Ordlig.se - Wordle på svenska
Behöver mer kaffe….
ordlig.se WEEKEND nr 24, ❌/6
⬜🟨⬜⬜🟩🟩
🟩⬜⬜⬜🟩🟩
🟩⬜⬜⬜🟩🟩
🟩⬜⬜⬜🟩🟩
🟩⬜⬜⬜🟩🟩
🟩⬜⬜⬜🟩🟩
ordlig.se WEEKEND nr 24, 2/6
🟨🟩⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Idag stod alla stjärnor rätt
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Hej hej!
Ja den feedbacken har kommit från några stycken av er nu. Intressant!
Bokstäver som hamnat på rätt plats skulle kunna följa med automatiskt med då de är givna.
Gillar spelet starkt
Mer feedback:
Om man trycker bort dialogen man får när man klarat ordet så har man ingen möjlighet att dela sitt resultat vilket är trist, och något jag lyckats med varje gång.
Om man slår av att ordet automatiskt skickas när sista bokstaven lagts så är det en irriterande animation på enter-knappen när alla bokstäver lagts.
Grymt distraherande när jag försöker tänka. Jag VET att jag kan trycka där men vill inte.
Gillar spelet starkt
Mer feedback:
Om man trycker bort dialogen man får när man klarat ordet så har man ingen möjlighet att dela sitt resultat vilket är trist, och något jag lyckats med varje gång.
Om man slår av att ordet automatiskt skickas när sista bokstaven lagts så är det en irriterande animation på enter-knappen när alla bokstäver lagts.
Grymt distraherande när jag försöker tänka. Jag VET att jag kan trycka där men vill inte.
Hejsan!
Du kan ladda om sidan för att få fram möjligheten att dela igen, men jag håller med om att det är dumt att det inte finns en knapp som tar fram den dialogen igen. Ska ordna det.
Rörande animationen på Enter så ska jag försöka göra den lite mindre iögonfallande, men jag tror inte att jag kommer ta bort den helt i nuläget. Men om fler hör av sig med att de irriterar sig på animationen så tar jag så klart bort den helt.
Tack för bra feedback!
Bokstäver som hamnat på rätt plats skulle kunna följa med automatiskt med då de är givna.
Original-wordle har den funktionen som valbar och kallar det för "hard mode", eftersom det eliminerar möjligheten att skriva in ett ord med bokstäver du ännu inte använt, i hopp om att få ledtrådar.
Är ännu lite kluven till den grejen, så jag avvaktar väl i vanlig ordning tills jag fått in mer feedback.
Läser tråden här varje dag så om tillräckligt många önskar något så ordnar jag det!
https://ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6
⬜🟨⬜🟨🟨🟩
🟨⬜⬜🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Artikel i GP idag. Kanske bakom betalvägg.
Kul att det uppmärksammas!
https://www.gp.se/livsstil/skaparen-bakom-svenska-wordle-vers...
ordlig.se WEEKEND nr 25, 6/6
⬜⬜⬜⬜⬜🟨
⬜⬜🟩🟨⬜⬜
⬜⬜🟩🟨🟨⬜
⬜⬜🟩🟩🟨🟩
🟨⬜🟩🟩🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6
⬜🟨⬜⬜⬜🟨
🟨⬜⬜🟨🟪🟪
🟪🟪🟪🟪🟪🟪
ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6
⬜⬜🟨⬜⬜🟨
⬜🟨⬜🟨⬜🟪
🟪🟪🟪🟪🟪🟪
Nästan lika 😁
Artikel i GP idag. Kanske bakom betalvägg.
Kul att det uppmärksammas!
https://www.gp.se/livsstil/skaparen-bakom-svenska-wordle-vers...
Om det är samma...finns väl 3-4 st svenska varianter (Inte sett artikeln eftersom betalvägg)
Nästan lika 😁
Om det är samma...finns väl 3-4 st svenska varianter (Inte sett artikeln eftersom betalvägg)
Absolut, men den här handlar faktiskt om Ordlig.se men även en del om Wordle som ska vara originalet.
4 gissningar idag
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
Ryzen 5 5600|Asus X-470|32Gb DDR4|MSI 4070 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X