärkt. Sidan ser ut såhär för mig.

Jag kör ju Edge på IOS? Finns den möjligheten där också?

Medlem

Ja, som @lerb skriver, det här kan bli stående inslag. 😊

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜🟩⬜🟨⬜
⬜🟩🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Frilansare

ordlig.se nr 19, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜🟨⬜
⬜⬜⬜🟩🟨
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

Hej!

Ni är så väldigt snälla

Medlem

Hoppas dagen fortsätter med samma flyt

ordlig.se nr 20, 3/6

⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟩⬜🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

Hade aldrig hört talas om dagens ord men lyckades på något sätt ändå lösa det på fyra försök.

Skriv svar