Äntligen! Imorgon får vi en trailer av The Wolf Among Us 2

Robot
Äntligen! Imorgon får vi en trailer av The Wolf Among Us 2
Medlem

Oh som jag har väntat!!

Medlem

Nice, ettan var bra och med grymt soundtrack.

Medlem

Det bästa från Telltale. Ja, bättre än The Walking Dead.

Är det värt att spela igenom ettan för detta?
För en människa som inte spelat ettan vill säga.

Medlem
Skrivet av Smörigagåsen:

Är det värt att spela igenom ettan för detta?
För en människa som inte spelat ettan vill säga.

Ettan är värt att spela igenom oavsett, i mitt tycke. Gillar man noir-stämning, detektivberättelser, Telltale-spelen eller sagor och karaktärer från ens barndom är detta fenomenalt. Telltales bästa verk enligt mig, det fick mig att på momangen köpa alla nummer av serietidningen det baseras på för att jag skulle få stanna kvar i den här världen en liten stund till.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Smörigagåsen:

Är det värt att spela igenom ettan för detta?
För en människa som inte spelat ettan vill säga.

Det är ett fantastiskt fint peka-och-klicka! Bara musiken är värd pengarna.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Hade helt missat (eller glömt?) att Telltale hade återuppstått! Glädjande! Precis som det faktum att vi är nära en uppföljare till ett riktigt bra spel! Kan ej vänta!

Medlem

Tyvärr så har intresset svalnat för länge sen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Åh, trevligt!

Det första är riktigt mysigt!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vad roligt! På något sätt har jag helt missat att The Wolf Among Us 2 är på gång.

Skrivet av Thomas:

Det bästa från Telltale. Ja, bättre än The Walking Dead.

Jag gillade aldrig The Walking Dead. Tycker att dom gjorde alldeles för dumma och ologiska val hela tiden.
Min favorit är Tales from the Borderlands. Tycker att humorn från Borderlands passade väldigt bra i Telltales format.
Men två är The Wolf Among Us utan tvekan.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Fyfan vad underbart! Jag var helt förtrollad av 1:an. Spenderade mängder med timmar på diverse forum med att läsa olika konspirationer, deras bevis, och även leta egna i spelet. Det fanns en hel del saker som jag aldrig fick klarhet i, men som var oerhört mystiskt.

Kommer specifikt ihåg en sak som verkligen höll mig fast länge (blev nästan som Jim Carrey i Number 23). Ska inte spoila så hittar på något liknande, men det var något i stil med:

Person X är försvunnen sedan i onsdags. Enligt Person Xs arbetsgivare så skulle hen inte jobba den dagen. Men i Person Xs kalender står det att hen ska jobba. Mysteriet går vidare och sedan löser man vem som är boven i spelet. Börjar man dock titta lite närmare så ser man att onsdagen i Person Xs kalender är det skrivet "jobba" precis som alla de andra dagarna, men i helt annan handstil - och dessutom i helt annan handstil än personen man i spelet "klurat ut" är boven i dramat.

Det fanns massvis med såna små finurligheter i spelet som gjorde att konspirationshjärnan gick på högvarv. Det var många år sedan jag var så hypad inför ett spel

Medlem

Definitivt det bästa telltale spelet

Medlem

Spelade en del av Telltale spelen när det begav sig, och tyckte att The Wolf Among Us var helt klart det bästa. Men tror nog att intresset svalnat nu, minns inte ens första spelet.

1
Skriv svar