Playstation VR2 kan få ögonspårning från svenska Tobii

Robot
Playstation VR2 kan få ögonspårning från svenska Tobii

Inga besked om när PSVR2 släpps än.

#playstation-5, #psvr2, #sony, #tobii


Medlem

Det vore häftigt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Bra pay day om den affären går igenom, kan jag tänka mig.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

coolt! Men känns som det är vääldigt långt kvar innan PS VR2 släpps då om de inte ens har listat ut vem som skall fixa ögonspårningen än

Redaktör

PSVR2 saknar ju datum än men det spekuleras ju i att den släpps hyfsat snart. Känns det inte lite sent att ragga tekniksamarbete nu? Releasen kanske ligger en bit framåt i tiden.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

PSVR2 saknar ju datum än men det spekuleras ju i att den släpps hyfsat snart. Känns det inte lite sent att ragga tekniksamarbete nu? Releasen kanske ligger en bit framåt i tiden.

Det har ju spekulerats om en release vid julhandeln 2022, om det stämmer eller inte vet jag ej.

Sen har väl tekniken och specifikationerna för ögonspårning valts och halvt implementerats redan? Tänker att de väljer Tobii lite som en "plug-n-play" implementation för det som de redan är klara med. Men jag kanske har helt fel...

Frilansare

Var hos Tobii för många år sedan och kollade in eye tracking för FZ. Coolt! Känns som ett företag som varit med i evigheter nu?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

PSVR2 saknar ju datum än men det spekuleras ju i att den släpps hyfsat snart. Känns det inte lite sent att ragga tekniksamarbete nu? Releasen kanske ligger en bit framåt i tiden.

Jag tror sånt planeras långt bak i tiden. Jag tror på release ganska snart

Medlem

Tror inte produktionsvolumerna på PSVR2 kommer vara i närheten av PS5:an så de lär kunna ta sådana här beslut närmare lanseringen eftersom de inte behöver lika lång ledtid för produktionen av konsumentversionen. Med det sagt är jag skeptisk till julen 2022. Jag lutar nog mer åt 2023.

Medlem

Jag tror det endast handlar om licenser av mjukvara.
Headsetet släpps iår.... förhoppningsvis;)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Var hos Tobii för många år sedan och kollade in eye tracking för FZ. Coolt! Känns som ett företag som varit med i evigheter nu?

Japp, jag var i kontakt med dom inom ramen för mitt jobb för 14(!) år sedan, då snackades det mycket om hur eyetracking skulle revolutioneras in i ”varenda skärm”, ”gaming” och ”Windows / desktop”….

https://www.di.se/live/tobii-minskar-forlusten-och-okar-omsat...

Jag är ingen ekonomisk expert, men dom där siffrorna ser ut som en förlust?
Känns rätt galet att ett bolag efter 20 år inte går med vinst?

Aja, får väl hoppas på att det vänder nu då

Däremot så förstår jag inte varför Sony och övriga inte bara kör eyetrackingen internt, dom borde ha resurser till det. Men kanske är mer bekvämt att bara köpa in fungerande prylar direkt?

Medlem

Fick testa ett VR-headset med Tobiis eyetracking på en konferens jag var på för några år sen, det var riktigt coolt hur mycket mer pricksäker man blev när man kasta saker osv.

Hoppas det blir standard på fler headset framöver.

1
Skriv svar