12 fräscha gameplay-minuter från Horizon Forbidden West

Robot
12 fräscha gameplay-minuter från Horizon Forbidden West
Medlem

Såg videon igår.

Okej, nu ger jag upp och låter hypen flöda fritt. Det här ser helt sjukt snyggt ut! Fantastiskt vilket flyt det verkar vara i gameplay och världen ser väldigt vacker ut. Overkligt.

Medlem

Varför bara inte skriva att det är en Preview-video som det står på IGN?
För det är knappast 12 nya fräscha minuter av GAMEPLAY här....

Medlem

Kan bli riktigt nice detta

Avstängd

Ser fantastiskt ut, men det gjorde även Zero Dawn.

Aloy borde få pris som århundradets tråkigaste huvudkaraktär, och att övriga karaktärer är nästintill lika intetsägande förtjänar även det ett kalkonpris. Estetiken och det tekniska kunnandet är man dock mästare på.

Medlem

Har slutat kolla på dessa videos. Vill inte förstöra. Givet köp för länge sedan.

____________________________________________________________________________________
Angående Aloy som protagonist så hade jag velat se en betydligt kaxigare kvinna bakom henne med mer komplexitet.

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>

|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @ 4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @ 2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || Samsung® 250GB SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || 100 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem
Skrivet av Svärjisen:

Aloy borde få pris som århundradets tråkigaste huvudkaraktär, och att övriga karaktärer är nästintill lika intetsägande förtjänar även det ett kalkonpris. Estetiken och det tekniska kunnandet är man dock mästare på.

Ja för det är ju så sjukt många huvudkaraktärer i AAA världen som verkligen sticker ut, samt sidokaraktärer. De flesta skulle toppa dessa "kalkon" listor.

Medlem
Skrivet av Svärjisen:

Jag är tyvärr beredd att hålla med. Det var mitt största minus från det första spelet. Inte en enda karaktär som kändes spännande med en skön story bakom sig. Hoppas på bättring i uppföljaren.

Hur som så blir det ett köp för min del.

Medlem

Det ser magiskt ut! Fullständigt magiskt!

Kunskapsförmedlare.

FM-guru
Skrivet av Svärjisen:

Det var ungefär vad jag tyckte. Var inte särskilt förtjust i manuset över huvud taget. Gameplay tyckte jag var habilt dock, och det var som sagt oerhört snyggt.

Avstängd
Skrivet av Therant:

Ja för det är ju så sjukt många huvudkaraktärer i AAA världen som verkligen sticker ut, samt sidokaraktärer. De flesta skulle toppa dessa "kalkon" listor.

Utveckla gärna vad du menar. Det finns tonvis med protagonister och karaktärer överlag inom AAA-världen som är oerhört välskrivna. Det är ju också tack vare dessa som Aloy bleknar i jämförelse.

Jag rekommenderar dig att spela The Witcher, Resident Evil, Metal Gear Solid, Red Dead Redemption, GTAIV, GTA V, The Last of Us samt Dead Stranding för att endast nämna några AAA-titlar som bjuder på otroligt välskrivna karaktärer.

Medlem
Skrivet av Svärjisen:

Håller med. Givet köp för mig men ibland undrar jag varför det är så förbenat svårt för spelutvecklare med AAA budgetar att satsa lite mer krut på manus, handling och karaktärsutveckling. Jag tror även hormonstinna tonårspojkar i slutändan skulle uppskatta lite djupare huvudkaraktärer som inte är typiska klichéer. Det värsta är försök att inte skapa klichéer genom att skapa en antikliché som ”den tuffa prinsessan” som är lika platt och förutsägbar som sin anti-förlaga.

Storheten i tex ett spel som Shadow of the collossus var mycket den känslomässiga resa man som spelare fick gentemot huvudkaraktären. Är jag verkligen en hjälte, eller är det jag som är ond? Spelet behövde inte ens svara på det eftersom att det var ifrågasättandet och osäkerheten och friheten att tolka det hela som var en del av värdet.

Sen behöver väl inte alla spel vara på samma nivå som Shadow of the Collosus men som sagt det borde inte vara raketforskning att snegla lite på alla de spel (eller övrig fiktion i historien) som gjorts tidigare för att ta reda på hur man skriver en intressant karaktär.

Det är inte gameplay om varje spelsegment varar i två sekunder mellan jumpcuts.

Ser inte hennes ansikte jättekonstigt ut? Riktigt inlevelsebrytande.

Medlem

Trodde de visa gameplay från första spelet i början.

Är de bara jag som inte är imponerad? De ser bra ut men inte fantastiskt. Nu när spelen är så dyra så känner jag att det blir att vänta på minst 50%rabatt.

Medlem

Älskade verkligen första.
Hoppas bara 2an kommer till PC lite snabbare denna gång.

Medlem

IGN mjölkar sin hands-on med en till video. Såg inget nytt direkt, möjligen små detaljer.

Horizon Forbidden West: 32 Impressive Little Details

Medlem

Älskade 1:an men fick vänta alldeles för länge innan PCvarianten kom.
Hoppas att det går fortare denna gången,skall köpa det på Sony:sidan om det går.
Det är ett gäng bra titlar som jag väntar på från Sony.

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag gråter av glädje. Bara att hoppas att sånna här produktioner fortfarande kommer satsas på i framtiden. En helt egen nivå.

Medlem

Ser så sjukt bra ut, undrar bara vilken utgåva man ska köpa. Tror det kommer sälja väldigt bra.

CPU: AMD Ryzen R7 3800X @ 4.5 Ghz Grafikkort: Powercolor Vega 56 Red Dragon 8 GB 1590 MHZ/900 MHz Moderkort: MSI X470 GAMING PLUS Minne: G.Skill Flare X (4x8GB) @ 3466 MHz CL14 Chassi: Fractal Design Define S Nätdel: Corsair HX850 Bildskärm: Acer 27" XF270HUA Datorljud: Triangle Elara LN-01A + XTZ 99 W10.16
TV: LG C1 65" Konsol: PS5 samt PS Vita

Medlem

Blir så jävla imponerad, av massa saker. Främst rendering av draw distance. Alltså jävlar vad detaljerat och mycket man ser även längre bort från kameran. Könsord vad snyggt det är. Längtar!

PC: i5-10600K | R9 390 | 32GB DDR4 | nVME 1TB
PS5: G533 | Philips 70" | KLIPSCH 5.1.2

Medlem
Skrivet av Svärjisen:

Utveckla gärna vad du menar. Det finns tonvis med protagonister och karaktärer överlag inom AAA-världen som är oerhört välskrivna. Det är ju också tack vare dessa som Aloy bleknar i jämförelse.

Jag rekommenderar dig att spela The Witcher, Resident Evil, Metal Gear Solid, Red Dead Redemption, GTAIV, GTA V, The Last of Us samt Dead Stranding för att endast nämna några AAA-titlar som bjuder på otroligt välskrivna karaktärer.

Absolut, jag skrev aldrig att det inte finns bra karaktärer. Men majoriteten är rätt så kassa enligt mig. Aloy är inget unikt bland AAA titlarna.

1
Skriv svar