Äntligen! American McGee's Alice får efterlängtad uppfö... blir tv-serie!

Robot
Äntligen! American McGee's Alice får efterlängtad uppfö... blir tv-serie!

Som han har kämpat, den kära McGee.

#american-mcgees-alice, #tv


Quake-konnässsör

Oj, jeklar vad gla... wait what?

Skribent

Och vi får inte glömma att det faktiskt är Solid Snake som gör serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Och vi får inte glömma att det faktiskt är Solid Snake som gör serien.

Första tanken, kan bli hur bra som helst ju!

Sen skrev du om Solid Snake, jag vet inte om det är bra eller dåligt, kan du utveckla? 🙃


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Första tanken, kan bli hur bra som helst ju!

Sen skrev du om Solid Snake, jag vet inte om det är bra eller dåligt, kan du utveckla? 🙃

David Hayter gör serien, är ju rösten till Snake

Men han har gjort en hel del inom film och serier, dock inte som första man på något större projekt, mer bakom kulisserna. Watchmen är väl det som sticker ut, manusskrivare där och X-Men 1-2. Så han har kompetens till att skriva i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade ingen aning om att dessa spel vart tokhyllade.... Kanske borde testa

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

David Hayter gör serien, är ju rösten till Snake

Men han har gjort en hel del inom film och serier, dock inte som första man på något större projekt, mer bakom kulisserna. Watchmen är väl det som sticker ut, manusskrivare där och X-Men 1-2. Så han har kompetens till att skriva i alla fall.

Tack!

X-Men filmerna är väl inga mästerverk även om jag gillar dem, Watchmen är ju väldigt bra.


signatur

IDKFA

Medlem

Kul nyhet! Har följt stackars McGee sedan han började gå ut med att han ville göra ett tredje spel. Min uppväxt bestod av första spelet som jag har både mardrömmar och roliga drömmar utav.

Hoppas verkligen detta kan elda på pengasäckarna till att vilja stötta honom för ett tredje spel, har längtat länge nog nu!

Sen tror jag ändå detta kan bli en hit som Tv-Serie då det är en enklare produkt att filmatisera på något sätt, mer än om man försöker göra DOOM eller Resident Evil till något vettigt att se på... *host* *host*


signatur

- "Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information."

Skribent
Skrivet av majathebeat:

Kul nyhet! Har följt stackars McGee sedan han började gå ut med att han ville göra ett tredje spel. Min uppväxt bestod av första spelet som jag har både mardrömmar och roliga drömmar utav.

Hoppas verkligen detta kan elda på pengasäckarna till att vilja stötta honom för ett tredje spel, har längtat länge nog nu!

Sen tror jag ändå detta kan bli en hit som Tv-Serie då det är en enklare produkt att filmatisera på något sätt, mer än om man försöker göra DOOM eller Resident Evil till något vettigt att se på... *host* *host*

Det som är så fascinerande med DOOM är att jag kan inte förstå hur de kan misslyckas där? Har ju världens enklaste story för att göra en action-rykare med skräckinslag. Går ju även gå åt det mer krypande hållet med mer skräck än action. Mars-bas, portal-experiment som går fel, demoner och marinsoldater. Hur svårt ska det vara?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Älskar konceptet även om spelen tyvärr inte är några direkta höjdare.
Fixar de till gameplay och bearbetar storyn lite mer så är jag dock grymt intresserad igen.

Som TV-serie kan det dock bli riktigt bra.

Medlem

Intressant hade dock sett ett nytt spel istället hoppas trean kommer som american mcgee har pratat om flera år !

Frilansare
Skrivet av meganollan:

Hade ingen aning om att dessa spel vart tokhyllade.... Kanske borde testa

KAN ju vara så att det är en mycket gammal man som har skrivit nyheten...

Medlem

" stealth sneaking skills gained through successful missions"
*claymore-drop*

Medlem
Skrivet av meganollan:

Hade ingen aning om att dessa spel vart tokhyllade.... Kanske borde testa

Jag hade visserligen inte börjat engagera mig så mycket i spel när ettan släpptes, men "tokhyllade" känns lite överdrivet.

Ettan kan man nog lämpligast kalla för kultklassiker. Det råkar vara ett av mina absoluta favoritspel.
Om du gillar action-/äventyrsspel i tredjeperson och inte har något emot det faktum att spelet är gammalt kanske du borde testa.
Det använder Quake 3-motorn, som jag anser vara en av de trevligaste spelmotorerna genom tiderna.

Alice: Madness Returns föll dock inte mig i smaken, men kanske passar dig mer. Det är ganska annorlunda, men känns nog mer modernt (vilket förstås inte vore så konstigt).

Medlem

Madness returns är en av mina gamla favoriter.
Detta ser vi framemot!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det som är så fascinerande med DOOM är att jag kan inte förstå hur de kan misslyckas där? Har ju världens enklaste story för att göra en action-rykare med skräckinslag. Går ju även gå åt det mer krypande hållet med mer skräck än action. Mars-bas, portal-experiment som går fel, demoner och marinsoldater. Hur svårt ska det vara?

Haha sant! Man tycker man hade kunnat göra nånting bättre än vad det blev iaf... Kommer väl snart en reboot igen!


signatur

- "Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information."

1
Skriv svar