Fenomenet Wordle har sålts till New York Times

Robot
Fenomenet Wordle har sålts till New York Times

Och det är inte omöjligt att det hamnar bakom betalvägg.

#The-new-york-times, #Wordle


Frilansare

Tur att vi har Ordlig.se då!

KoP
Medlem

Det finns ju 100 andra versioner utav Wordle så det finns ju ingen direkt anledning att spela just Wordle. ╮(′~‵〞)╭

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tur att vi har Ordlig.se då!

Aftonbladet kommer snart med ett bud

Medlem

Lingo på TV är väl originalet?

Medlem
Skrivet av waeress:

Aftonbladet kommer snart med ett bud

Fz kommer med ett bud.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Dödgrävaren

Så fort Wordle hamnar bakom en betalvägg så kommer det dö ut, vem fan skulle betala för det.

Medlem

jag förstår inte alls hypen kring detta ? samma med nft...

fp
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag förstår inte alls hypen kring detta ? samma med nft...

Fast med NFT hade du kunna äga och sälja dina bokstäver/ord....

(förlåt jag kunde inte motstå)

Medlem
Skrivet av JackG100:

Så fort Wordle hamnar bakom en betalvägg så kommer det dö ut, vem fan skulle betala för det.

NY Times har ju en ganska stark historia med korsord, så det här är nog mer att förstärka den delen.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Lingo på TV är väl originalet?

Ja, Lingo känns i princip som originalet!

Verkar även ha funnits ett liknande brädspel i Mastermind serien från 70-talet som hette "Word Mastermind"

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tur att vi har Ordlig.se då!

Perfekt! Bästa med Wordle har varit att ge en färska upp ordboken och nu kan jag göra det på modersmålet också!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag förstår inte alls hypen kring detta ? samma med nft...

Bara en rolig grej att köra inom vänkretsar. Vi tävlar lite samt har en medlem som gillar statistisk och slänger upp lite roliga siffror i slutet av veckan. Det är även ganska sömnlöst utvecklat då man snabbt och enkelt kan dela med sig av resultaten på ett icke-spoiler vis.

Sen är det lite nostalgi från Mastermind när man var yngre.

Medlem

Betalvägg eller inte, finns väl antagligen ett helt gäng implementationer av exakt samma spel så känns ju inte som att köpet direkt påverkar nån.

Tre svenska varianter
https://ordlig.se/
https://ordel.se/
https://ordsnille.brusman.se/

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag förstår inte alls hypen kring detta ? samma med nft...

Snacka om att gruppera ihop två helt olika saker. Som att säga att man inte förstår förtjusningen med jazzmusik och gurka.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vart lite nyfiken på detta eftersom jag inte sett det förut. Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
Ett webbbaserat hänga gubben "spel", typ sånt man lekte på lekis och småskolan förr. Ser typ ut som någon knåpat ihop under en helg/några dagar. Lite förvånad att man kan sälja hänga guppen och att något köper det.

Medlem
Skrivet av fp:

Fast med NFT hade du kunna äga och sälja dina bokstäver/ord....

(förlåt jag kunde inte motstå)

Nope, du skulle äga rätten att se dina bokstäver/ord och kunna sälja vidare den rätten om nån vore blåst nog att vilja betala.

Ledsen och ber om ursäkt om jag förolämpar dig, inte alls menat som ett påhopp mot dig, bara så irriterad och besviken över allt vad NFT heter, girigheten har inga gränser.

Medlem

Trist om det hamnar bakom betalvägg. Vi kör i kompisgänget varje dag. Jag/vi kommer aldrig betala för det.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Inaktiv

Måste ju vara smartare med reklam än betalvägg iom att det finns 100 exakta kopior

1
Skriv svar