Klassiska varumärket Psygnosis kan vara på väg tillbaka

Robot
Klassiska varumärket Psygnosis kan vara på väg tillbaka

Kommer Sony återuppliva den populära ugglan?

#psygnosis


Medlem

Förmodligen ska dom bara sälja lite Psygnosis NFT's ....

Medlem

Oh Oh Oh! G-Police var nog favoriten

Medlem

Spelade dessa rätt friskt

Overboard, nog en av de roligaste piratspel jag kört.

Även drakan order of the flame, dark fantasy, riktigt coolt koncept. Spelade demot en del som kom med en cd-skiva från pc gamer.

Körde båda spelen med mitt dåvarande voodoo-kort


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag kommer ihåg jag har spelat "Attack of the Saucerman". Det var kul spel. Hoppas studion kommer tillbaka.

Skribent

Colony Wars-spelen var ju helt fantastiska.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av magma:

Spelade dessa rätt friskt

Overboard, nog en av de roligaste piratspel jag kört.
https://www.youtube.com/watch?v=Ju1ZqI8dkoE&t=1449s

Overboard var rätt kul. Har spelat Playstation-versionen. Jag och en till grävde fram det ur den gamla spelskattkistan här om året och recenserade det här. Vad jag gillar mest med det är att spelkonceptet var en så annorlunda idé. Det kändes verkligen inte som något annat spel man spelade.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av waeress:

Förmodligen ska dom bara sälja lite Psygnosis NFT's ....

Herregud, men jag tänkte i exakt samma bittra bana!

Psygnosis, min ungdoms mest eftertraktade spelomslag <3 Jag kommer inte ihåg lika mycket av spelen, men konsten och musiken lever kvar i minnet ^^

Medlem

Trevligt, gillar den uggleloggan. Faktiskt. Och spelet Agony, när man spelar som ugglan.

Medlem

Rollcage 1&2 var jädra coola spel! Härlig carcombat med galen fartkänsla.

Medlem

...kärlek

Medlem

Fan va kul. Älskar Psygnosis! Många minnesvärda spel, främst från Amiga 500 tiden. Bästa loggan och namn på utvecklare någonsin dessutom.

Medlem

Psygnosis var väl främst utgivare? Håller med om att deras spelomslag var episka. Discworld, Ecstatica spelen och Rollcage spelades flitigt när det begav sig.

Medlem
Medlem

Jäkla vilken nostalgi i den tråden! Hade helt glömt hur många fantastiska spel som släpptes under Psygnosis! Hoppas det är något spännande på g och inte bara NFT-relaterat 🙏

Medlem
Skrivet av Pettor:

Jäkla vilken nostalgi i den tråden! Hade helt glömt hur många fantastiska spel som släpptes under Psygnosis!

Ja, 1997 t ex var tidigare nämnda Overboard ett av över 20 spel som utvecklades och/eller gavs ut av Psygnosis. Bara DET året alltså!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Fan va kul. Älskar Psygnosis! Många minnesvärda spel, främst från Amiga 500 tiden. Bästa loggan och namn på utvecklare någonsin dessutom.

Japp, samma här. Shadow of the beast, Agony och Microcosm tillhör favoriterna. Loggan var ju sign of approval på sin tid. 👍

Redaktör

Jag tänkte säga Barbarian (halshuggningarna!). Men ser nu att det fanns två Barbarian-spel, och det Psygnosis gjorde var ett annat. Nåväl, Lemmings var fenomenalt. Blood Money minns jag mest som grissvårt, och Shadow of the Beast som ett fantastiskt yttre som väl inte var världens roligaste.


signatur
Medlem

Lemmings i split-screen med två möss på Amiga var tider det. Minns hur jag och en kompis på sena 80-talet gick och dagdrömde om att få spela det tillsammans, så när jag fick en extra mus i julklapp så var det bästa julklappen. R.I.P. min vän som fick lämna oss alldeles för tidigt. Han hade också en speciell kärlek till Amiga där Lemmings och Psygnosis låg honom lika varmt om hjärtat som för mig.

Medlem

Discworld 1 & 2 är ju bland de bästa peka-och-klicka spel som gjorts. Spelade igenom båda igen för bara något år sedan.

Avstängd

Nytt Wipeout med PS5 Grafik = Epic WIn


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Det var ju dem som gjorde dem bästa PlayStation spelen enligt mig. Wipeout och Colony Wars 1 och 2.

Medlem
KoP
Medlem

Inte att förglömma Shadow of the Beast spelen när man pratar Psygnosis.

Eller Agony, Hired Guns, Nitro, Walker, Blood Money, Menace.. med mera.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Trevligt, gillar den uggleloggan. Faktiskt. Och spelet Agony, när man spelar som ugglan.

Samma här!
Spelade Agony med polarna på Amiga 500.

Medlem
Skrivet av KoP:

Inte att förglömma Shadow of the Beast spelen när man pratar Psygnosis.

Eller Agony, Hired Guns, Nitro, Walker, Blood Money, Menace.. med mera.

Ja Hired Guns!
Split screen med 4 personer samtidigt.
Grymt kul och lite intimt då alla fick samsas om 2 joysticks och ett tangentbord.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Nytt Wipeout med PS5 Grafik = Epic WIn

Med stöd för PSVR2 såklart!

Sedan får vi inte glömma deras legendariska samarbete med The Designers Republic (hemsida)!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Discworld 1 & 2 är ju bland de bästa peka-och-klicka spel som gjorts. Spelade igenom båda igen för bara något år sedan.

Du får väldigt gärna berätta vart du hittade dem spelen. Jag saknar dem spelen

Inaktiv

Jag känner bara till Destruction Derby.
Hade en granne som hade tvåan medan jag själv hade det första, men tvåan verkade ju betydligt bättre.

Medlem
Skrivet av TyranoCyruz:

Du får väldigt gärna berätta vart du hittade dem spelen. Jag saknar dem spelen

Ser ut som att iaf det första finns på internet archive.
https://archive.org/details/msdos_Discworld_1995

12
Skriv svar