Xbox Game Pass - Februari 2022 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Februari 2022 - Part 1

Ny månad och dags för påfyllning av Xbox Game Pass-biblioteket! Den första halvan av månaden innehåller lite allt möjligt smått o gott, bland annat den första kampanjen, Operation Catalyst, till CrossfireX av Remedy på releasedagen. Vi får också alla DLC till Ark i Ark: Ultimate Survivor Edition, släpp av Edge of Eternity och Infernax, Besiege som kommer till Game Preview med mera. En något försiktig start på månaden, förhoppningsvis lite tyngre titlar i andra halvan!

Det kom en väldans massa spel i januari och vill man kolla in dem så hittar ni de trådarna här:
Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 1
Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 2

Nya titlar:

Contrast (3 feb, konsol+cloud)

Dreamscaper (3 feb, konsol+PC+cloud)

Telling Lies (3 feb, konsol+PC+cloud)

Besiege (10 feb, Game Preview, konsol+PC+cloud)

CrossfireX (10 feb, konsol)

Edge of Eternity (10 feb, konsol+PC+cloud)

Skul: The Hero Slayer (10 feb, konsol+PC+cloud)

The Last Kids on Earth and the Staff of Doom (10 feb, konsol+PC+cloud)

Ark: Ultimate Survivor Edition (14 feb, konsol+PC+cloud)

Infernax (14 feb, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 februari: Control, Code Vein, Final Fantasy XII, The Medium, Project Winter, The Falconeer.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

allt annat än ark som jag trodde redan låg på gamepass e skit.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zero303:

allt annat än ark som jag trodde redan låg på gamepass e skit.

Ark ligger på Game Pass, men inte DLC vilket då den här versionen har, som jag skrev.

En del nya släpp, så det känns lite otroligt att du kan avgöra om dessa är skit eller inte?

Det är inte alltid det är något som passar en själv varje gång, men det är ju bara tvåveckorsperioder så det kommer mera snart. Kanske finns det något bland de 400+ spelen i biblioteket som du kan roa dig med så länge?


signatur

Jump in.

Medlem

Hmm, har precis börjat på Control, dags att lägga på ett kol då.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

Hmm, har precis börjat på Control, dags att lägga på ett kol då.

Mm, jag har det i backloggen så ingen stress med det för min del. Däremot så blir det till att beta av The Medium vilket jag skjutit upp alldeles för länge...


signatur

Jump in.

Medlem

Tänker spontant att man vill testa crossfire x singel player då remedy ligger bakom. Men gör inget om det blir en lugnare månad då jag måste hinna klart med Halo och börjat titta lite på Hitman.

Medlem

Några intressanta titlar den här gången.

Edge of eternity såg ut som ett spel i min smak.

Last kids on earth såg mysigt ut (kan postapokalyps vara mysig?)

Dreamscaper såg också intressant ut.

Verkar bli en bra månad.

Medlem

Contrast är riktigt kul och nyskapande.

Frilansare

Tack för genomgången!

Medlem

Jag är riktigt sugen på Telling Lies! Spelade mitt första Annapurna Interactive spel i somras då jag körde igenom Last Stop och gillade det starkt. Twelve Minutes tyckte jag var svagare, men ändå helt okej.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Henkeror:

Contrast är riktigt kul och nyskapande.

Har inte spelat det, men det är ju Compulsion så det måste jag ju testa!

Skrivet av Joakim Bennet:

Tack för genomgången!

Kul att ni lyfter fram det!

Skrivet av greb1989:

Jag är riktigt sugen på Telling Lies! Spelade mitt första Annapurna Interactive spel i somras då jag körde igenom Last Stop och gillade det starkt. Twelve Minutes tyckte jag var svagare, men ändå helt okej.

Same, ska bli kul att testa! Annapurna har haft en riktigt stark närvaro på Game Pass på sistone, väldigt trevligt. De publicerar många intressanta och innovativa spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Bra med lite lugnare månad på gamepass om inte annat?!
Sinnessjuka releaser hela februari och mars ändå, kommer inte ens hinna med hälften!

Nöjer mig med lost ark och elden ring nu i februari, sen så får vi se vad som hinns med..
Total war 3, horizon 2, dying light 2.. ja det finns ännu mer göttigt i närtid, herreguuuud så mkt bra (tror jag?!) Spel som väntar runt hörnet.

Å tack som alltid för fin tråd

Medlem

Crossfire X ser riktigt intressant ut. Som en riktig shooter kanske.

Medlem

Kommer nog ha fullt upp med Lost ark, shadow warrior 3, tiny tina wonderland och diablo 2 rescurrected fram till sommaren


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mm, jag har det i backloggen så ingen stress med det för min del. Däremot så blir det till att beta av The Medium vilket jag skjutit upp alldeles för länge...

Det är värt sina pengar ifall du inte hinner jag meddela om du gillar story med lagom mycket scare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kavakava83:

Det är värt sina pengar ifall du inte hinner jag meddela om du gillar story med lagom mycket scare.

Har börjat på det och det verkar väldigt bra, verkligen min typ av spel. Mysterier, övergivna platser och pussel.


signatur

Jump in.

Medlem

Rätt svag månad vid första anblick men...
Dreamscaper
Skul: The Hero Slayer
The Last Kids on Earth and the Staff of Doom
Infernax
...verkar rätt lockande ändå.

Och CrossfireX testar jag säkert!

Medlem

Skall bli intressant att testa Crossfire X. Har spelat det mesta av remedys spel. Brukar alltid vara lite egna ide'er i deras spel. Dock i trailern såg det ut som de lånat specialdräkten från Crysisserien. Ja ja, vi får väl se.

Medlem

Dock riktigt dåligt att xcloud inte stödjer mus och tangentbord. Hade annars varit roligt att spela en del spel om ingår i gamepass via xcloud. Xcloud har lång väg kvar om man jämför med Stadia.

Medlem

Finns det mer info om Crossfire X? Jag älskar ju Remedy men har missat detta spel helt. Är det ett SP-spel?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Finns det mer info om Crossfire X? Jag älskar ju Remedy men har missat detta spel helt. Är det ett SP-spel?

Crossfire är en multiplayer FPS till PC. Crossfire X är konsolversionen som utöver multiplayer även fått en singleplayer-kampanj som utvecklats av Remedy.

Medlem

Skul är ett grymt spel.

Medlem

Crossfire X åker in på ”spela senare” listan.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

1
Skriv svar