Sonys aktie dök med 182 miljarder kr efter uppgiften att Microsoft köper Activision Blizzard

Robot
Sonys aktie dök med 182 miljarder kr efter uppgiften att Microsoft köper Activision Blizzard

Tappade 13 % - största raset sedan 2008.

#activision-blizzard, #microsoft, #sony


Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Medlem

Destiny som spelserie är inte del av Activision-Blizzard sedan 2019.

Förstår dock oron när Sony har visat lite till inget intresse att möta Microsofts taktik att köpa upp hela världen. Sony borde vara med och slåss om att köpa såväl SEGA som Square Enix, istället sitter man och rullar tummarna över att ha ett fåtal starka förstapartstitlar.

Medlem

Jag köpte mer 😅
Stabilt bolag.

Vi får väl se om det var ett bra beslut efter att nyhetens behag lagt sig.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Destiny som spelserie är inte del av Activision-Blizzard sedan 2019.

Slarv - tack!


signatur
Redaktör
Skrivet av jeppe109:

Jag köpte mer 😅
Stabilt bolag.

Vi får väl se om det var ett bra beslut efter att nyhetens behag lagt sig.

"Nyhetens obehag" om Sony får säga sitt.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Destiny som spelserie är inte del av Activision-Blizzard sedan 2019.

Förstår dock oron när Sony har visat lite till inget intresse att möta Microsofts taktik att köpa upp hela världen. Sony borde vara med och slåss om att köpa såväl SEGA som Square Enix, istället sitter man och rullar tummarna över att ha ett fåtal starka förstapartstitlar.

God of war
Gran Turismo
The last of us
Uncharted
Horizon

Har säkert glömt några. Det är riktigt starka titlar

Medlem

Detta är ju väldigt messed up asså! Måste ju innebära att Sonys gamla guldgossar Spyro och Crash nu mera ägs av Microsoft (!!!!!) Well played Microsoft, well played!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Destiny som spelserie är inte del av Activision-Blizzard sedan 2019.

Förstår dock oron när Sony har visat lite till inget intresse att möta Microsofts taktik att köpa upp hela världen. Sony borde vara med och slåss om att köpa såväl SEGA som Square Enix, istället sitter man och rullar tummarna över att ha ett fåtal starka förstapartstitlar.

Nå, Sony är ju fortfarande större än Microsoft även om köpet går igenom. Så snarare äd det så att Microsoft köper ikapp sig. Men tror snarare det är ett svar på hur mycket tencent köpt in sig i och att Microsoft inte vill tappa mot dem än Sony.


signatur

Ultrazine

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av normalniklas:

Nå, Sony är ju fortfarande större än Microsoft även om köpet går igenom. Så snarare äd det så att Microsoft köper ikapp sig. Men tror snarare det är ett svar på hur mycket tencent köpt in sig i och att Microsoft inte vill tappa mot dem än Sony.

Nåja, Microsoft är bra mycket större.

EDIT: Fast du menade antagligen när det gäller spelbranschen.

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Nå, Sony är ju fortfarande större än Microsoft även om köpet går igenom. Så snarare äd det så att Microsoft köper ikapp sig. Men tror snarare det är ett svar på hur mycket tencent köpt in sig i och att Microsoft inte vill tappa mot dem än Sony.

Sonys speldivision är nog större än Xbox, men Microsoft är typ 15 gånger större än Sony.

Medlem

Sånt här händer alltid och kommer återhämta sig om några dagar.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Tappade 13 % - största raset på 24 år.
,,,

Visserligen var det ett tag sedan 2008, men 24 år är nog att ta i


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag köpte mer 😅
Stabilt bolag.

Vi får väl se om det var ett bra beslut efter att nyhetens behag lagt sig.

Kunde inte heller låta bli att köpa på mig lite


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Så om man hade haft bra med kosing är det nu man ska passa på o köpa Sony aktier alltså.. innan de återhämta sig igen menar jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av johanAndersson:


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av ibrazingaro:

God of war
Gran Turismo
The last of us
Uncharted
Horizon

Har säkert glömt några. Det är riktigt starka titlar

Absolut! De serierna var med och gjorde PS4 till en mer eller mindre nödvändig konsol under förra generationen och gjorde att MS fick stark kritik för att ha få exklusiviteter att bemöta dem med. Nu köper de dock in sig och istället för att skapa nya originella spelserier och bygger upp dem likt Sony gjort tar de befintliga storsäljare och gör till sina egna. Bara Call of Duty är ett enormt tapp att inte längre ha på sin (online)plattform. På så sätt är det ju väldigt strategiskt av Microsoft med detta uppköp. De har dock mycket att städa upp i ett ganska skandalomsusat bolag som också tappat mycket i utvecklarkvalitet sedan sammanslagningen.

Medlem

Sådär ja Puttade in 25k i Sony nu och vattnar med lite hopp om en stark återhämtning


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

It's not a lake, it's an ocean

Aktiemarknaden kissar ju på sig för minsta lilla så det där lär stabiliseras.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av ibrazingaro:

God of war
Gran Turismo
The last of us
Uncharted
Horizon

Har säkert glömt några. Det är riktigt starka titlar

Microsoft,

Forza
Gears
Sea of Thieves
Halo

Minecraft
Skyrim
Doom
Diablo
Call of duty
Overwatch
World of warcraft
Hearthstone
Starcraft
Fable
Hellblade
Wolfenstein
...
...
...


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Helt klart bra läge att shoppa aktier


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Destiny som spelserie är inte del av Activision-Blizzard sedan 2019.

Förstår dock oron när Sony har visat lite till inget intresse att möta Microsofts taktik att köpa upp hela världen. Sony borde vara med och slåss om att köpa såväl SEGA som Square Enix, istället sitter man och rullar tummarna över att ha ett fåtal starka förstapartstitlar.

Det dumaste jag läst, vill minnas att Sony levererar riktigt många titlar som får riktigt bra betyg, medans MS har ekonomin att kunna köpa till sig "färdiga produkter" så har deras titlar inte varit i närheten av Sonys kvalite, gör om gör rätt. (Nej jag är inte ett ps fan boy, PCmasterrace, ps sammlar dam i tv bänken)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av danskung:

Microsoft,

Forza
Gears
Sea of Thieves
Halo

Minecraft
Skyrim
Doom
Diablo
Call of duty
Overwatch
World of warcraft
Hearthstone
Starcraft
Fable
Hellblade
Wolfenstein
...
...
...

Nu tar vi spelen som kommer rakt ifrån MS.....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Blir nog inte att köpa playstation 6 när den kommer. Hittills har jag bara haft kul med Returnal på ps5.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Sådär ja Puttade in 25k i Sony nu och vattnar med lite hopp om en stark återhämtning

Lycka till, då. Jag sålde Sony och köpte Ubisoft. Hann sälja Sony med vinst.

Redaktör
Skrivet av matt76:

Visserligen var det ett tag sedan 2008, men 24 år är nog att ta i

Hausse i huvudet av alla siffror, råkade slänga på några extra. Tack, fixat.


signatur
Medlem
Skrivet av miffot:

Nu tar vi spelen som kommer rakt ifrån MS.....

Alla nämnda serier och titlar kommer rakt från MS i och med att MS nu äger utvecklarna.

Medlem
Skrivet av danskung:

Microsoft,

Forza
Gears
Sea of Thieves
Halo

Minecraft
Skyrim
Doom
Diablo
Call of duty
Overwatch
World of warcraft
Hearthstone
Starcraft
Fable
Hellblade
Wolfenstein
...
...
...

Alla finns på PC

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Detta är ju väldigt messed up asså! Måste ju innebära att Sonys gamla guldgossar Spyro och Crash nu mera ägs av Microsoft (!!!!!) Well played Microsoft, well played!

Tänkte inte på det!
Rätt komiskt faktiskt

Skriv svar