NFT-företaget som Troy Baker marknadsför tog ljudklipp från annan tjänst

Robot
NFT-företaget som Troy Baker marknadsför tog ljudklipp från annan tjänst

"Ni kan antingen hata eller skapa" – Troy Baker.

#Nft, #Troy-baker


FM-guru
F.d. Sisyr

Bluff och båg i NFT-branschen?

Medlem

Spelbranschen har gått bananas i någon slags NFT-fomo, vilket utifrån mitt synsätt bara stärker intrycket av att det är ett pyramidspel.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

I detta fall väljer jag ”hata”.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Den polariserande retoriken ("ni är antingen med eller mot oss" - "you can create or hate") från en ändå någorlunda tongivande individ i spelbranschen gör det hela ju bara ännu mer tragiskt - är det den retoriken som krävs för att sälja in något som ska vara så otroligt fantastiskt och revolutionerande? Bra marknadsföring där.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Bra svar från "fifteenai".


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Nu händer så klart sådant här med eller utan spännande förkortningar, men det är alltid kul, det är som nyhetsflödet efter cp77 kom ut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vilka jävla nötter.
Jag är med på hat-tåget mot detta fenomen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Spelbranschen har gått bananas i någon slags NFT-fomo, vilket utifrån mitt synsätt bara stärker intrycket av att det är ett pyramidspel.

Folk missade tåget för Bitcoin/kryptovaluta och försöker nu vara med på nästa ”stora” grej. Alla vill bli rika utan att anstränga sig, och de fort. Så nu hoppas de på att NFT är det nya.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Folk missade tåget för Bitcoin/kryptovaluta och försöker nu vara med på nästa ”stora” grej. Alla vill bli rika utan att anstränga sig, och de fort. Så nu hoppas de på att NFT är det nya.

Ja, det är exakt det intrycket jag får av hela den här NFT-cirkusen. Det sjuka är att det kommer att fungera, i varje fall till en början. Det finns en vettig marknad för NFT's(konsertbiljetter och liknande), men det mesta av det jag sett är ju rent trams, konstruerat för att hala in suckers som inte kan låta bli att hoppa på tåget.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Fniss, visst är det märkligt att om man skapar en marknad vars centrala idé är ingen central kontroll (blockchain) så får man ingen kontroll som följd?

Härligt det där!

Medlem

NFT. Praktexempel på att hitta en lösning på ett problem som inte finns. Idioti.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Play Watch Listen om det hela.

Men tråkigt att han gav sig in i detta, speciellt med tanke på att folk i hans närhet var starkt kritiska.
Har bara hunnit lyssna på halva än så länge, men jag tycker att det är bra att Alanah är tydlig med att retoriken som Troy och NFT:are använder inte är ok, speciellt när Troy säger att han inte förlorar sina "riktiga" vänner på grund av detta och Alanah då säger att det kan han visst göra, speciellt om han fortsätter pusha för NFTs.

Medlem

Nu kanske jag är trög (kan vara det ändå), men jag fattar verkligen inte vad NFT är. Försökt att kolla videos som ska förklara, men jag är fortfarande förvirrad..

Kan någon, förklara på 2-3 meningar enkelt(tänkt du ska förklara det för en äldre person) vad det är, och varför vill jag ha det?

Förstår att det är nonfundable token, men vad betyder det i helhet? Är det som ett skin i ett spel? eller är detta något mer unikt?

Medlem
Skrivet av wololo:

Nu kanske jag är trög (kan vara det ändå), men jag fattar verkligen inte vad NFT är. Försökt att kolla videos som ska förklara, men jag är fortfarande förvirrad..

Kan någon, förklara på 2-3 meningar enkelt(tänkt du ska förklara det för en äldre person) vad det är, och varför vill jag ha det?

Förstår att det är nonfundable token, men vad betyder det i helhet? Är det som ett skin i ett spel? eller är detta något mer unikt?

Jag fattar inte heller, det enda jag förstår är att något är: # Något är unikt och kan inte kopieras? # Det kräver internet för att ens existera?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fantastiskt när det hypas upp folk som inte har någon aning om vad det är de pratar om till att marknadsföra något - visst, det görs hela tiden, och det har gjorts sedan urminnes tider, men det gör det inte mindre genomskinligt.

Det låter som Troy Baker (i alla fall om man lyssnar på honom och hans egna ord - sen är han en skådespelare, så jag tar dem ändå med en liten gnutta salt) faktiskt trodde på idén och nånstans ville väl. Men det förändrar ju inte riktigt hur konceptet ser ut eller implementeras, eller problemen som står där som en gigantisk elefant i rummet, eller att han valde att inte lyssna på kritiken som kom och bara avfärdade det som "hat". (Att initiativet han marknadsförde inte direkt bara handlar om att fantastiskt och fint skapa saker.)

Påminner lite om hur bl.a. VPN-tjänster marknadsförts av en rad "kändisar" (nåja, YouTube- och Twitch-sådana) med högst tveksamma argument och skrämseltaktiker.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

eld
Medlem
Skrivet av Priapsi:

Ja, det är exakt det intrycket jag får av hela den här NFT-cirkusen. Det sjuka är att det kommer att fungera, i varje fall till en början. Det finns en vettig marknad för NFT's(konsertbiljetter och liknande), men det mesta av det jag sett är ju rent trams, konstruerat för att hala in suckers som inte kan låta bli att hoppa på tåget.

Fast vilket problem med nuvarande biljettsystem löser nfts?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Play Watch Listen om det hela.

Men tråkigt att han gav sig in i detta, speciellt med tanke på att folk i hans närhet var starkt kritiska.
Har bara hunnit lyssna på halva än så länge, men jag tycker att det är bra att Alanah är tydlig med att retoriken som Troy och NFT:are använder inte är ok, speciellt när Troy säger att han inte förlorar sina "riktiga" vänner på grund av detta och Alanah då säger att det kan han visst göra, speciellt om han fortsätter pusha för NFTs.

https://www.youtube.com/watch?v=HcJDYkm4jZA

Hoppa runt lite i videon och så fort Troy snackar får jag intrycket av en person som är full av skit.

Medlem
Skrivet av eld:

Fast vilket problem med nuvarande biljettsystem löser nfts?

Digitala biljetter använder för det mesta qr-koder nuförtiden, men de är ganska osäkra och lätta att kopiera. Där kan NFT erbjuda en större säkerhet för kunderna.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

eld
Medlem
Skrivet av Priapsi:

Digitala biljetter använder för det mesta qr-koder nuförtiden, men de är ganska osäkra och lätta att kopiera. Där kan NFT erbjuda en större säkerhet för kunderna.

Biljetter kan väl bara kopieras av någon som har tillgång till biljetten, det är inte lätt att skapa en konsertbiljett från tomma intet.

Andrahandsmarknaden ska vi inte prata om, den behöver inte mer ammunition.

Medlem

Jag var försiktigt positiv till NFTs i spel i början för jag trodde det skulle vara att man exempelvis grindade ihop till ett vapen i ett spel och att det bara fanns ett bestämt antal av det vapnet. Sen skulle jag kunna välja att behålla eller sälja vapnet till någon annan och kunna se hela ägandehistoriken. Lite som att man kunde tjäna riktiga pengar på sitt grindande.
Men jag har insett att det bara är ännu ett sätt för spelföretag och andra kreatörer att mjölka folk på pengar. Som Lirilesh skrev, det är bara ännu ett sätt som en del vill bli rika utan ansträngning.

Skrivet av Fearnox:

Play Watch Listen om det hela.

Men tråkigt att han gav sig in i detta, speciellt med tanke på att folk i hans närhet var starkt kritiska.
Har bara hunnit lyssna på halva än så länge, men jag tycker att det är bra att Alanah är tydlig med att retoriken som Troy och NFT:are använder inte är ok, speciellt när Troy säger att han inte förlorar sina "riktiga" vänner på grund av detta och Alanah då säger att det kan han visst göra, speciellt om han fortsätter pusha för NFTs.

https://www.youtube.com/watch?v=HcJDYkm4jZA

Jag gillar Alanah. Hon verkar både ha vettiga åsikter om mycket och insikt i hur spelbranschen fungerar eftersom hon både varit speljournalist och spelutvecklare.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av eld:

Biljetter kan väl bara kopieras av någon som har tillgång till biljetten, det är inte lätt att skapa en konsertbiljett från tomma intet.

Andrahandsmarknaden ska vi inte prata om, den behöver inte mer ammunition.

https://www.leewayhertz.com/how-nft-ticketing-works/

Det här förklarar bättre än vad jag kan göra och just den aspekten är jag försiktigt positiv till när det gäller NFT's. Det beror såklart på hur man lägger upp de olika systemen, men även när det gäller scalpers verkar det som att man kan implementera fler säkerhetsåtgärder på det här sättet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

eld
Medlem
Skrivet av Priapsi:

https://www.leewayhertz.com/how-nft-ticketing-works/

Det här förklarar bättre än vad jag kan göra och just den aspekten är jag försiktigt positiv till när det gäller NFT's. Det beror såklart på hur man lägger upp de olika systemen, men även när det gäller scalpers verkar det som att man kan implementera fler säkerhetsåtgärder på det här sättet.

Jag läste igenom det där, att förhindra scalpers verkar inte vara på agendan, det är snarare att resales uppmuntras, med fördelen att första biljettsäljaren kan ta en procent av all försäljning.

Men det mesta är som sagt redan möjligt med centraliserade system, men visst, säkerheten på en biljett som NFT är oslagbar, även om verifieringen av biljetten är centraliserad.

Och sen finns det ju konceptet non transferable tokens, som hade gjort andrahandsförsäljning något jobbigare.

Medlem

Visst kan man himla med ögonen åt en hel del NFT-relaterade exempel, men tycker ändå det är kul och intressant att det kommer något nytt som får genomslag. Att kunna följa laborerandet och testandet av en ny teknik i form av olika applikationer sker ändå inte jätteofta.

Det är tröttsamt att allt man läser om NFT just nu handlar om att aktörer vill göra snabba klipp, men när det här har mognat är jag säker på att vi kommer kunna se mer jordnära exempel som inte är sönderkommersialiserade från start.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag läste igenom det där, att förhindra scalpers verkar inte vara på agendan, det är snarare att resales uppmuntras, med fördelen att första biljettsäljaren kan ta en procent av all försäljning.

Men det mesta är som sagt redan möjligt med centraliserade system, men visst, säkerheten på en biljett som NFT är oslagbar, även om verifieringen av biljetten är centraliserad.

Och sen finns det ju konceptet non transferable tokens, som hade gjort andrahandsförsäljning något jobbigare.

Det är, som sagt, baserat på hur man lägger upp systemet som organiserande part. Man tar upp problemen med bottar och möjligheten att köpa på sig stora mängder biljetter under nuvarande system och att man bättre kan kontrollera detta med NFT. Jag säger inte att det blir bättre, men att det KAN bli bättre om det implementeras på rätt sätt.

De som organiserar ett event gynnas rätt sällan av att priserna drivs upp på svarta marknaden, så incitamenten finns för att skapa en mer kontrollerad försäljning OM man vill. Vi får se helt enkelt.

Det är för övrigt ganska lustigt att vi diskuterar den enda möjligt positiva aspekten av NFT som jag kan komma på och inte ens det är givet på något sätt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av wololo:

Nu kanske jag är trög (kan vara det ändå), men jag fattar verkligen inte vad NFT är. Försökt att kolla videos som ska förklara, men jag är fortfarande förvirrad..

Kan någon, förklara på 2-3 meningar enkelt(tänkt du ska förklara det för en äldre person) vad det är, och varför vill jag ha det?

Förstår att det är nonfundable token, men vad betyder det i helhet? Är det som ett skin i ett spel? eller är detta något mer unikt?

Skrivet av Hipshot:

Jag fattar inte heller, det enda jag förstår är att något är: # Något är unikt och kan inte kopieras? # Det kräver internet för att ens existera?

Då är det dags för en ny NFT tråd, och åter igen en viktig video att se rörande NFTs.

Lyssna på denna när ni har tid. det är från personen som "piratkopierade" alla nfts. Och han går igenom exakt vad de är och problemen och potentiella möjligheter med dom.

Denna borde i princip vara pinnad tillsammans med alla NFT nyheter, även om den är lite lång då det är en intervju.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

NFT. Praktexempel på att hitta en lösning på ett problem som inte finns. Idioti.

Problemet finns visst, iaf för mig. Jag har 50-70 spel i mitt steambibliotek som jag inte kan sälja. Hade gladeligen sålt dessa för några dollars och lite mer per stycket.

GameStop,NFT och Lrc kommer göra detta möjligt inom snar framtid. Känns bra.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

...
Det är för övrigt ganska lustigt att vi diskuterar den enda möjligt positiva aspekten av NFT som jag kan komma på och inte ens det är givet på något sätt.

Det säger rätt mycket att den enda "positiva" aspekten jag hört någon nämna rent konkret är ett sätt som kommer låta konsumenterna köpa biljetter till konserter via privatpersoners/företag/scalpers auktioner istället för ett fast pris via konsertarrangören.

Toppen. Framtiden. Woooo...

Medlem
Skrivet av bluebird:

Visst kan man himla med ögonen åt en hel del NFT-relaterade exempel, men tycker ändå det är kul och intressant att det kommer något nytt som får genomslag. Att kunna följa laborerandet och testandet av en ny teknik i form av olika applikationer sker ändå inte jätteofta.

Det är tröttsamt att allt man läser om NFT just nu handlar om att aktörer vill göra snabba klipp, men när det här har mognat är jag säker på att vi kommer kunna se mer jordnära exempel som inte är sönderkommersialiserade från start.

Ny teknik kan vara jättespännande, speciellt när saker gagnar mänskligheten, gagnar miljön och blir mer energi och kostnads -effektiv.

NFT är raka motsatsen till ovanstående.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det säger rätt mycket att den enda "positiva" aspekten jag hört någon nämna rent konkret är ett sätt som kommer låta konsumenterna köpa biljetter till konserter via privatpersoners/företag/scalpers auktioner istället för ett fast pris via konsertarrangören.

Toppen. Framtiden. Woooo...

https://youtu.be/xbAyWA998Qc

Det är ju en negativ aspekt i min bok, helt klart.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar