Kvällen är räddad! Maffig storytrailer från Horizon Forbidden West

Robot
Kvällen är räddad! Maffig storytrailer från Horizon Forbidden West
Medlem

Brukar kolla på en trailer tills jag inser att jag vill se filmen/spela spelet.. Då stänger jag av dirr

Älskade ettan, så hann inte så långt i denna trailern nej!

Färgsättningen är helt underbar, så tröttsamt med brun sörja överallt annars.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Dex
Medlem

Gud vad detta ser trevligt ut! Kommer bli väldigt jobbigt att både detta och Elden Ring kommer nästan samtidigt. Nästan så man hoppas på att Elden Ring försenas en vecka eller två

Medlem

Ser underbart ut, kan knappt vänta!

Medlem

Synd att det inte är max 20 timmar långt.
Jag har inte tid för alla långa spel. 😥


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Vill se mer Horizon call of the mountain


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vill verkligen gilla det första spelet, jag tycker att världen, konceptet och alla mekaniska varelser är riktigt häftigt, skitcool värld. Men gameplayet var inte mycket att hänga i granen tyckte jag, det kändes stelt och väldigt repetitivt. Har försökt mig på spelet tre gånger nu, men tröttnar alltid en bra bit in i spelet.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Tror detta kan bli hur grymt som helst


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Dex:

Gud vad detta ser trevligt ut! Kommer bli väldigt jobbigt att både detta och Elden Ring kommer nästan samtidigt. Nästan så man hoppas på att Elden Ring försenas en vecka eller två

haha jag har tänkt o lösa det o betala horizon med januari pengen o elden ring med februari pengen
Rent ekonomiskt alltså. Sedan blir de o köra klart horizon först o sen ta itu med elden ring så det får nog ligga på hyllan en stund men det är härligt o veta man har ett grymt lir till direkt efter man är klar med horizon..


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hoppas på ett bra spel.

Medlem

Hypen är stor, jag brukar vanligtvis hålla hypen nere för när den blir för stor blir man oftast besviken för att man haft helt fel förväntningar, men är spelet som första, fast med förbättringar på allt som var svagt och nya grejer så blir det nice. Älskar första spelet, det har brister men så mycket jag bara inte kan säga nej till. Denna trailer gjorde mig bara mer hypad! Längtar att få öppna min Regalla Edition av spelet nästa månad!

Medlem

Jag är redo.

Medlem
Skrivet av Enartz:

Synd att det inte är max 20 timmar långt.
Jag har inte tid för alla långa spel. 😥

Du bränner igenom Main Story på runt 20 timmar i ettan om du enbart fokuserar på den. För mig tog första genomspelningen runt 50, men jag spelar rätt långsamt och samlar gärna på mig en massa lull för upplevelsens skull


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ettan var och förblir ett av den generationens absolut bästa spel för egen del. Tvåan kan mycket väl bli den här generationens bästa spel, eller i alla fall topp-5.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Dex
Medlem
Skrivet av SunShine:

haha jag har tänkt o lösa det o betala horizon med januari pengen o elden ring med februari pengen
Rent ekonomiskt alltså. Sedan blir de o köra klart horizon först o sen ta itu med elden ring så det får nog ligga på hyllan en stund men det är härligt o veta man har ett grymt lir till direkt efter man är klar med horizon..

Ja och sen är problemet att både Sifu och Dying Light 2 också kommer i Februari! Men dom 2 får snällt vänta tills man är klar med Horizon och Elden Ring!

Kan inte minnas när jag senast var så här hypad för en specifik månad!

Inaktiv

Ser så jäkla nice ut. Är redo.

Medlem

Ser grymt ut. ettan var fantastiskt superbra och jag gillar att dom försenat tvåan lite och därmed haft tid att finslipa allt in i det sista. Ett givet dag 1 köp.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Force:

Jag vill verkligen gilla det första spelet, jag tycker att världen, konceptet och alla mekaniska varelser är riktigt häftigt, skitcool värld. Men gameplayet var inte mycket att hänga i granen tyckte jag, det kändes stelt och väldigt repetitivt. Har försökt mig på spelet tre gånger nu, men tröttnar alltid en bra bit in i spelet.

Jag håller med dig. Dialogerna var dessutom fruktansvärt tråkiga och karaktärerna likaså. Jag spelade dock klart det och det var ju helt klart världen och robotarna som höll ihop det men jag är inte lika lyrisk som många andra.
Med det sagt så köper jag ändå Forbidden West och hoppas på förbättringar på bl.a de punkterna.

Fragtjuv

Ja. Det ser ju onekligen intressant ut.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Enartz:

Synd att det inte är max 20 timmar långt.
Jag har inte tid för alla långa spel. 😥

Vad är viktigast, spela många spel eller spela bra spel?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sjukt taggad på det här! Det första spelet var det bästa förra generationen enligt mig så ser verkligen fram emot den här releasen.


signatur

PSN: Swede_78

Frilansare

Min hype har avtagit något rejält. Kan inte sätta fingret på vad det beror på. Men det kanske bara är nyttigt - gå in utan förväntningar och så vidare!

Medlem

Spelar precis igenom första igen NG+ och vet inte om jag vågar se denna.
Ser fram emot spelet men är inte superhype på det sättet. Kanske mest för att jag inte har tid då knodden tar upp tiden.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Force:

Jag vill verkligen gilla det första spelet, jag tycker att världen, konceptet och alla mekaniska varelser är riktigt häftigt, skitcool värld. Men gameplayet var inte mycket att hänga i granen tyckte jag, det kändes stelt och väldigt repetitivt. Har försökt mig på spelet tre gånger nu, men tröttnar alltid en bra bit in i spelet.

Samma här, jag klarar verkligen inte av att spela det, blir så otroligt uttråkad bara efter bara någon timme. Karaktärerna känns ointressanta och tråkiga. På ytan låter storyn som något som skulle kunna hålla kvar mig men det faller liksom platt på något vis. Och ovanpå detta gameplay som bara känns som att man gör samma sak om och om igen, alldeles för länge.

Medlem

Bara den trailern innehåller ungefär 10 gånger mer story än hela Halo infinite

Horizon Forbidden West är verkligen det enskilda spel som mest får mig att ångra att jag köpte en Xbox istället för PS5 (i övrigt är jag väldigt nöjd med Xboxen), tycker det första spelet är ett av de bättre jag någonsin spelat. Jag håller med om att delar av spelmekaniken var lite väl stel, men miljön, storyn och känslan av att utforska tyckte jag med råge övervägde. Ett av få spel jag inte velat skulle ta slut.

Lite nyfiken på om det är samma personer som inte gillade det som inte heller gillar BoTW, jag fick lite samma vibbar av de två spelen.

Edit: Om man planerar att spela spelet i närtid hade jag absolut låtit bli den här trailern, den är riktigt bra gjord, men den visar mycket.

Dex
Medlem
Skrivet av jaqob_:

Bara den trailern innehåller ungefär 10 gånger mer story än hela Halo infinite

Eh ok? Tyckte det var ett konstigt sätt att se det på och lite mysko att jämföra Halo med Horizon.....

Tyckte själv att Halo Infinite hade väldigt mycket bra story när jag spelade det. Var lite rörigt ibland, men det var mer för att jag inte hade spelat Halo sen Halo 2 så inte så konstigt att man inte hängde med!

Men visst var detta en bra story trailer för Horizon! Lite kul att det också bekräftades nu att Carrie-Ann Moss är med i spelet också!

Så taggad!

Medlem

Zero Dawn var ett enastående spel! Enda egentliga kritiken jag hade var att de samhällen/städer man besökte upplevdes väldigt stela och opersonliga. Men detta påstår de ju att de ska ha rådigt bot på! Taggad

Skribent
Skrivet av jaqob_:

Lite nyfiken på om det är samma personer som inte gillade det som inte heller gillar BoTW, jag fick lite samma vibbar av de två spelen.

Edit: Om man planerar att spela spelet i närtid hade jag absolut låtit bli den här trailern, den är riktigt bra gjord, men den visar mycket.

Jag tycker personligen ettan var rätt mediokert. Själva storyn växte under spelets gång och Aloy är en cool karaktär så jag tog mig igenom det, dock spelade jag aldrig expansionen och har jag ingen direkt hajp för 2an. Däremot gillar jag ju BOTW väldigt mycket.

Men som jag förstått det var det ju mer en beef mellan BOTW-fansen och Horizon-fansen när det väl begav sig. BOTW-fansen tyckte inte Horizon hade samma frihet (gick ju inte klättra överallt bland annat) och Horizon-fansen tyckte BOTW var tomt och opersonligt. Drogs ju massa paralleller med att både Link och Aloy har pilbåget etc, massa tjafs var det i alla fall om man ska tro vad som skrivs på diverse forum på nätet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Bara den trailern innehåller ungefär 10 gånger mer story än hela Halo infinite

Horizon Forbidden West är verkligen det enskilda spel som mest får mig att ångra att jag köpte en Xbox istället för PS5 (i övrigt är jag väldigt nöjd med Xboxen), tycker det första spelet är ett av de bättre jag någonsin spelat. Jag håller med om att delar av spelmekaniken var lite väl stel, men miljön, storyn och känslan av att utforska tyckte jag med råge övervägde. Ett av få spel jag inte velat skulle ta slut.

Lite nyfiken på om det är samma personer som inte gillade det som inte heller gillar BoTW, jag fick lite samma vibbar av de två spelen.

Edit: Om man planerar att spela spelet i närtid hade jag absolut låtit bli den här trailern, den är riktigt bra gjord, men den visar mycket.

Jag älskar Horizon, men är inte speciellt förtjust i BOTW. Jag gillar verkligen inte stilen på det spelet, samt vapen som går sönder och lite för tråkiga fiender.


signatur

Kunskapsförmedlare.

12
Skriv svar