Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Ja tanken är väl att man ska springa på henne tidigt, men hon dyker bara upp nattetid därför en del missade henne. Ja, du behöver inte equippa den vad jag vet. Sen kan du bara använda summons i vissa områden eller tillfällen, de lyser upp då.

Det är mer att du måste vila vid elden. Jag kom dit på dagen, sen vilade vid elden då kom cut-scenen med henne. Så om du missar henne så är det för att du inte vilat vid elden över natten. Däremot så måste man ha fått hästen först (vilket du får lite senare) och går du då inte tillbaka dit utan istället drar vidare till borgen, då missar du henne. Men du kan köpa klockan ändå, dock är jag osäker på om du kan köpa vargarna?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hittade en ash of war som heter mimic tear, brukar testa dom 1 gång på ”mellan” boss för och se hur dom är/vad dom gör. Råd till alla, använd inte mimic tear om ni vill ha en utmanande upplevelse, den soloade bossen och hade över halva hälsan efter han slaktat den. Jag stod bara och tittade på.

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Hittade en ash of war som heter mimic tear, brukar testa dom 1 gång på ”mellan” boss för och se hur dom är/vad dom gör. Råd till alla, använd inte mimic tear om ni vill ha en utmanande upplevelse, den soloade bossen och hade över halva hälsan efter han slaktat den. Jag stod bara och tittade på.

Vilken boss var det?

Jag skaffade själv den idag. Verkar lite OP...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vilken boss var det?

Jag skaffade själv den idag. Verkar lite OP...

Kommer ej ihåg namnet, det var en likadan fiende som man slåss mot i blood church. Detta var Nere i en krypta senare i spelet, kommer ej ihåg vilken(tror nära Atlas platån). Jag hade levlat upp ash of war till +4 innan jag testade den också så det kan ju också vara en anledning. Har valt att skippa ash of war helt nu när man kommit in i mekanikerna bättre igen. Dodgerolla fram invicibilityframes och bleed build verkar op nog som det är.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Vilken boss var det?

Jag skaffade själv den idag. Verkar lite OP...

Var hittade ni den?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ligger precis i början av spelet, Gatefront Ruins, men hittills 0 frame drops.. Sen har jag ju lite av en monsterdator också. 3090, 3800x, 32gb ram men vad jag har läst så ska dropsen vara en mjukvarugrej och vara oberoende av hårdvara? Nåväl, skönt ändå!

Vad som stör mig mest är att inte kunna ändra FoV...

Medlem

Går det att applicera/byta "Ashes of War" på vapen och dylikt utan att man binder de till ett specifikt svärd,sköld etc?

Förbrukar man det som behövs för summons/invading vid användning eller ligger de kvar i inventory som ex klockan (för framkallning av vargar etc)?

Medlem

Waaah vad glad man blir när en boss gått ner som man försökt döda sen igår natt. Alltså frustrationen... ingen aning om jag är underlevlad men.. Absolut bästa bossen hittills och den svåraste, med längder. Top 3 fromsoft boss tror jag.

Till diskussionen ovan. Jag fick då använda min mimic tear +9 och vi båda fick stryk om och om i gen. Vem vet jag kanske är kass, mimicen med 😂


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av loerk:

Ordade lite dåligt i första inlägget men det är alltså NPCn som börja sälja efter att du har utfört uppgiften han säger åt dig att inte göra.

Haha kan du rephrase:a? Är inte helt med här

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Hittade en ash of war som heter mimic tear, brukar testa dom 1 gång på ”mellan” boss för och se hur dom är/vad dom gör. Råd till alla, använd inte mimic tear om ni vill ha en utmanande upplevelse, den soloade bossen och hade över halva hälsan efter han slaktat den. Jag stod bara och tittade på.

Menar du inte Spirit Ashes?
Ashes of War är vapenskills/affinity.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Går det att applicera/byta "Ashes of War" på vapen och dylikt utan att man binder de till ett specifikt svärd,sköld etc?

Förbrukar man det som behövs för summons/invading vid användning eller ligger de kvar i inventory som ex klockan (för framkallning av vargar etc)?

Det går att equippa/unequippa dem.

Om du bara har en av en viss typ så får du frågan om du vill flytta den från vapnet den sitter på.

Medlem

Jag har gått hybrid str/int där jag powerstancar två straightswords och kör med lite sorcery. Off-handar ett Crystal Sword och main-handar ett ganska tidigt straightsword som jag kan buffa med min stav, min build känns än så länge väldigt stabil. Men något jag märkt är att jag tror det hade varit bättre/roligare att gå faith istället för har hittat så många fler incantations än sorceries. Eftersom incantations är blandat med både old-school pyromancies/miracles och nya grejer verkar variationen mycket mer skoj.

Vet att man kommer kunna respecca. Är det värt att byta ut int mot faith istället. Finns så många coola faith saker plus att eftersom jag kör str kan jag använda den där beast grejen som gör att incantations scalear med str.

Känns som faith låter roligare, någon här som har koll? Kan bara vara så att jag inte hittat de bättre magierna.

Medlem

jag blir fan snart knäpp... spelar på Pc med mus och tangentbord å lyckas inte hitta hur f-n jag jag låser på en fiende?? har googlat men 99.9% av all hänvisar till att trycka R3 när man spelar med kontroll.. och i keybindings har jag inte hittat nåt heller! HILFE!

eld
Medlem
Skrivet av Block:

jag blir fan snart knäpp... spelar på Pc med mus och tangentbord å lyckas inte hitta hur f-n jag jag låser på en fiende?? har googlat men 99.9% av all hänvisar till att trycka R3 när man spelar med kontroll.. och i keybindings har jag inte hittat nåt heller! HILFE!

scrollhjulklick eller Q

Men man måste ha kameran centrerad på en fiende annars resulterar det mest i en kamera-reset

Medlem
Skrivet av Block:

jag blir fan snart knäpp... spelar på Pc med mus och tangentbord å lyckas inte hitta hur f-n jag jag låser på en fiende?? har googlat men 99.9% av all hänvisar till att trycka R3 när man spelar med kontroll.. och i keybindings har jag inte hittat nåt heller! HILFE!

Spelet är gjort för handkontroll.

Det du håller på med är som att försöka njuta av ett VR-spel utan VR, eller ett musikspel utan ljud.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Spelet är gjort för handkontroll.

Det du håller på med är som att försöka njuta av ett VR-spel utan VR, eller ett musikspel utan ljud.

Håller med! Skulle aldrig kunna tänka mig att spela detta med mus/tangentbord

Medlem

Spelade utan online till en början men satte på det nu.. Är det inte lite för mycket? Jag önskade att det fanns olika modes för det.
När man har onlineläge på blir man förvarnade och tipsad om alldeles för mycket. "Ambush ahead!", "Look up" och alla omogna sexuella skämt överallt, känns som man springer runt med tolvåriga spökungar haha
Dock tycker jag det är kul med invasions och se hur andra har dött, önskade bara det var lite mindre av allt!

Vad tycker ni? Onlineläge eller offline?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av zevile:

Spelade utan online till en början men satte på det nu.. Är det inte lite för mycket? Jag önskade att det fanns olika modes för det.
När man har onlineläge på blir man förvarnade och tipsad om alldeles för mycket. "Ambush ahead!", "Look up" och alla omogna sexuella skämt överallt, känns som man springer runt med tolvåriga spökungar haha
Dock tycker jag det är kul med invasions och se hur andra har dött, önskade bara det var lite mindre av allt!

Vad tycker ni? Onlineläge eller offline?

Garvade rejält igår när jag red upp till en sten med två pingviner på och någon hade lämnat meddelandet:

"Likely dog"


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

50 timmar och mer än en tredjedel kvar av kartan fogged... och en av de 2 tredjedelar jag har karta över är bara slarvigt utforskad. Vilket jävla spel!!

SPOILER ALERT NEDAN !!!

PATCHES! DEN JÄVELN . Return of the backstabber asså! Någon mer än jag som går all in på volcanic manor spåret? Moahaha !

Suck, försöker förstå SPOILERtags.. kass är man

Edit: success! Htmlguden #1

Medlem

Jag ska lvl’a upp jellyfish spirit ash. Asroligt att ha en stor manet svävandes omkring runt en.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Garvade rejält igår när jag red upp till en sten med två pingviner på och någon hade lämnat meddelandet:

"Likely dog"

Hahah, också sett en liknande! Förstår charmen i det helt och hållet, men det förstör inlevelsen lite när man går in i nåt läskigt ställe, ser ett skelett sitta mot vägen med ett meddelande från nån spelare "Time for head huhu"

Skribent
Skrivet av Pizzapie:

Jag ska lvl’a upp jellyfish spirit ash. Asroligt att ha en stor manet svävandes omkring runt en.

Är en av de bättre Ashes i börja. Den tål rätt bra med stryk, drar aggro så man kan springa och backstab:a fienden.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zevile:

Hahah, också sett en liknande! Förstår charmen i det helt och hållet, men det förstör inlevelsen lite när man går in i nåt läskigt ställe, ser ett skelett sitta mot vägen med ett meddelande från nån spelare "Time for head huhu"

Börjat spela offline av den anledningen. Ö.h.t tycker jag onlineaspekten förtar av känslan, i alla fall första genomspelningen. Vill inte se massa spelarspöken ränna runt, putslustiga meddelanden etc.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Börjat spela offline av den anledningen. Ö.h.t tycker jag onlineaspekten förtar av känslan, i alla fall första genomspelningen. Vill inte se massa spelarspöken ränna runt, putslustiga meddelanden etc.

Precis det jag älskar. Kul att se hur andra kämpar med spelet samtidigt som en själv. Känner sig inte lika ensam i den dystra världen och när man blir lite sur av alla bossar som har ihjäl en.

Likaså kan jag tycka det är kul att se hur folk dött, och alla meddelanden tycker jag förstärker upplevelsen. Man vet som sagt att många spelar och hjälper till lite men man måste ändå göra grovjobbet själv.

I vissa fall blir man ju trollad också, på gott och ont.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av zevile:

Spelade utan online till en början men satte på det nu.. Är det inte lite för mycket? Jag önskade att det fanns olika modes för det.
När man har onlineläge på blir man förvarnade och tipsad om alldeles för mycket. "Ambush ahead!", "Look up" och alla omogna sexuella skämt överallt, känns som man springer runt med tolvåriga spökungar haha
Dock tycker jag det är kul med invasions och se hur andra har dött, önskade bara det var lite mindre av allt!

Vad tycker ni? Onlineläge eller offline?

Skrivet av Sisyr:

Börjat spela offline av den anledningen. Ö.h.t tycker jag onlineaspekten förtar av känslan, i alla fall första genomspelningen. Vill inte se massa spelarspöken ränna runt, putslustiga meddelanden etc.

Började med online, men kör offline nu. Blev alldeles för plottrigt med meddelanden överallt.

På tal om inget så får jag rediga("rediga" = 45-50, men det känns) FPS drops ute i öppna världen där jag är just nu ibland. Lite irriterande när man slåss mot någon boss i öppna världen och fpsen inte hänger med. ;/


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det är sjukt många falska meddelanden om "hemlig väg" överallt.
Dessa fanns iofs i Dark Souls med, men de har 10-faldigats i Elden Ring.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det är sjukt många falska meddelanden om "hemlig väg" överallt.
Dessa fanns iofs i Dark Souls med, men de har 10-faldigats i Elden Ring.

Brukar vanligtvis inte bry mig men efter miljonte fake "secret room" och "try fingers.. but hole" har jag börjat downvotea alla såna töntmeddelanden. Kanske va kul en gång i tiden, men nu är det bara så zzZ.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis det jag älskar. Kul att se hur andra kämpar med spelet samtidigt som en själv. Känner sig inte lika ensam i den dystra världen och när man blir lite sur av alla bossar som har ihjäl en.

Likaså kan jag tycka det är kul att se hur folk dött, och alla meddelanden tycker jag förstärker upplevelsen. Man vet som sagt att många spelar och hjälper till lite men man måste ändå göra grovjobbet själv.

I vissa fall blir man ju trollad också, på gott och ont.

Men det är precis den fetmarkerade känslan jag vill åt! Det ska vara kargt, hårt och jävligt!

Skrivet av Fezk:

Började med online, men kör offline nu. Blev alldeles för plottrigt med meddelanden överallt.

På tal om inget så får jag rediga("rediga" = 45-50, men det känns) FPS drops ute i öppna världen där jag är just nu ibland. Lite irriterande när man slåss mot någon boss i öppna världen och fpsen inte hänger med. ;/

Liknande här fast jag får inte drops utan mer stuttering. Gjort så jag dött mer än en gång, men oftast när det sker så är det när jag rider runt. Lite märkligt, för om det inte vore för det hade jag sagt att spelet flyter perfekt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är mer att du måste vila vid elden. Jag kom dit på dagen, sen vilade vid elden då kom cut-scenen med henne. Så om du missar henne så är det för att du inte vilat vid elden över natten. Däremot så måste man ha fått hästen först (vilket du får lite senare) och går du då inte tillbaka dit utan istället drar vidare till borgen, då missar du henne. Men du kan köpa klockan ändå, dock är jag osäker på om du kan köpa vargarna?

Har för mig jag lootade vargarna🤔 Ganska så snart dock för är bara 5 timmar in!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Men det är precis den fetmarkerade känslan jag vill åt! Det ska vara kargt, hårt och jävligt!

Jag tycker man får den ändå. Avstånden mellan de gånger man ser en person är ofta långa nog för att det ska ge bra effekt för egen del


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar