Bekräftat: Steam Deck släpps i slutet av februari

Robot
Bekräftat: Steam Deck släpps i slutet av februari

Men se till att vara på hugget när mailen börjar skickas ut.

#Steam-deck, #Valve


Medlem

Spännande! Ska bli intressant att läsa recensioner från gamers.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Bokade dag 1. Hoppas, hoppas!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Bokade dag 1. Hoppas, hoppas!

Tänk om den inte kommer alls =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Bokade dag 1. Hoppas, hoppas!

Jag bokade också dag 1, men det står "Förväntad tillgänglighet: Efter 2:a kvartalet 2022" på min order. Vilket betyder efter april... Står det lika på din? För mig gör det inget då jag hinner lägga undan lite extra cash innan.

Medlem

Vad kommer den kosta då?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Vad kommer den kosta då?

Du är lite sent ute. Ifall en inte beställt den tidigare lär en inte kunna få tag på den förrann tidigast augusti.

419,--€
64 GB
eMMC
Bärfodral

549,--€
256 GB
NVMe SSD
Snabbare lagring
Exklusivt bärfodral
Exklusiv profilbunt för Steams gemenskap

679,--€
512 GB
NVMe SSD
Snabbast lagring
Anti-reflekterande högkvalitativt etsat glas
Exklusivt bärfodral
Exklusiv profilbunt för Steams gemenskap
Exklusivt virtuellt tangentbordstema

Steam Deck


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag bokade också dag 1, men det står "Förväntad tillgänglighet: Efter 2:a kvartalet 2022" på min order. Vilket betyder efter april... Står det lika på din? För mig gör det inget då jag hinner lägga undan lite extra cash innan.

Jag hade turen och bokade den inom 15 minuter


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Fan vad nice. Jag valde dock 512gb varianten, kan ju ha något med det att göra också? Men du kan ju du ge en review på den innan min kommer

Medlem
Skrivet av danskung:

JAg reserverade 17 juli och har andra kvartalet på 256GB (mellan) versionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tänk om den inte kommer alls =/

Man är litet... rädd för det ja.

Skrivet av robbis:

Jag bokade också dag 1, men det står "Förväntad tillgänglighet: Efter 2:a kvartalet 2022" på min order. Vilket betyder efter april... Står det lika på din? För mig gör det inget då jag hinner lägga undan lite extra cash innan.

Står samma på min faktiskt. Man vet aldrig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

International
Man of Mystery

Tja, jag väntade länge på en Index så jag kan vänta lite till på den här


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av danskung:

Du är lite sent ute. Ifall en inte beställt den tidigare lär en inte kunna få tag på den förrann tidigast augusti.

419,--€
64 GB
eMMC
Bärfodral

549,--€
256 GB
NVMe SSD
Snabbare lagring
Exklusivt bärfodral
Exklusiv profilbunt för Steams gemenskap

679,--€
512 GB
NVMe SSD
Snabbast lagring
Anti-reflekterande högkvalitativt etsat glas
Exklusivt bärfodral
Exklusiv profilbunt för Steams gemenskap
Exklusivt virtuellt tangentbordstema

Steam Deck

Nej jag var mer intresserad om det skulle kännas värt det. Känns lite saftigt för en bärbar konsol kan jag tycka. Men sen har jag iof inget Steam-bibliotek heller:-P.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nej jag var mer intresserad om det skulle kännas värt det. Känns lite saftigt för en bärbar konsol kan jag tycka. Men sen har jag iof inget Steam-bibliotek heller:-P.

Installera Windows, lägg in Xbox Game Pass, Stadia, Nintendo Switch emu. Etc…

Medlem
Skrivet av Molotov:

JAg reserverade 17 juli och har andra kvartalet på 256GB (mellan) versionen

Jag reserverade dagen innan dig och min står 1:a kvartalet så det måste varit ganska stort sug ändå första dygnet. Jag förbokade på kvällen har jag för mig, vet inte när den annonserades ut.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nej jag var mer intresserad om det skulle kännas värt det. Känns lite saftigt för en bärbar konsol kan jag tycka. Men sen har jag iof inget Steam-bibliotek heller:-P.

Det är ett bärbart ps4 med snabbare hårddisk och processor. Du kan också dualbota windows och köra gamepass for pc.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nej jag var mer intresserad om det skulle kännas värt det. Känns lite saftigt för en bärbar konsol kan jag tycka. Men sen har jag iof inget Steam-bibliotek heller:-P.

Skrivet av danskung:

Det är ett bärbart ps4 med snabbare hårddisk och processor. Du kan också dualbota windows och köra gamepass for pc.

Prestanda mässigt är Steam deck 116% bättre än Switch i docked mode och 260% bättre än Switch undocked. Källa

Switch
Docked : 0,786tflop
Undocked (460Mhz) : 0,471tflop

Jag äger en Switch oled så är inte bias.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Installera Windows, lägg in Xbox Game Pass, Stadia, Nintendo Switch emu. Etc…

Det låter ju förvisso najs. Men nästan 6000:- om man redan har en PC? Då måste man ju verkligen spela mycket bärbart.

Skrivet av danskung:

Det är ett bärbart ps4 med snabbare hårddisk och processor. Du kan också dualbota windows och köra gamepass for pc.

Hänvisar till det jag svarade Seggallion här ovan:).

Skrivet av danskung:

Prestanda mässigt är Steam deck 116% bättre än Switch i docked mode och 260% bättre än Switch undocked. Källa

Switch
Docked : 0,786tflop
Undocked (460Mhz) : 0,471tflop

Jag äger en Switch oled så är inte bias.

Är det bara å koppla in i tvn och köra?
Jag äger också en Switch men använder den knappt i bärbart läge. Jag kanske helt enkelt inte är målgruppen då men jag gillar ju ändå tanken. Jag hade ju gärna haft en Switch-liknande konsol med grym hårdvara som man varken behöver docka eller koppla in för att spela på den länkade tvn, bara starta den trådlösa kontrollen och köra precis som på dagens konsoller och vill du spela bärbart plockar du bara upp konsolen och fortsätter sömlöst. Självklart utan lagg och annat trist^^.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det låter ju förvisso najs. Men nästan 6000:- om man redan har en PC? Då måste man ju verkligen spela mycket bärbart.

Hänvisar till det jag svarade Seggallion här ovan:).
Är det bara å koppla in i tvn och köra?
Jag äger också en Switch men använder den knappt i bärbart läge. Jag kanske helt enkelt inte är målgruppen då men jag gillar ju ändå tanken. Jag hade ju gärna haft en Switch-liknande konsol med grym hårdvara som man varken behöver docka eller koppla in för att spela på den länkade tvn, bara starta den trådlösa kontrollen och köra precis som på dagens konsoller och vill du spela bärbart plockar du bara upp konsolen och fortsätter sömlöst. Självklart utan lagg och annat trist^^.

"Den officiella dockningsstationen håller din Steam Deck på plats medan du ansluter till externa bildskärmar, trådbundna nätverk, USB-utrustning och strömuttag. Du kan även använda en strömansluten USB-C-hubb om du har en sådan liggandes.

Den officiella dockningsstationen säljs separat. Mer information kommer snart."
Steam info


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Installera Windows, lägg in Xbox Game Pass, Stadia, Nintendo Switch emu. Etc…

Jag tänkte det först också, men som jag förstår så säger Valve själva att den inte kommer att fungera optimalt med Windows. Skall "behålla" min beställning lite till innan jag avbokar, men vänta på verkliga tester och resultat med Windows istället för Linux.

Fungerar det inte optimalt med Windows finns ju en massa kinesiska tillverkare med liknande produkter, men som kommer optimerade och förinstallerade med Windows.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar