Gör er redo: Elden Ring har gått guld
Tut! Så taggad. Undrar hur det kommer att fungera på Steamdeck?
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Detta blir väl som så mycket annat,3 veckor full rulle sedan dalar det med 90%.
Ja. Glöms nog nästan bort helt.
lugn bara det blir en säkerligen en stor day one patch också ^^
Det är väl inget negativt?
Det är ju trots allt ett singleplayerspel i grunden så detta är väl inget konstigt?
Även om folk slutar spela det efter ett tag så är jag övertygad om att det kommer att komma massvis med content, lore-videor, allmänna diskussioner och annat gott på youtube och forum, som det alltid gör med FromSoftwares titlar och deras obskyra story-berättande, så jag tror absolut inte att spelet kommer att "glömmas bort" någon gång snart.
Är ett enormt fan av FromSoftware och tror verkligen att detta kan bli min GOTY. Ledighet dessutom beviljad så min kropp är redo!
blir det lika svårt som dark souls spelen ?
Verkar som FromSoft försöker göra det mer tilltalande för lite mindre erfarna spelare, jag hoppas bara att detta inte påverkar spelet för mycket. Nija Gaiden hade en väldigt bra lösning på detta, om man lyckas besegra första bossen så kan man välja att spela spelet på en svårare svårighetsgrad (för mig innebar det att jag inte behövde spela klart spelet för att köra det på Master Ninja, dock fick jag fram emot slutet, skamset, ändra detta till Ninja Dog och spelet hånade mig för det). Bästa är dock om man kan göra som man kunde i många äldre spel, bestämma detta själv när man kör spelet.
Anledningen till att jag tror att de har gjort det lite enklare är baserat på vad jag såg från Betan, det behöver dock inte betyda att spelet är så mycket lättare men jag har även läst om att FromSoft vill göra spelet mer tillgängligt för nyare spelare.
blir det lika svårt som dark souls spelen ?
Tanken är väll att man ska spela och på så vis blir bättre.
Jag vet inte om man "uppgraderar" sin karaktär också men man blir ju bättre som spelare själv också.
Nu har jag inte mer än bara provat nått dark souls spel hos en kompis så inga mer erfarenheter än så.
Men elden ring är intressant endå, kanske blir ett köp.
Det är ju trots allt ett singleplayerspel i grunden så detta är väl inget konstigt?
Även om folk slutar spela det efter ett tag så är jag övertygad om att det kommer att komma massvis med content, lore-videor, allmänna diskussioner och annat gott på youtube och forum, som det alltid gör med FromSoftwares titlar och deras obskyra story-berättande, så jag tror absolut inte att spelet kommer att "glömmas bort" någon gång snart.
Är ett enormt fan av FromSoftware och tror verkligen att detta kan bli min GOTY. Ledighet dessutom beviljad så min kropp är redo!
Det är ju bara att hoppas,många spel lever ju fortfarande och bara blir bättre med åren.
CARPE JÄVLA DIEM
Jag är färdig med sånt här. Mörka och deprimerande spel skippar jag per automatik.
Är det i 4k och i 120 fps?
Ibland förstår jag mig inte på gamers. Varför snackar alla om Elden Ring hela tiden spelet ser ju inte alls märkvärdigt ut. Ser till och med trist och PS3 gammalt ut! Hype för att någon gäspig Game of Thrones gubbe skrivit manus och studion som gjorde det otroligt tråkiga Dark Souls spelen?. Nej tack hoppar detta kommer bra mycket mer intressanta spel i år.
Det låter helt perfekt ärligt talat.
Härligt!
I helgen klarade jag ut Dark Souls 1 Remaster, och tidigare har jag klarat
Demon's Souls (PS3), Nioh 1 och Bloodborne.
Jag ser fram emot Elden Ring! Det får bli till sommaren dock, annars blir det tufft att fokusera på skolan.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Ibland förstår jag mig inte på gamers. Varför snackar alla om Elden Ring hela tiden spelet ser ju inte alls märkvärdigt ut. Ser till och med trist och PS3 gammalt ut! Hype för att någon gäspig Game of Thrones gubbe skrivit manus och studion som gjorde det otroligt tråkiga Dark Souls spelen?. Nej tack hoppar detta kommer bra mycket mer intressanta spel i år.
Tolkar det som att du har svårt att förstå att andra människor kan ha andra åsikter än vad du själv har.
Det är ok.
Tycker det ser mycket intressant ut. Styrkan med "Dark Souls"-spelen är striderna, co-op och den stora känslan av att lyckas med någonting stort när jag väl får ned en boss, eller tar mig igenom ett gäng med undersåtar för att komma till min lägereld.
Men det är MIN åsikt.
Tyckte det stod att Dark Souls 3 (som släpptes för fem års sedan lite drygt) hade 12 000 spelare online häromdagen när de var tvungen att ta ned servrarna på grund av ett säkerhetshål?
12 000 spelare är väl rätt många ändå efter fem år, tänker jag?
Elden Ring blir kanske inte det snyggaste spelet någonsin men dessa påståenden om att det ser ut som något från PS3-eran är riktigt överdrivna. Har heller inte sett någon påstå att just grafiken skulle höra till ett av spelets styrkor och ingen förväntar sig att det ska konkurrera med de grafiskt bästa spelen. Det är väl snarare gameplay, level design, art direction, lore m.m. som skiljer FromSoftware's spel från andra och gör dem så unika. Lägg till den öppna spelvärlden - FromSoft's första hittills - och man kan förstå att folk ser fram emot detta. Jag har sällat mig till den skaran efter att i många år varit oerhört tveksam till den s.k. formulan men blivit helt fast sedan jag gav Bloodborne en andra chans
Jag tycker det ser bra ut och alla som jämför det med Demons Souls verkar glömma bort att det var PS5-exklusivt medan Elden Ring även släpps till last-gen. Sedan är jag av åsikten att sämre grafik är oviktigt om spelet i övrigt är riktigt välgjort, medan bra grafik sällan kan rädda ett spel med stora brister i gameplay eller story.
Tyckte det stod att Dark Souls 3 (som släpptes för fem års sedan lite drygt) hade 12 000 spelare online häromdagen när de var tvungen att ta ned servrarna på grund av ett säkerhetshål?
12 000 spelare är väl rätt många ändå efter fem år, tänker jag?
Det är väldigt bra,det finns en hel del spel som lever.
Jag spelar FF14 för tillfället och det är ju inte ett nytt spel precis.
CARPE JÄVLA DIEM