Ubisoft lägger ner battle royale-spelet Hyper Scape efter bara 1,5 år

Robot
Ubisoft lägger ner battle royale-spelet Hyper Scape efter bara 1,5 år
Medlem

Tråkigt för utvecklarna såklart, men det känns som att Battle Royale tagit över spelmarknaden helt så jag kommer inte sakna detta spelet.

Allt ska vara BR nu för tiden...

Medlem

Hade ingen aning om att detta spelet existerande..

KoP
Medlem

Aldrig hört talas om det, iofs är jag inte så mycket för Battle Royal spel men något borde man ju ha hört.

Medlem

Tyckte det verkade lite roligt ut när jag först såg det. Battle royale är dock inget för mig och därför blev det aldrig att jag testade det.

Medlem

Körde day 1.

Riktigt trist spel. Men Ubisoft släpper sällan bra grejer så inte jätteförvånande.

Medlem

Hypertrist, både nyheten och spelet.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Medlem

Finns ju ingen brist av BR precis. *rycker på axlarna*

Gnällkuk

Ett spel som jag tror de flesta sagt att de tyckt varit kul, men det kom för sent och på en marknad som redan var ganska mättad.
Många som vill hoppa på trender men är för sena. Innan BR-hypen så spottades det ju ut spel på löpande band med Zombie-tema.

Ska man hoppa på en trend så behöver man se till att det verkligen sticker ut, utöver det är det nog väldigt dyrt eftersom du behöver lägga rätt mycket pengar på marknadsföring för att ha en rimlig chans.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelet var inte dåligt!

Men det kom typ sjuhundra battle Royale på en dag. Alla kan inte spela allt.

Medlem

Det va inget fel alls på spelet egentligen. Det va bara en obalanserad röra. Kontroller auto aim va för starkt, Vapen med hög skillcap blev nerfade ner i marken medans mer användarvänliga vapen såsom, grenade launchern, fortsatt va starka.

Oavsett är bara ett battle royala roligt SÅ länge.

Medlem
Skrivet av Adlyd:

Det va inget fel alls på spelet egentligen. Det va bara en obalanserad röra. Kontroller auto aim va för starkt, Vapen med hög skillcap blev nerfade ner i marken medans mer användarvänliga vapen såsom, grenade launchern, fortsatt va starka.

Oavsett är bara ett battle royala roligt SÅ länge.

Du nämner flera markanta fel på spelet samtidigt som du söker att det inte var något fel alls på spelet... Hur ska du ha det.

Testade själv spelet vid launch och fan vad det sög.

Jag var glad för att de försökte sig på lite movement based traversal.

Men när man sitter med facit i hand i form av Titanfall 2 så var detta bara en blek kopia.

Vapenbalansen som du säger pillade de sönder helt.

All in all ett klassiskt Ubisoft fjasko.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Inte så konstigt då jag inte ens hört talas om det fastän jag lirar BR-spel och är inne i deras launcher flera gånger i månaden.

Medlem

Hatade detta spel. Typ.

Och då älskar jag BR. Apex Legends är ofantligt mycket bättre än det här.

Medlem
Skrivet av Eriand:

Tråkigt för utvecklarna såklart, men det känns som att Battle Royale tagit över spelmarknaden helt så jag kommer inte sakna detta spelet.

Allt ska vara BR nu för tiden...

Är inte det här ett BR?

Medlem

Ubisoft har blivit en sån tråkig utgivare/utvecklare, det känns som att dom är mer fokuserade på att jag trender och mjölka det dom har som en gång redan varit en succé, hellre än att försöka sig på att göra nya saker.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Ubisoft har blivit en sån tråkig utgivare/utvecklare, det känns som att dom är mer fokuserade på att jag trender och mjölka det dom har som en gång redan varit en succé, hellre än att försöka sig på att göra nya saker.

Fan ett företag som försöker tjäna pengar. Dra på trissor

Medlem

Fick mail om att jag skulle få testa betan på deras nya battle royale till ghost recon. Dom kommer förmodligen satsa hårt på det och kanske ta med sig av sin lärdom.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Ubisoft har blivit en sån tråkig utgivare/utvecklare, det känns som att dom är mer fokuserade på att jag trender och mjölka det dom har som en gång redan varit en succé, hellre än att försöka sig på att göra nya saker.

Håller med. UBIsoft var en av mina favorit utvecklare men har på senare år gått in i väggen. Flykten från Steam över till EPiC, de har blivit PK, de satsar betydligt mer på multiplayer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Fan ett företag som försöker tjäna pengar. Dra på trissor

Snacka om att försöka förminska vad föregående kommentar skrev.

Menar du det är ok att ett företag skapar usla tjänster bara för dom vill tjäna pengar? Dummaste jag läst idag.

Medlem

Spelet tillförde inget nytt. Hoppas de släpper något roligare. Typ ett Division Battle Royale.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Fan ett företag som försöker tjäna pengar. Dra på trissor

Läs det jag skrev en gång till, och försök förstå vad det är jag faktiskt säger den här gången.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Snacka om att försöka förminska vad föregående kommentar skrev.

Menar du det är ok att ett företag skapar usla tjänster bara för dom vill tjäna pengar? Dummaste jag läst idag.

Usla tjänster enligt dig kanske. Knappast så att företag medvetet skapar produkter de tror är dåliga.

Dummaste jag läst idag.

Medlem

who.gif


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Minns hur streamers och ”influencers” fick betalt för att sitta och låtsas att spelet var fantastiskt. Det var också de enda två timmarna man såg eller hörde någonting om spelet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Minns hur streamers och ”influencers” fick betalt för att sitta och låtsas att spelet var fantastiskt. Det var också de enda två timmarna man såg eller hörde någonting om spelet.

Fick de verkligen betalt? Har du bevis?

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Fick de verkligen betalt? Har du bevis?

#Ad och ”sponsored stream” brukar indikera betalning i enlighet med amerikansk lag men visst, du kan ju sitta och vara defensiv å Ubisofts vägnar som att det jag skrev syftade på att det var någonting fel med det.

Medlem

Ubisoft borde göra ett riktigt bra The crew 3 för att komma ikapp 2021 års game of the year Forza Horizon 5.

Märkligt att en generisk stad och oinspirerat gameplay inte blev lyckat. Hur kunde det gå så fel (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar