GTA 6 är officiellt under utveckling

Robot
GTA 6 är officiellt under utveckling

Du kanske hade det på känn..?

#gta-6, #gta-vi, #rockstar


Medlem

Kommer det fungera på min ps3a?

Medlem

Jag satte 2023 men egentligen var det nog önsketänkande. Hade varit trevligt att någon gång bli överraskad tids/releasemässigt.

Medlem

Kul men väntat.

Personligen längtar jag mest efter uppgradering av RDR2 till de nya konsolerna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hur säkra är vi på att det är en siffra snarare än ett nytt sidospel, tänk Vice City/San Andreas-steg?

(Visst, jag tror att de lämnat det bakom sig, och ffa för att det har gått så pass långt ifrån det senaste spelet, till skillnad från iii -> vc -> sa)

Medlem
Skrivet av Tobis:

Kommer det fungera på min ps3a?

kanske, skulle inte bli förvånad om det går att streama på något sätt

Medlem

Då dom inte utannonserar något utan att säga att "det har varit under utveckling ett tag" gillar jag. Känns lite som att dom inte vill säga något förrän dom vet att det blir något. Med tanke på mottagandet av RDR2 och GTA5 och hur länge dessa två titlar överlevt så tror jag att GTA6 kan bli rätt bra. Jag kör personligen fortfarande RDR2 i story mode även om jag mest glider runt i naturen.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Man spelar lite längre den kriminella huvudpersonen utan istället en spelberoende huvudkaraktär p.g.a. mikrotransaktioner.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Det blir spännande oavsett

Medlem
Skrivet av Tobis:

Kommer det fungera på min ps3a?

Det kommer åtminstone släppas en ”optimerad” version till PS7, om man kollar historiskt

Medlem

Sist dröjde det två veckor mellan tillkännagivande och första trailer, och sen två år till release. Så skulle tippa allra, allra senast till helghandeln 2024.

Medlem

Jag satte 2024, eftersom spelet kommer vara next gen only och då förväntar rockstar sig en spelarbas på next gen runt 150+ miljoner


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Blir väl runt 2024, hoppas man slipper vänta ett år till PC den här gången när Rockstar har sin egna butik.

KoP
Medlem

Vore spännande om dom flippade på steken så att man inte längre spelade kriminell utan lagens långa arm (med inslag utav att man kanske är lite korrupt och hamnar i allsköns trubbel).

Inaktiv

70-talet, muskelbilar, hawaiiskjortor, pilotbrillor, skön musik! Pls!

Skulle väl tro att det blir modern tid dock. Sociala media, tesla och ..upplopp?

Medlem

kan bli det bästa spelet någonsin om dom ska knäcka 5an och rdr2 måste dom dra på Rejält


signatur

//monster

Medlem

Kommer det vara i samma kvalité som GTA Trilogy?

Medlem

Hoppas man fått tag på ett PS5 tills det släpper

Medlem

Förväntar mig inget annat än ett mästerverk, tror inte jag kommer bli besviken. Skall bli jättespännande att se vilken typ av stad / miljö det blir. Släpp blir säkert någon gång under 2024, men en trailer inom något år kanske inte är allt för mycket begärt?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer det vara i samma kvalité som GTA Trilogy?

Det var ju inte Rockstar som utvecklade den. Men jag tror du skämtar iaf


signatur

"Kebab?"

Medlem

Oj oj oj vad online det lär bli med Loot från helvettet

Medlem

Med tanke på hur mycket pengar dom mjölkat ur 5an, så kan man hoppas att många av dom kronorna lagts på att göra 6an.

Medlem

No shit det va nog under utveckling innan gta v va släppt

Medlem

Jag kan förutse release i oktober 2054. GTA V måste mjölkas på Playstation 6 och 7 först.

Har förövrigt jävligt låga förhoppningar...

Mer spänd och nyfiken på vad rockstar-avhopparna kokar ihop för något.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

Tänkte sätta 2024 men satte sen 2023 när jag tänkte efter lite.

Det här är ett spel som de har arbetat med ett tag.
Rockstar brukar lägga fram ledtrådar till sina kommande spel och då kommer jag till GTA Definitive Edition.
Vi såg ju att GSG var väldigt kassa på att återskapa exempelvis tavlor på väggarna förutom när det kom till fotografier från tidigare Rockstar spel som fanns utplacerade på olika ställen.
På ett ställe i San Andreas finns det flera bilder från GTA V och RDR2 på en vägg, plus en bild på ett hus som inte finns någonstans på internet att hitta och det tillhör inget annat spel.
Jag tror inte att GSG kan ha gjort den bilden själv utan alla dessa bilder har de fått från Rockstar eftersom de ska finnas med i spelen för att ge en ledtråd till vilket nästa spel är.
Om man kan utgå från den bilden så lär GTA VI utspela sig i bland annat Vice City.
Och om de har arbetat på det ett tag så tror jag att vi kan se GTA VI 2023.

Medlem

Fast det står väl inte att det är just 6an de jobbar på?
Bara ett nytt GTA

Medlem

Borde finnas flervalsalternativ.
Gissar på:
2025
2026
2027
2028


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Med tanke på att dom släpper GTA 5 för XSX och PS5 snart så lär ju dom finnas ute i minst 1 år innan 6an kommer. Vore ju helt åt väggarna att släppa 6an nära inpå GTA 5 uppgraderingen.

Medlem

Jag satte de på ännu senare man vet ju aldrig, folk behöver extra tid för att programmera spel så inte de bli som cyperpunk eller battlefield 2042.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Efter att huvudansvariga för alla rockstars succéer är borta ska det bli spännande att se hur det går med nästa projekt.

123
Skriv svar