Riot ska betatesta röstinspelning i Valorant för att moderera röstchatten

Robot
Riot ska betatesta röstinspelning i Valorant för att moderera röstchatten

Bara i januari delades 40 000 avstängningar ut.

#Riot-games, #Valorant


Medlem

Bra. Spelar inte online längre för det verkar vara en nationell sport att se vem som kan agera störst arsel mot folk.

Medlem

Svårt att mutea idioter?
Kanske inte skulle ha gjort ett tävlingsinriktat spel om folk inte får bli frustrerade.

Medlem

Deras sånt hära Vanguard känns rätt rejält påträngande


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Svårt att mutea idioter?
Kanske inte skulle ha gjort ett tävlingsinriktat spel om folk inte får bli frustrerade.

Kan man inte bete sig mot sina medmänniskor så får man ta sitt straff.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Svårt att mutea idioter?
Kanske inte skulle ha gjort ett tävlingsinriktat spel om folk inte får bli frustrerade.

Man kanske inte ska läsa spelnyheter om man inte gillar det man läser?

Folk ska kunna uppföra sig. Jag blir så in i helvetes förbannad när jag spelar och svär som bara den, men jag har aldrig någonsin under mitt 40-åriga liv kallat någon för de orden detta handlar om.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Svårt att mutea idioter?
Kanske inte skulle ha gjort ett tävlingsinriktat spel om folk inte får bli frustrerade.

Att bli frustrerad är det ingen som säger något om. Att ta ut sin frustration på andra är däremot helt åt helvete.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kan man inte bete sig mot sina medmänniskor så får man ta sitt straff.

Jag håller med. Tur att moralens högborg, Kina, ska bedöma ifall någon blivit kränkt eller inte. Alla människor som omnämner taiwan skall bannas direkt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag håller med. Tur att moralens högborg, Kina, ska bedöma ifall någon blivit kränkt eller inte. Alla människor som omnämner taiwan skall bannas direkt.

Ta av dig foliehatten och landa, det är ju fredag trots allt.

När Riot införde ett automatiskt system i League of Legends så kan jag säga att chatten är bra mycket mer städad nuförtiden, och skulle nästan kunna kalla den hjärtlig.

Man behöver inte se konspirationer i allt faktiskt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kan man inte bete sig mot sina medmänniskor så får man ta sitt straff.

Det är ett spel...

Skrivet av Kyraal:

Man kanske inte ska läsa spelnyheter om man inte gillar det man läser?

Folk ska kunna uppföra sig. Jag blir så in i helvetes förbannad när jag spelar och svär som bara den, men jag har aldrig någonsin under mitt 40-åriga liv kallat någon för de orden detta handlar om.

Kanske inte, hade ju varit trevligt om någon på fz bannar alla skribenter som skriver saker jag inte tycker om.

Skrivet av Arzei:

Att bli frustrerad är det ingen som säger något om. Att ta ut sin frustration på andra är däremot helt åt helvete.

Håller med, men det är ändå en del av ett tävlingsinriktat lagspel, du kan väldigt enkelt vara källan till frustration.

Men alla i mänskligheten ska väl sitta och låtsas som vi tycker om varandra 24/7, för det löser ju allt, fake it til you make it, fast du aldrig make it så du bara går runt och är fake ungefär?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Ta av dig foliehatten och landa, det är ju fredag trots allt.

När Riot införde ett automatiskt system i League of Legends så kan jag säga att chatten är bra mycket mer städad nuförtiden, och skulle nästan kunna kalla den hjärtlig.

Man behöver inte se konspirationer i allt faktiskt.

Det är väl ingen konspiration att Kina censurerar innehåll på nätet?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det är väl ingen konspiration att Kina censurerar innehåll på nätet?

Nej det är ju såklart helt riktigt, däremot tror jag inte att Riot gör detta för att censurera, utan helt enkelt städa upp bland alla rövhattar som inte kan bete sig i spelet.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Det är ett spel...

Kanske inte, hade ju varit trevligt om någon på fz bannar alla skribenter som skriver saker jag inte tycker om.

Håller med, men det är ändå en del av ett tävlingsinriktat lagspel, du kan väldigt enkelt vara källan till frustration.

Men alla i mänskligheten ska väl sitta och låtsas som vi tycker om varandra 24/7, för det löser ju allt, fake it til you make it, fast du aldrig make it så du bara går runt och är fake ungefär?

Har man inget snällt eller konstruktivt att säga, säg inget alls och svär med micken avslagen.

Hur svårt kan det vara, och har man problem med det så får man väl ge fan i att spela.

Skulle säga att av alla matcher jag spelat i LoL där folk har en mer positiv laganda och inställning när vi ligger under så har vi kunna vänt det. Däremot när det sitter någon röv och spyr ur sig galla på allt och alla så förlorar man i stort sett alltid.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Det är ett spel...

Kanske inte, hade ju varit trevligt om någon på fz bannar alla skribenter som skriver saker jag inte tycker om.

Håller med, men det är ändå en del av ett tävlingsinriktat lagspel, du kan väldigt enkelt vara källan till frustration.

Men alla i mänskligheten ska väl sitta och låtsas som vi tycker om varandra 24/7, för det löser ju allt, fake it til you make it, fast du aldrig make it så du bara går runt och är fake ungefär?

Nej, man har lov att vara arg och visa det, det är naturligt och viktigt att man gör det. Det finns dock skillnader beroende på sammanhang. Lirar du fotboll och alla är med på att en viss stämning råder på planen så är det ju okej. Lirar du däremot i en liga med fair play-regler som säger att du inte ska snacka skit, så får du hålla dig till det. Det är ju det Riot säger här. Deras spel, deras regler.

Vissa saker är ju oavsett situation inte okej. Lirar jag CoD/Warzone är det alltför ofta någon (många gånger med svensk brytning såklart) som skriker i dödsmic:en "n****r n****r n****r n****r!!!" så många gånger de hinner. Sådant skräp ska man kunna rapportera och få dem bannade för.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Har man inget snällt eller konstruktivt att säga, säg inget alls och svär med micken avslagen.

Hur svårt kan det vara, och har man problem med det så får man väl ge fan i att spela.

Skulle säga att av alla matcher jag spelat i LoL där folk har en mer positiv laganda och inställning när vi ligger under så har vi kunna vänt det. Däremot när det sitter någon röv och spyr ur sig galla på allt och alla så förlorar man i stort sett alltid.

Min upplevelse med, blir det gnäll och tjafs mellan lagkamrater är det oftast kört.
Fast det är ju även brutalt kul att äga motståndarlaget så hårt att det förstör deras moral, eller hur?

Gott och ont, det ena existerar inte utan de andra.
Spela mot bottar om det gör en så upprörd att människor både har positiva och negativa känslor.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nej, man har lov att vara arg och visa det, det är naturligt och viktigt att man gör det. Det finns dock skillnader beroende på sammanhang. Lirar du fotboll och alla är med på att en viss stämning råder på planen så är det ju okej. Lirar du däremot i en liga med fair play-regler som säger att du inte ska snacka skit, så får du hålla dig till det. Det är ju det Riot säger här. Deras spel, deras regler.

Vissa saker är ju oavsett situation inte okej. Lirar jag CoD/Warzone är det alltför ofta någon (många gånger med svensk brytning såklart) som skriker i dödsmic:en "n****r n****r n****r n****r!!!" så många gånger de hinner. Sådant skräp ska man kunna rapportera och få dem bannade för.

"False equivalence" som folk på vänstern brukar säga, du kan inte bara klicka på mute på en riktig fotbollsspelare. Dessutom är verklighet och internet ungefär så långt ifrån varandra man kan kma av väldigt många olika anledningar. Anonymitet och att man inte face to face är en stor av dom.

"Trots dessa åtgärder säger Riot att mängden "toxicitet" som spelare upplever i spelet inte har sjunkit särskilt mycket"

Haha fast tycker du inte det är lite kul att du äger en person så hårt att den sjunker så pass lågt?

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Bra. Spelar inte online längre för det verkar vara en nationell sport att se vem som kan agera störst arsel mot folk.

Välkommen till internet ? Varit så här i alla tider, det är ju människan vi pratar om.

Inaktiv
Skrivet av tuckdragon:

Svårt att mutea idioter?
Kanske inte skulle ha gjort ett tävlingsinriktat spel om folk inte får bli frustrerade.

Vad fan snackar du om? Stor skillnad på hur man hanterar sin frustration. Man kan vända på steken och säga att man kanske ska hålla sig ifrån tävlingsinriktade spel om man inte kan bete sig.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad fan snackar du om? Stor skillnad på hur man hanterar sin frustration. Man kan vända på steken och säga att man kanske ska hålla sig ifrån tävlingsinriktade spel om man inte kan bete sig.

äsch, vissa funkar bara inte ihop, sällan någon sitter och är ett konstant rötägg.

1
Skriv svar