Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tycker absolut dom ska fortsätta göra bra spel. Men dom kan väl fixa olika svårighetsgrader, så att klantar som jag klarar av det. Jag vill ju se mer av spelen.
Men dom bryr sig väl inte om vad jag tycker. Om jag är i Japan nån gång, så ska jag åka dit och tillrättavisa dom.
Vet inte hur många dom är, men dom är väl rätt små, så det blir inga problem.

Ja, SÅ lätt vill man inte att det ska vara, inget spännande då

Problemet blir tiden det tar att balansera spel om man ska ha olika svårighetsgrader. Det är inte bara och justera några % här och där sen är det klart. Det måste testas, finslipas etc.
Sen har ju alla spelen New Game + lägen, så då måste det även testas där med olika svårighetsgrader.

Genom att bara ha en svårighetsgrad så behöver de bara fokusera på att balansera kring det, vilket jag tycker ger dem bättre möjlighet att få till kvalitén och svårigheten så nära deras vision som möjligt

Samtidigt så är det ändå rätt många som har önskat svårighetsgrads-inställning i deras spel ett tag nu. Även några f.d. kollegor till mig har påpekat det, så lär väl bara vara en tidsfråga innan FromSoftware kommer buckla in och försöka få in nya spelare genom att införa det.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Problemet blir tiden det tar att balansera spel om man ska ha olika svårighetsgrader. Det är inte bara och justera några % här och där sen är det klart. Det måste testas, finslipas etc.
Sen har ju alla spelen New Game + lägen, så då måste det även testas där med olika svårighetsgrader.

Genom att bara ha en svårighetsgrad så behöver de bara fokusera på att balansera kring det, vilket jag tycker ger dem bättre möjlighet att få till kvalitén och svårigheten så nära deras vision som möjligt

Samtidigt så är det ändå rätt många som har önskat svårighetsgrads-inställning i deras spel ett tag nu. Även några f.d. kollegor till mig har påpekat det, så lär väl bara vara en tidsfråga innan FromSoftware kommer buckla in och försöka få in nya spelare genom att införa det.

Jag förstår ju att det är ett jättejobb att göra såna där spel, så om det tar fokus från det, bara för att folk vill ha olika svårighetsgrader... ja, det blir ju extrajobb.
På ett sätt är det coolt att dom gör spelen exakt så som dom vill, utan kompromisser.
Dom sticker ut lite bland alla mainstream-spel.

Medlem

Ok, nu har jag kommit en bit på vägen och skulle behöva lite råd. Har kommit upp i lvl 89 med min samurai och springer omkring med min Uchigatana +16, Beast crest heater shield +8 och longbow +9. Med andra ord uppgraderade startvapen. Men jag har ju Moonveil liggande i ryggsäcken, bland annat. Helt ouppgraderad och kräver ju en helt annan build men skulle jag kunna få ut mer dmg med den? Svårt att jämföra tycker jag.

Sen har vi det här med vad fasen man ska spara, och vad man ska sälja. Jag har lite separationsångest varje gång jag står vid en merchant och kikar i min ryggsäck.

Sorceries, Ashes, Incantations och orelevanta vapen, ska man sälja dem? Där ligger ju en hel del runor som skulle komma till mer nytta som ett gäng levels. Eller ska man spara till en annan karaktär? Jag är inte ens säker att jag kommer köra en runda till.

Remembrance: Där har jag Grafted, Full moon Queen och Starscourge men de är ju inte till någon nytta för en samurai. Väl? Eller? Är det bara att sälja?

Ååååhh... jag kommer nog fortsätta dö med fylld ryggsäck.

Medlem
Skrivet av MegaBlaff:

Ok, nu har jag kommit en bit på vägen och skulle behöva lite råd. Har kommit upp i lvl 89 med min samurai och springer omkring med min Uchigatana +16, Beast crest heater shield +8 och longbow +9. Med andra ord uppgraderade startvapen. Men jag har ju Moonveil liggande i ryggsäcken, bland annat. Helt ouppgraderad och kräver ju en helt annan build men skulle jag kunna få ut mer dmg med den? Svårt att jämföra tycker jag.

Sen har vi det här med vad fasen man ska spara, och vad man ska sälja. Jag har lite separationsångest varje gång jag står vid en merchant och kikar i min ryggsäck.

Sorceries, Ashes, Incantations och orelevanta vapen, ska man sälja dem? Där ligger ju en hel del runor som skulle komma till mer nytta som ett gäng levels. Eller ska man spara till en annan karaktär? Jag är inte ens säker att jag kommer köra en runda till.

Remembrance: Där har jag Grafted, Full moon Queen och Starscourge men de är ju inte till någon nytta för en samurai. Väl? Eller? Är det bara att sälja?

Ååååhh... jag kommer nog fortsätta dö med fylld ryggsäck.

Tror aldrig jag har sålt något någonsin i något souls spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av MegaBlaff:

Ok, nu har jag kommit en bit på vägen och skulle behöva lite råd. Har kommit upp i lvl 89 med min samurai och springer omkring med min Uchigatana +16, Beast crest heater shield +8 och longbow +9. Med andra ord uppgraderade startvapen. Men jag har ju Moonveil liggande i ryggsäcken, bland annat. Helt ouppgraderad och kräver ju en helt annan build men skulle jag kunna få ut mer dmg med den? Svårt att jämföra tycker jag.

Sen har vi det här med vad fasen man ska spara, och vad man ska sälja. Jag har lite separationsångest varje gång jag står vid en merchant och kikar i min ryggsäck.

Sorceries, Ashes, Incantations och orelevanta vapen, ska man sälja dem? Där ligger ju en hel del runor som skulle komma till mer nytta som ett gäng levels. Eller ska man spara till en annan karaktär? Jag är inte ens säker att jag kommer köra en runda till.

Remembrance: Där har jag Grafted, Full moon Queen och Starscourge men de är ju inte till någon nytta för en samurai. Väl? Eller? Är det bara att sälja?

Ååååhh... jag kommer nog fortsätta dö med fylld ryggsäck.

Sälj endast dubletter. Du kan ju specca om hur mycket som helst i elden ring i stort sett så sälj inget. Du kanske vill prova en ny build längre fram om du fastnar / tröttnar på det du kör nu.

Medlem

Konstigt att folk inte tror spelet har svårighetsgrader? Har ni verkligen spelat det?

Du ställer in svårighetsgraden genom att levla upp (eller undvika det, för att göra spelet svårare), och nej, det är inte så som det fungerar i många rollspel, dvs att om du levlar så gör fienderna och bossarna det också så att du hela tiden ska ha utmaning. Alla deras spel fungerar så, att du själv bestämmer när svårigheten känns lagom, men ja det kräver att du levlar, och när du får hålla på och "farma" i timme efter timme så blir du även bättre, snabbare, så det är två flugor i en smäll

Jag fullkomligt SUGER på såna här spel. Vid 50+ är inte min reaktionförmåga det den brukade vara alls, men ärligt talat har jag aldrig varit speciellt bra på spel. Det är inga som helst problem att ha roligt med detta och att klara bossar, men ja, man ska inte förvänta sig att klara av det som level 100 eller nått. Tror max level är 713!

Det blir på så sätt ett helt organiskt sätt att få en svårighetsgrad som passar alla, alla klasser, de flesta typer av spelare. De enda jag väl inte skulle rekommendera spelet till är de som vet med sig att de är ganska usla/långsamma och man samtidigt avskyr att hålla på och farma (runes/levels, farma så vapnen kan bli bättre).

Sen får man inte bli arg eller uppgiven efter 3:e försöket. Lär om hjärnan att det är okej och to.m roligt att förlora! Jag garvar mer och mer åt när jag dör, i början är man uppgiven, besviken på sig själv osv. Det där försvinner + som sagt, levla bara, då är den där svåra bossen plötsligt jättelätt eller mediumlätt.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Konstigt att folk inte tror spelet har svårighetsgrader? Har ni verkligen spelat det?

Du ställer in svårighetsgraden genom att levla upp (eller undvika det, för att göra spelet svårare), och nej, det är inte så som det fungerar i många rollspel, dvs att om du levlar så gör fienderna och bossarna det också så att du hela tiden ska ha utmaning. Alla deras spel fungerar så, att du själv bestämmer när svårigheten känns lagom, men ja det kräver att du levlar, och när du får hålla på och "farma" i timme efter timme så blir du även bättre, snabbare, så det är två flugor i en smäll

Jag fullkomligt SUGER på såna här spel. Vid 50+ är inte min reaktionförmåga det den brukade vara alls, men ärligt talat har jag aldrig varit speciellt bra på spel. Det är inga som helst problem att ha roligt med detta och att klara bossar, men ja, man ska inte förvänta sig att klara av det som level 100 eller nått. Tror max level är 713!

Det blir på så sätt ett helt organiskt sätt att få en svårighetsgrad som passar alla, alla klasser, de flesta typer av spelare. De enda jag väl inte skulle rekommendera spelet till är de som vet med sig att de är ganska usla/långsamma och man samtidigt avskyr att hålla på och farma (runes/levels, farma så vapnen kan bli bättre).

Sen får man inte bli arg eller uppgiven efter 3:e försöket. Lär om hjärnan att det är okej och to.m roligt att förlora! Jag garvar mer och mer åt när jag dör, i början är man uppgiven, besviken på sig själv osv. Det där försvinner + som sagt, levla bara, då är den där svåra bossen plötsligt jättelätt eller mediumlätt.

Fast det du beskriver är inte att välja svårighetsgrad. De flesta rollspel jag har spelat så levlar inte fienderna samtidigt som din karaktär. Enda spelserien som jag kommer på där det händer är TES-serien.
När folk säger att de vill kunna välja svårighetsgrad är att kunna spela igenom storyn utan att behöva farma i timmar för att levla upp, utan istället kan snabbt spela igenom storyn, kunna döda bossar relativt lätt så fort man ser dem osv, och vara klar med spelet inom 10-20 timmar.

Och ja, jag har spelat Elden Ring i 200 timmar, kommit till NG+2 samt klarat spelet med 3 andra builds. Och ja, jag påstår att Elden Ring inte har väljbara svårighetsgrader.

Medlem

Vad skulle svårighetsgraden vara?
Att sänka hälsan på bossar?
Att bossar har "färre attacker" så dom är lättare att avläsa?

Jag tror dom flesta som vill ha svårighetsgrader är spelare som vill klara av spel så fort som möjligt och sen hoppa vidare till nästa spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Använder man allt spelet ger en till förfogande så bör det inte vara "slita håret av sig" svårt faktiskt. Man får öva lite på bossarna och sätta sig in i spelets mekaniker. Man måste däremot inte ta platinum eller klara Malenia.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast det du beskriver är inte att välja svårighetsgrad. De flesta rollspel jag har spelat så levlar inte fienderna samtidigt som din karaktär. Enda spelserien som jag kommer på där det händer är TES-serien.
När folk säger att de vill kunna välja svårighetsgrad är att kunna spela igenom storyn utan att behöva farma i timmar för att levla upp, utan istället kan snabbt spela igenom storyn, kunna döda bossar relativt lätt så fort man ser dem osv, och vara klar med spelet inom 10-20 timmar.

Och ja, jag har spelat Elden Ring i 200 timmar, kommit till NG+2 samt klarat spelet med 3 andra builds. Och ja, jag påstår att Elden Ring inte har väljbara svårighetsgrader.

Det jag beskriver är inte det traditionella sättet att välja svårighetsgrad med Easy, Hard osv.
Många, men kanske inte precis alla RPG's har level scaling. Fallout, TES, mass effect, deus ex, dragon age, final fantasy etc.. det är extremt många, finns sidor som listar alla ifall man är intresserad (blev tvungen att googla för att se ifall jag hade fel.)

Som jag skrev, spelet kommer inte vara av intresse för de som inte vill farma och som samtidigt vet med sig att de kanske inte har jättesnabb reaktionsförmåga.

Skrivet av Molotov:

Vad skulle svårighetsgraden vara?
Att sänka hälsan på bossar?
Att bossar har "färre attacker" så dom är lättare att avläsa?

Jag tror dom flesta som vill ha svårighetsgrader är spelare som vill klara av spel så fort som möjligt och sen hoppa vidare till nästa spel.

Exakt, och det här är helt enkelt inte "ett sånt spel", något man klarar på 15h och sen går vidare, detta är tänkt som en annan upplevelse, nästan som ett MMO man ska bli "hooked" för man vill klå den där bossen som man haft problem med. Tar man bort det så har man genast något väldigt generiskt och tråkigt och som inte känns såhär mörkt och farligt. Det skulle likna typ Assassins Creed fast sämre eftersom det är inte den upplevelsen man vill förmedla när det gäller värld/story/RPG-del.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast det du beskriver är inte att välja svårighetsgrad. De flesta rollspel jag har spelat så levlar inte fienderna samtidigt som din karaktär. Enda spelserien som jag kommer på där det händer är TES-serien.
När folk säger att de vill kunna välja svårighetsgrad är att kunna spela igenom storyn utan att behöva farma i timmar för att levla upp, utan istället kan snabbt spela igenom storyn, kunna döda bossar relativt lätt så fort man ser dem osv, och vara klar med spelet inom 10-20 timmar.

Och ja, jag har spelat Elden Ring i 200 timmar, kommit till NG+2 samt klarat spelet med 3 andra builds. Och ja, jag påstår att Elden Ring inte har väljbara svårighetsgrader.

Skulle man aldrig behövt farma i Souls spel så skulle det inte vara samma typ av spel längre. Man skulle helt kunna skippa level up systemet helt.

Men med att farma behöver inte betyda att man ska döda samma fiender om och om igen. Det räcker med att utforska världens alla hörn så är du väldigt höglevlad till slutet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Men med att farma behöver inte betyda att man ska döda samma fiender om och om igen. Det räcker med att utforska världens alla hörn så är du väldigt höglevlad till slutet.

Att farma är att göra om något repetitivt flera gånger för att öka sin styrka eller pengar i spel, det du beskriver här är bara att spela spelet.

Med det sagt så har jag aldrig behövt farma i Elden Ring, tvärtom så fick jag hejda mig för att inte bli för hög level mot slutet (då jag gärna ville stanna inom meta PVP level) utan det räckte fint att bara utforska lite.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Efter allt man läst om Radahn så var det lite nervöst att gå upp emot honom för första gången...

Men det visade sig att han var en total mes som gick ned på första försöket! Red i en cirkel om spammade kometmagi och så var han borta.

Full med övermod så stegade jag därefter in i grottan bakom honom... Och fick så mycket spö att det räcker till nästa vecka också. Bossen var även den superhemsk. Det gick till slut, men jäklar vad jag fick kämpa.

Samma här.
Har spelat igenom spelet tre gånger, en gång dog jag mot Radahn, men de andra två klarade jag på första försöket.

Geeks Gaming
Skrivet av Ichabod:

Samma här.
Har spelat igenom spelet tre gånger, en gång dog jag mot Radahn, men de andra två klarade jag på första försöket.

Jag hade ett helsike mot honom i början som melee. Det gick till slut men oj vad det tog många försök

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag hade ett helsike mot honom i början som melee. Det gick till slut men oj vad det tog många försök

Jag satt på hästen i stort sett hela tiden och matade med min Katana.
Red runt honom i cirklar.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Jag satt på hästen i stort sett hela tiden och matade med min Katana.
Red runt honom i cirklar.

Använde samma taktik men det tog några försök. Han var rätt svår som melee.

Medlem

Spelet är verkligen easy mode när man har en Mimic och sen great sword (colossal weapon). Mimic:en verkar ju vara bättre än en själv f.ö (alltså att han klarar mer stryk).

Över 100h speltid nu, fortsätter att hela tiden imponeras över level design, bossar Inte låst upp hela kartan än, känns som man kommer ha göra åtminstone 50h till.

Störande att man inte kan pausa. Man får ringa upp folk eller bara dö ifall någon ringer på ja, man kan strula med någon meny och hålla på har jag läst, men jag kommer aldrig ihåg hur när det väl gäller.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Samma här.
Har spelat igenom spelet tre gånger, en gång dog jag mot Radahn, men de andra två klarade jag på första försöket.

Ja han var lätt.
Jag tog hjälp av andra spelare, höll mig pp avstånd så dom gjirde jobbet sen gick jag fram och tog ner han på 1 slag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Efter allt man läst om Radahn så var det lite nervöst att gå upp emot honom för första gången...

Men det visade sig att han var en total mes som gick ned på första försöket! Red i en cirkel om spammade kometmagi och så var han borta.

Full med övermod så stegade jag därefter in i grottan bakom honom... Och fick så mycket spö att det räcker till nästa vecka också. Bossen var även den superhemsk. Det gick till slut, men jäklar vad jag fick kämpa.

Han känns lite bökigare för en sådan som mig som lirar typ endast melee.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sent igårkväll klarade jag ut Elden Ring. Detta är det första From Software spelet jag klarat ut. De tidigare spelen har jag bara provat. Fastnade aldrig.

Jag provade Elden Ring strax efter det släpptes. Men insåg då att det här är inget spel för mig.

Tog mig dock i kragen strax efter sommaren och ju mer jag spelade desto mer gillade jag spelet. Jag kollade även igenom alla VaatiVidya's YouTube videos om Elden Ring. Just det hjälpte faktiskt otroligt mycket och fick mig att se spelet och världen på ett helt annat sätt. Det är ett otroligt bra världsbyggande och loren är egentligen riktigt riktigt intressant. Sjukt imponerande hur världen och loren är uppbyggd och hur allt är ihopkopplat.

Det var några väldigt svåra fights mot slutet. Men i överlag tog jag mig igenom spelet bättre än jag trodde. Jag var ganska överlevlad redan innan första stora bossen. Klarade ut spelet på level 150+ (kommer inte ihåg exakt). Jag försökte verkligen att utforska och döda allt som fanns. Har säkert missat något. Tog dock hjälp av en karta online ibland för att hitta vissa bossar/ställen som jag visste fanns.. men som jag helt enkelt inte hittade.

Största delen av spelet lirades med Bloodhound Fang som är ett curved greatsword. Den var riktigt bra. Sedan vid ungefär halvvägs bytte jag till dualwield katana (Uchigatana) och körde en lightning/dex build som var riktigt kraftfull och kul.

Så. Jag är faktiskt väldigt imponerad av spelet. Jag var länge ganska anti mot From Softwares spel. Mest på grund av att de saknade det traditionella storyberättandet. Jag tycker fortfarande att questkedjor ska vara tydligare och att berättande kan bli lite mer "in your face". Men samtidigt vill jag inte ha detta i Elden Ring nu när jag spelat klart det. För då försvinner en stor del av charmen och hur spelet är skapat.

Mitt slut blev med Ranni. Jag var dock och flörtade lite med Frenzied Flame Melina blev grining på mig..

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Sent igårkväll klarade jag ut Elden Ring. Detta är det första From Software spelet jag klarat ut. De tidigare spelen har jag bara provat. Fastnade aldrig.

Jag provade Elden Ring strax efter det släpptes. Men insåg då att det här är inget spel för mig.

Tog mig dock i kragen strax efter sommaren och ju mer jag spelade desto mer gillade jag spelet. Jag kollade även igenom alla VaatiVidya's YouTube videos om Elden Ring. Just det hjälpte faktiskt otroligt mycket och fick mig att se spelet och världen på ett helt annat sätt. Det är ett otroligt bra världsbyggande och loren är egentligen riktigt riktigt intressant. Sjukt imponerande hur världen och loren är uppbyggd och hur allt är ihopkopplat.

Det var några väldigt svåra fights mot slutet. Men i överlag tog jag mig igenom spelet bättre än jag trodde. Jag var ganska överlevlad redan innan första stora bossen. Klarade ut spelet på level 150+ (kommer inte ihåg exakt). Jag försökte verkligen att utforska och döda allt som fanns. Har säkert missat något. Tog dock hjälp av en karta online ibland för att hitta vissa bossar/ställen som jag visste fanns.. men som jag helt enkelt inte hittade.

Största delen av spelet lirades med Bloodhound Fang som är ett curved greatsword. Den var riktigt bra. Sedan vid ungefär halvvägs bytte jag till dualwield katana (Uchigatana) och körde en lightning/dex build som var riktigt kraftfull och kul.

Så. Jag är faktiskt väldigt imponerad av spelet. Jag var länge ganska anti mot From Softwares spel. Mest på grund av att de saknade det traditionella storyberättandet. Jag tycker fortfarande att questkedjor ska vara tydligare och att berättande kan bli lite mer "in your face". Men samtidigt vill jag inte ha detta i Elden Ring nu när jag spelat klart det. För då försvinner en stor del av charmen och hur spelet är skapat.

Mitt slut blev med Ranni. Jag var dock och flörtade lite med Frenzied Flame Melina blev grining på mig..

Då är min fråga, kommer du testa på ännu ett From Software spel framöver?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Då är min fråga, kommer du testa på ännu ett From Software spel framöver?

Det tror jag!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tycker fortfarande att questkedjor ska vara tydligare och att berättande kan bli lite mer "in your face". Men samtidigt vill jag inte ha detta i Elden Ring nu när jag spelat klart det. För då försvinner en stor del av charmen och hur spelet är skapat.

Stor igenkänning på den!

Visst skulle det säkert underlätta om kartan hade fler symboler som visade vart jag ska härnäst, men som du skriver så skulle stor del av charmen försvinna då. Nej, det är perfekt som det är tycker jag. Hellre en mera diskret och gåtfull karta istället för massa blinkande symboler som bara distraherar och förstör stämningen.

Jag är mitt inne i spelet "någonstans" med min astrologer som är level 78 och har slagit en del mindre och större bossar, men någon direkt koll på vart jag ska har jag inte. Det spelar dock ingen roll för jag stortrivs med att bara rida runt och utforska olika ställen och så får jag se vad som händer.

Apropå astrologern så är det lite ny erfarenhet i ett From Software-spel. Vanligtvis brukar det bli str/dex-build samt något överdimensionerat tvåhandsvapen, men i Elden Ring ville jag prova något helt annat. Det blev astrologer med fokus på int och lite dex/mind. En glass cannon helt enkelt. Någonstans på vägen hittade jag ett magiskt svärd som skalar bra med int vilket gjorde builden komplett. Svärdet är perfekt mot mindre motståndare och så kan jag spara FP till kraftiga spells mot bossarna. I början av spelet kändes spells ganska uddlösa men efter ett tag började de "leverera" allt mer och numera rider jag omkring och känner mig som Gandalf.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Stor igenkänning på den!

Visst skulle det säkert underlätta om kartan hade fler symboler som visade vart jag ska härnäst, men som du skriver så skulle stor del av charmen försvinna då. Nej, det är perfekt som det är tycker jag. Hellre en mera diskret och gåtfull karta istället för massa blinkande symboler som bara distraherar och förstör stämningen.

Det är ju det bästa, att slippa alla ikoner på kartan
Tänkte mest en liten log eller något man kan öppna för att se vad npc's har sagt.

Medlem

Har det hänt något med den arenan som finns i spelet?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är det väldigt deprimerande? Det ser väldigt deprimerande ut. Jag startade upp spelet och det var nån gubbe som pratade läänge med slääpig röst. Deprimerande. Sen så mötte jag en boss och dog direkt. Deprimerande. Dröjde läänge innan spelet kom igång igen. Jag gick runt lite men tyckte det såg väldigt deprimerande ut.

Geeks Gaming
Skrivet av scaryfoot:

Är det väldigt deprimerande? Det ser väldigt deprimerande ut. Jag startade upp spelet och det var nån gubbe som pratade läänge med slääpig röst. Deprimerande. Sen så mötte jag en boss och dog direkt. Deprimerande. Dröjde läänge innan spelet kom igång igen. Jag gick runt lite men tyckte det såg väldigt deprimerande ut.

Det är ingen solskenshistoria men där finns en del kärlek och ljus i storyn med, på de mest oväntade ställen

Den där bossen, det råkade inte vara en riddare på sin häst? Den är klassisk nämligen

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det är ingen solskenshistoria men där finns en del kärlek och ljus i storyn med, på de mest oväntade ställen

Den där bossen, det råkade inte vara en riddare på sin häst? Den är klassisk nämligen

Nej, påminde om en stor spindel med flera armar och vapen. Jag har nyss varvat Ragnarök och spelar Immortals. Dom spelen är rena färgfyrverkerierna jämfört med Elden Ring. I Sekiro mötte jag en riddare på sin häst. Den bossen var deprimerande svår.

Geeks Gaming
Skrivet av scaryfoot:

Nej, påminde om en stor spindel med flera armar och vapen. Jag har nyss varvat Ragnarök och spelar Immortals. Dom spelen är rena färgfyrverkerierna jämfört med Elden Ring. I Sekiro mötte jag en riddare på sin häst. Den bossen var deprimerande svår.

Aha, var det ”grafted scion”? För den är det lite meningen att du ska dö på. Eller, ja, typ. Du kan inte riktigt klara dig ifrån ond bråd död….typ

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Aha, var det ”grafted scion”? För den är det lite meningen att du ska dö på. Eller, ja, typ. Du kan inte riktigt klara dig ifrån ond bråd död….typ

Ja, det är väl meningen att man ska dö i deras spel. Det gjorde jag i Sekiro. Tycker inte det spelet ser lika deprimerande ut som Elden Ring. En del säger att Death Stranding är deprimerande... Undrar om dom sett Elden Ring...
På Gamefaqs står det att svårighetsgraden är tough/unforgiving. Deprimerande.

Skriv svar