Filmbevis! Horizon Forbidden West ser fantastiskt ut även på PS4

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Tog mig till slutet av BOTW och kände bara orka, fanns ingen glädje i spelet, det var bara helt dött men världens tråkigaste open-world någonsin skådad... okej kanske inte så drastiskt men världen är tom, den är livlös, det finns knappt något att göra och alla "tempel" och "shrines" ser exakt likadana ut, miljöerna är trista och inte ens roliga att titta på. Vapen går sönder på tre slag och typ inga karaktärer är roliga (förutom han som spelar dragspel). Världen är onödigt stor med för lite innehåll (en begränsning av svag hårdvara skulle jag nog tro), spelet laggar dessutom på maskinen den är gjord för vilket är illa. Och avsaknaden av bra musik känns tråkigt. I alla fall min åsikt om BOTW.

Men ja smaken är som baken som du säger. Tycker BOTW inte bör ha namnet Legend of Zelda, spelet är inte ens i närheten av så bra som sina föregångare. Och med det ur systemet kan man nu andas lugnt.

Däremot hoppas jag innerligen att HFW har förbättrat allt som var halvdant i första spelet, ser så ut i alla fall i videos jag sett, men jag hade extremt mycket roligare i HZD än i BOTW. Kört igenom HZD flera gånger, fortfarande inte pallat ta ner Ganon i BOTW för det känns bara meh.

Men det är bara vad jag tycker, du behöver inte hålla med mig och jag försöker inte övertala dig. Bara min åsikt som sagt och du får ha din.

Precis, vi alla är olika.
Blev riktig less på att ränna runt och döda robotar i Horizon, tillslut kändes det poänglöst.

Men jag tyckte storyn var intressant och det var vad som drev mig till att spela klart. Nu när storyn är gjord så känns del 2 på något vis inte lika tilltalande för mig.
Men vem vet, de kanske lyckas göra en intressant fortsättning i 2an, men just nu inget jag kommer att kasta mig över.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar