Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Skrivet av Nemo:

Varje boss har minst en lucka i rörelsemönstret där de blottar sig så att det går att få in en träff.

Jag brukar tänka att bara jag får in EN träff som tar bort minst en millimeter av hälsa så har jag bossen. Sen är det bara rinse & repeat. 😁

Resten av tiden måste jag se till att inte själv bli träffad vilket är lättare sagt än gjort förstås, men med full fokus så går även det.

Enda gångerna jag misslyckas egentligen är när jag blir greedy. Vill vinna för snabbt helt enkelt. Det funkar aldrig.

Sånt kan dock vara svårt när bossen har extremt lite hälsa kvar och den där luckan dyker upp. Lätt hänt att greedy tar över då. "Bara ett slag till, det hinner jag..." Vilket aldrig går, det slutar alltid med att jag åker på storstryk. 😄

Haha, ja. Den där greeden alltså, så många gånger man har dött tack vare den. Ett slag är allt som krävs och man spammar R1 och ber till högre makter. Två sekunder senare: "You are dead".

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Börjar närma mig slutet med min mage nu. Gillar att blanda magi med svärd och sköld, eller ska jag bara köra en 100% strength build. Så många frågor.. så många svar

Allätare

Medlem

Kör igenom nu för andra gången och kollar då även guider, men finner inget om bra spjut för faithbuilds, är det bara Treespear som är nice?
Vyles warspear får man väl ganska sent?

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Kör igenom nu för andra gången och kollar då även guider, men finner inget om bra spjut för faithbuilds, är det bara Treespear som är nice?

Vykes kan du ju i princip ta direkt. Bara att skippa Stormveil. Naginatan kan man ju buffa rätt ok annars. Finns i gruvan i Caelid.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Annars kan du ju lägga till faith scaling på alla vapen med utbytbar ash of war, bara du har rätt whetblade. De som ger fire eller holy damage kommer iofs lite senare i spelet, men å andra sidan kanske inte scaling är jätteviktigt i början ändå när ens stats inte är så höga.

Medlem
Skrivet av Korvspad:

Annars kan du ju lägga till faith scaling på alla vapen med utbytbar ash of war, bara du har rätt whetblade. De som ger fire eller holy damage kommer iofs lite senare i spelet, men å andra sidan kanske inte scaling är jätteviktigt i början ändå när ens stats inte är så höga.

Ja, kör med Golden Vow nu på min partisan 🙌🏻

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ja, kör med Golden Vow nu på min partisan 🙌🏻

Golden vow är en buff...

Medlem
Skrivet av fejksson:

Golden vow är en buff...

Som finns som ash of war och då kan man göra ditt spjut Sacred så att det scaler med faith.

Skriv svar