En speedrunner har klarat Stardew Valley på imponerande 17 minuter

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns det ens ett "slut" på Stardew Valley? Trodde det var ett evighetsspel. 🤔

100% ger en slutscen. Tog mig 169 timmar. Du kan fortsätta efter det men det finns inget mer att klara, möjligtvis några prestationer.

Medlem

Ni kunde också ha länkat den här, för att slippa timer-Gate.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Folk får spela hur de vill för min del men det betyder inte att jag tycker de är duktiga för att de fuskar eller hoppar över.

Folk som spelar typ Darksouls "normalt" o gör allt och klarar spelet utan att dö, då skulle jag tycka de är duktiga .

Så folk som använder sig av en exploit som är frame perfect samt behöver extremt många timmar att lära sig, är samma sak som att fuska? Du tycker det är samma sak som att lära sig konami koden?

Men dom är inte duktiga ifall dom gör allting som en "duktig" spelare hade gjort, bara 10 gånger snabbare?

Smaken är som baken, i guess.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Folk får spela hur de vill för min del men det betyder inte att jag tycker de är duktiga för att de fuskar eller hoppar över.

Folk som spelar typ Darksouls "normalt" o gör allt och klarar spelet utan att dö, då skulle jag tycka de är duktiga .

Vad sägs om en kille som klarar:

  • Demon's Souls

  • Bloodborne

  • Dark Souls

  • Dark Souls 2

  • Dark Souls 3

i en sittning på cirka 16h utan att bli skadad en enda gång eller uppgradera sin karaktär i något av spelen

Videon nedan tar upp bedriften.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Folk får spela hur de vill för min del men det betyder inte att jag tycker de är duktiga för att de fuskar eller hoppar över.

Folk som spelar typ Darksouls "normalt" o gör allt och klarar spelet utan att dö, då skulle jag tycka de är duktiga .

Jag tänker att man får se det som olika "sporter" med olika regelverk och olika mål.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar