Game Pass har nu över 25 miljoner prenumeranter

Robot
Game Pass har nu över 25 miljoner prenumeranter
Medlem

Skulle vara grymt nice om dom kommer lägga till t.ex. World Of Warcraft i deras Xcloud tjänst så man kan streama det igenom Xbox eftersom det stödjer mus och tangentbord

Medlem

Kommer Wow bli gratis att spela med GamePass tro

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kommer Wow bli gratis att spela med GamePass tro

Game Pass Ultimate motsvarar väl ungefär månadskostnaden för WoW så det är nog inte omöjligt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kommer Wow bli gratis att spela med GamePass tro

Det kommer med största sannolikhet inte bli gratis på gamepass, utan kommer fortsätta ha kräva en månadsavgift utöver precis som andra tjänster. Du kommer antagligen till och med behöva ha kvar battle.net precis som du måste spela dina EA spel via EA Play appen.

NiC
Medlem

Elder Scrolls Online är ju t.ex. på GP. Men det är bara base game + morrowind man får, sen får man köpa ESO+ på sidan av. Samt allt annat i in-game affären etc.

RmK
Medlem

Inte förvånande eftersom det är en såpass bra tjänst, hoppas Sony följer efter genom att fortsätta bygga vidare på PS Now.

Har inte testat själv eftersom jag inte riktigt haft tiden till det men kommer nog ge mig på Gamepass för PC för att kunna streama Fable 2 via deras streaming tjänst.

Medlem

Jag är mycket nöjd med min game pass prenumeration och kommer fortsätta som det verkar nu då det finns spel jag aldrig annars skulle rört.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

RmK
Medlem
Skrivet av magma:

Är fortsatt orolig för denna utveckling (även om det finns fördelar med studior som får möjlighet att återfå sin sanna identitet och lösa upp andra intra "knutar" inom företaget, bland annat Raven software som jag har hjärtliga minnen från). Man behöver ju inte måla fan på väggen men så här stora uppköp, och om det fortsätter, kan leda till monopol inom spelindustrin. I min värld är det aldrig bra när ett företag blir alldeles för stort oavsett. Dålig företagskultur behöver stoppas och den biten är jag inte ett dugg orolig över att MS kan lösa.

Jag tror du kanske skriver i fel tråd?

Här är tråden angående att Microsoft köper Activision: https://www.fz.se/nyhet/288971-microsoft-amnar-kopa-activisio...

Frilansare

Phil Spender, som någon klok människa skrev. Intressant hur tydliga Xbox är i sin strategi, och hur de bara maler på. När kommer Sonys motdrag?

Medlem
Skrivet av RmK:

Jag tror du kanske skriver i fel tråd?

Här är tråden angående att Microsoft köper Activision: https://www.fz.se/nyhet/288971-microsoft-amnar-kopa-activisio...

Moderator får göra den bedömningen om inlägget behöver flyttas eller inte men har ändrat i det nu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av magma:

Jag är mycket nöjd med min game pass prenumeration och kommer fortsätta som det verkar nu då det finns spel jag aldrig annars skulle rört.

Det är den stora fördelen med Game Pass, tycker jag. Jag började prenumerera 2017, då var det en väldigt liten tjänst men jag gillade initiativet. Nu har den vuxit något enormt och det finns både gamla godingar som man kanske vill prova igen (eller för första gången) utan att behöva släpa fram sin gamla Xbox 360 och indiespel som man inte är beredd att köpa på ren chans.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Game pass är fantastiskt. Jag stör mig dock på att EA Play är en så värdelös klient om man vill spela EA-spel.

Jag är förväntasfull på vilka titlar som dyker upp från Activision/Blizzard. När Bethesda köptes upp så dök spelen upp nästan med en gång.

Medlem

25+ miljoner är inte illa. Jag hade det men då tiden blev knapp med barn så har jag sagt upp det.
Kommer nog skaffa igen när knodden blir lite äldre och man kan spela igen på PC i några timmar utan avbrott.

Konkurrens är mycket bra så hoppas Sony även om de börjar många år efter, satsar på något liknande. Måste ju börja någonstans.
Och, ja PSNow är en bra början helt klart så att ta det till nästa steg tror jag på.

Synd bara på GamePass att EAPlay kräver deras klient. Borde gå att "synka" så man loggar in bara och sen får spelen via MS direkt istället


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Gen
Medlem

Bra jobbat M$!

Jag avbokade faktiskt mitt GamePass. Klarade Forza 5 och tänkte kanske köra Halo men sen har jag köpt andra spel på Steam, har PS5 osv. Game Pass känns däremot lätt värt det om man bara använder den tjänster och inget annat.

Medlem

Jag kommer inte att sluta med Game Pass Ultimate. Andelen fördelar är sååå mycket mer än nackdelar med Game Pass Ultimate. Och nu när hela katalogen från Activision Blizzard kommer om något år, den affären kommer ta tid, är det rena rama självmordet att inte vara Game Pass prenumerant. Och det är mest för att mata Game Pass med spel.

Medlem
Skrivet av Taskman:

Synd bara på GamePass att EAPlay kräver deras klient. Borde gå att "synka" så man loggar in bara och sen får spelen via MS direkt istället

Måste man det? Jag har bara Fifa 21 installerat från EA men det kan jag starta direkt i Xbox appen utan att öppna EA Play.

Jag har ju EA Play installerat såklart men det är inte igång.

Jag är hel nöjd med mitt Gamepass Ultimate, då min pojk spelar på Xbox och jag på PC, han får många spel och jag får mycket till PC, för 135 kr i månaden så betalar det sig lätt!

Skrivet av Joakim Bennet:

Phil Spender, som någon klok människa skrev. Intressant hur tydliga Xbox är i sin strategi, och hur de bara maler på. När kommer Sonys motdrag?

Sony och Nintendo går samman och förvärvar Capcom, Konami och FromSoft gissar jag på.

Medlem

Hade förväntat mig fler efter all hype och alla 10kr/månaden deals de slängt ut sig.

Väntar ivrigt på den dagen när de går över till Disney + modellen och låser nya storsläpp bakom betalvägg i en månad eller 2. Ska bli kul att se hur det tas emot av alla gamepassförespråkare.

Jag står fast vid att gamepass och tjänster likt den är det sämsta som hänt spelvärlden.

Skrivet av Sillgam:

Hade förväntat mig fler efter all hype och alla 10kr/månaden deals de slängt ut sig.

Väntar ivrigt på den dagen när de går över till Disney + modellen och låser nya storsläpp bakom betalvägg i en månad eller 2. Ska bli kul att se hur det tas emot av alla gamepassförespråkare.

Jag står fast vid att gamepass och tjänster likt den är det sämsta som hänt spelvärlden.

Varför? För att man någon gång i framtiden kanske kan ändra på avtalet? Det kanske också Steam gör någon gång i framtiden, för att få ha dina spel på vår plattform måste du betala xxx-kronor i månaden, eller lås upp extra plats för dina spel genom att betala xxx i månaden?

Alla företag påverkas av marknaden och goodwill, men slutligen handlar det om att hålla fast kunder så länge som möjligt, eller har jag missat något?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hade förväntat mig fler efter all hype och alla 10kr/månaden deals de slängt ut sig.

Väntar ivrigt på den dagen när de går över till Disney + modellen och låser nya storsläpp bakom betalvägg i en månad eller 2. Ska bli kul att se hur det tas emot av alla gamepassförespråkare.

Jag står fast vid att gamepass och tjänster likt den är det sämsta som hänt spelvärlden.

Vilken pessimist.

Jag står fast vid att game pass är ett av det bästa som hänt spelvärlden.

Medlem
Skrivet av magma:

Moderator får göra den bedömningen om inlägget behöver flyttas eller inte men har ändrat i det nu.

Skrivet av Ruffles:

Det är den stora fördelen med Game Pass, tycker jag. Jag började prenumerera 2017, då var det en väldigt liten tjänst men jag gillade initiativet. Nu har den vuxit något enormt och det finns både gamla godingar som man kanske vill prova igen (eller för första gången) utan att behöva släpa fram sin gamla Xbox 360 och indiespel som man inte är beredd att köpa på ren chans.

Kanske är en tidsfråga innan de höjer priset?
Provade också molnspelande igår då TV:n var upptagen senare på kvällen och visst finns det här mycket rum för förbättring då det märks att tekniken ännu inte riktigt är helt mogen. Men visst, för sp-spel som inte kräver låg latens fungerar tjänsten utmärkt. Vill då också poängtera att jag har 500 mbit så är man hos svärföräldrarna på besök och kör på laptopen kommer det inte bli någon vidare bra upplevelse då de har en ganska seg uppkoppling.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

För att spelen blir sämre och kunder blir mer mottagliga för skräp och fula affärsmetoder.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Game pass är fantastiskt. Jag stör mig dock på att EA Play är en så värdelös klient om man vill spela EA-spel.

Jag är förväntasfull på vilka titlar som dyker upp från Activision/Blizzard. När Bethesda köptes upp så dök spelen upp nästan med en gång.

Än så länge fungerar EA-klienten bra för mig men det är onödigt krångligt att behöva kratta grus på "EA tomt" och befinna sig mellan två klienter. De lyckades fimpa bethesda-klienten, varför inte denna också?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Sony och Nintendo går samman och förvärvar Capcom, Konami och FromSoft gissar jag på.

Är det inte ett rykte som cirkulerar om just att Sony och Nintendo går ihop?

Medlem

Jag tror att alla World of warcraft expansioner kommer ingå + någon rabatt på månadskostnaden ifall man har gamepass ultimate eller for pc


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Geeks Gaming

Skaffa precis 24 månader för 33kr. Lagom tyckte jag.

Skrivet av Sillgam:

För att spelen blir sämre och kunder blir mer mottagliga för skräp och fula affärsmetoder.

Jag tror jag förstår hur du tänker där, men kan det inte även vara så att denna gemenskap skapar en större säkerhet för spelutvecklaren? Jag tänker med bättre uppbackning så mår människor bättre, och det brukar ofta vara så i större organisationer. Jag vet, spelindustrin är inte några förebilder på det området, men det betyder inte att det inte kan bli så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Skaffa precis 24 månader för 33kr. Lagom tyckte jag.

Det kan inte stämma, enligt hardcore xbox fanboys så betalar alla 150kr i månaden och Xbox tjänar miljarder varje månad.

12
Skriv svar