Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Idag är det två veckor kvar till release!
Såg igår att flera kanaler på youtube verkar ha fått ta del av det fulla spelet i 6 timmar under veckan.

Själv så började jag kolla på ett klipp som bara skulle visa upp gameplay från området som var tillgängligt under deras nätverkstest.
Vill inte veta mer om några andra områden, utan bara lite om hur spelet funkar.

Har ni kollat mer gameplay, eller är det locket på till release?
Har ni klart för er vilken typ av build ni vill spela med?

Ville skapa en forumplats för att kunna skriva av sig och läsa om andras tankar och intryck inför och under äventyren i landet mellan

Medlem

Kommer invänta det lite grann, så de blir inte köp vid release
Föredrar hack n slash builds generellt (min speltyp). Orkar inte sitta med 34636 olika potions och grejer innan man går in i en fajt

Medlem

Kör nästan uteslutnade sword & board, lär bli samma här. In och dunka bara, använda skölden både defensivt och offensivt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

jag är så äckligt hype! Angående build så tänker jag faktiskt gå in helt blind min första playthrough, kommer köra någon form av mele build troligen 2H så att man inte riskerar att "förstöra" spelt som man kan med vissa andra FROM spel om man kör magic. Annars utav den gameplay jag sätt, såg mycket utomhus gameplay i början och den såg ju magisk ut, idag såg jag endel innomhus gameplay också och herre min....det ser helt underbart ut....cant wait!

Medlem

BTW! ett tipps till er, jag förbokade för många många månader sedan.
Men för ett tag sedan så släppte de en "launch edition" som inte kostar mer än den tidigare versionen men man får lite mer godis, typ steelbook och lite annat, så ändra er förbokning om ni inte bokat "launch edition"

Har inte kollat nån gameplay. Blir som vanligt att man kör two-handed klubba eller svärd och går in o bankar skiten ur allt. Har aldrig kört magi eller liknande i Soulsborne då jag inte orkar hålla på med mana/potions.

Medlem

Jag har varit sjukt hype väldigt länge, kollat på mycket story-videos på Youtube. Roliga är att jag har aldrig klarat ut ett Dark Souls spel tidigare, men utmaningen och spelstilen lockar väldigt mycket. Jag hoppas verkligen att spelet levererar då jag varit allt för besviken av tidigare titlar som släppts (inte från FROM). Vi har väntat flera år men 14 dagar känns ännu värre för någon anledning

Medlem

Blir nog all in melee och sköld för min del också, tycker det helt enkelt är roligare, samt att jag vill ha så många estus som möjligt på mig då man verkar kunna fördela mana och healing.

Medlem

Har inte kollat nå nätverkstest för att inte spoila något.
Blir dual wield som vanligt om det går, har aldrig kört magi i något souls spel.

Medlem

Inte kollat några streams eller så så blir blind playthrough för min del.
Blir som i alla souls spelen, stort fokus på magi med bästa skölden jag kan ha utan fat roll

Medlem

Träklubba, väst och grön gubbe om det går att göra.

Medlem

Jag är grymt taggad men kommer vänta med köp eftersom det finns mycket i backloggen just nu. Vill helst uppleva det på PS5 också men en sådan har jag inte fått tag i ännu.

Har länge längtat efter ett open world-spel som är lite mer utmanande och där man får anstränga sig för att hitta saker och ting. Många som testat spelet har ju lyft fram just det här med upptäckandet, att man om man letar lite kan hitta riktigt intressanta platser i spelvärlden som inte är helt uppenbara vid en första inblick.

Skribent

Jag kommer nog att undvika förhandstittar och dylikt i möjligaste mån.

Sett till min karaktär känner jag mig jäkligt sugen på magi, men kör förmodligen 50/50 med ett enhandsvapen. Och så lite lättare rustning på det.

Medlem

Tänkte spela igenom alla föregående From Software spel innan jag kör Elden Ring. Så då har jag Demon's Souls, Dark Souls 1,2 och 3, Bloodborne och Sekiro. Har börjat på många av dom men inte spelat klart.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ni som inte spelat igenom tidigare FROM spel, jag var sjukt sen på "FROM tåget" spelade igenom samtliga FROM titlar så sent som 2021 (inne på Sekiro nu) Och även om typ Darksouls 1 och 2 osv är gamla spel nu...rekommenderar ändå att ni lirar igenom de spelen, riktigt bra spel även med dagens ögon, njöt av varje sekund av samtliga FROM spelen, Visst de tidiga har inte den mest moderna grafiken men spelkänslan designen och allt det andra är fortfarande top notch!

Medlem

Spjut och sköld brukar vara det jag föredrar. Gillar räckvidden. Kör jag igenom en gång till så blir det oftast max strength 2H yxa/svärd. Magi använder jag inte för det är fusk, hoppas man inte behöver göra det i elden ring heller.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Ni som inte spelat igenom tidigare FROM spel, jag var sjukt sen på "FROM tåget" spelade igenom samtliga FROM titlar så sent som 2021 (inne på Sekiro nu) Och även om typ Darksouls 1 och 2 osv är gamla spel nu...rekommenderar ändå att ni lirar igenom de spelen, riktigt bra spel även med dagens ögon, njöt av varje sekund av samtliga FROM spelen, Visst de tidiga har inte den mest moderna grafiken men spelkänslan designen och allt det andra är fortfarande top notch!

Aldrig kört tidigare. Har redan en späckad backlogg. Funkar väl att köra Elden ändå utan att spela föregående titlar…?

Medlem
Skrivet av Marooned:

Aldrig kört tidigare. Har redan en späckad backlogg. Funkar väl att köra Elden ändå utan att spela föregående titlar…?

Det gör det absolut, men gillar du extremt bra spel så tycker jag FROM spelen borde glida upp till toppen av din backlogg lista

Medlem

Bandai Namco har ju även börjat släppa lite startklasser, ser bra ut hittills tycker jag

Medlem

Knäppt taggad. Jag kommer starta som wretch, Elden Rings motsvarighet till deprived. Har förbokat digitalt så jag kan förladda spelet och kollat videor från network-test, vågar inte kika på mer i risk för att bli för spoilad. Helsike har inte varit såhär taggad på ett spelsläpp sedan jag vet inte när.

Medlem

Kollar inte ett smack innan. Misstänker att jag blir något smidigt tvåhandsmonster i vanlig ordning.


signatur

1338 - One Step Above

Tor
Medlem

Blir nog inte direkt vid launch men jag har ändå lite sug efter att dö en massa igen. Jag lär väll sköldpadda skiten ur Elden ring med rustning och sköld i vanlig ordning.

Medlem

Borde det inte dyka upp en sista trailer vilken dag som helst nu? Så man kan skruva upp förväntningar ett snäpp till

Medlem
Skrivet av Knalle:

Borde det inte dyka upp en sista trailer vilken dag som helst nu? Så man kan skruva upp förväntningar ett snäpp till

Jag tror det, men kommer inte våga titta! Har för mig att Dark Souls 3 - trailern nästan visade alla bossar.

Undra hur de har planerat DLC:s, hoppas innerligt på i alla fall ett större DLC.

Medlem

Collector's edition bokad, semesterdag beviljad, my body is ready!

Brukar vanligtvis köra snabbare meleeklasser med mycket dodging I dessa titlarna men tror att det blir någon form av melee/magi-hybrid denna gången eftersom att det ser ut som att de har lagt lite extra krut på magierna.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Borde det inte dyka upp en sista trailer vilken dag som helst nu? Så man kan skruva upp förväntningar ett snäpp till

Dök upp en ny 30 sek trailer igår tror jag, men kollade aldrig.
Läste även nånstans att det ska komma en launch trailer snart, meeen kommer inte titta på den heller

Medlem
Skrivet av jonmlr:

Dök upp en ny 30 sek trailer igår tror jag, men kollade aldrig.
Läste även nånstans att det ska komma en launch trailer snart, meeen kommer inte titta på den heller

En annan har tyvärr inte den självdisciplinen. Heder till er inbitna Soulsborne-lirare som lyckas stå emot in i det sista

Nu har jag till sist förbokat spelet, min tredje förhandsbokning av ett spel någonsin! På gammeldags vis ska det hämtas ut i Webhallens butik på releasedagen och sedan ska det spelas hela helgen och under andakt

Medlem

av er här


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Sugen på att köpa till Pc, kommer någon ihåg hur de senaste souls-spelen flutit på Pc? Kommer ihåg att första Dark Souls va sjukt dåligt optimerat.

Medlem

Brukar alltid köra med en strength build som första gubbe i Soulsbornespel men den här gången tänkte jag slå på stort och köra både intelligence och faith om det nu finns magi som scalar med båda. Detta eftersom det är ett open world-spel och blir längre genomspelningar än vanligt. Då finns det också kanske fog för att sikta på saker som drar extra nytta av höglevladhet. En ren strengthgubbe får ju inte så mycket valuta för sina levlar efter en viss punkt.

Sen funkar det kanske inte som förut på de fronterna, men men.

Brukar också alltid känna en knut i magen i första genomspelningen när man plockar på sig massa grejer som man inte kan använda för att man har för låg INT/FTH. De brukar se roligare ut än rena STR/DEX-grejer.

Skriv svar